  • 21. Data: 2010-09-12 15:32:25
    Temat: Re: Stra miejska bezprawnie uzywa fotoradary
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maddy napisal:
    > "Bezprawnie używa [kogo?czego?] fotoradarów".
    > Dopełniacz.
    > Nie mianownik, nie biernik.
    > Na nieznajomość gramatyki nie ma żadnego zgrabnego określenia z dys- na
    > początku, to się nazywa po prostu nieuctwo.

    Maddy, to jeszcze nic. Mnie najbardziej dobija regularnie, także w czasopismach,
    używanie określenia "satelit" zamiast "satelitów" np. "gps odbierał sygnał
    z czterech satelit". Koszmar :/

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2010-09-13 06:23:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maddy napisal:
    > To chyba element szerszego trendu uznawania końcówki "ów" za nie dość
    > wyszukaną.
    > Sprzedaż napoi, wymiana olei itd. Brrr... zęby bolą

    No to dobiję ;)

    "montaż radii samochodowych" (w Nowym Targu).

    > A ja jeszcze usłyszę, że na koloniach przebywało "około czterdziestu
    > dzieci" to już migrena gotowa.

    Sadystko! ;) Chciałabyś wymagać tak trudnej formy, jak "czterdzieścioro"?
    Mniam, jak pomyślę, ile będzie można narzekać "na tę dzisiejszą młodzież",
    gdy przejdę na emeryturę :D

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 23. Data: 2010-09-13 06:30:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 12-09-2010 17:32, Jacek_P pisze:

> [...]

    Sprzedaż napoi, wymiana olei itd. Brrr... zęby bolą

    A ja jeszcze usłyszę, że na koloniach przebywało "około czterdziestu

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 24. Data: 2010-09-13 07:03:57
    Temat: OT: połamanie języka
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-09-2010 08:23, Jacek_P pisze:

    > No to dobiję ;)
    >
    > "montaż radii samochodowych" (w Nowym Targu).

    A widziałam. Po drodze z Poznania, więc to nie żaden endemit nowotarski. :-)

    A "magneZ na lodówkę" widział"?
    I "wieszaczki z magneZem".

    Te i inne niesamowite produkty można nabyć w Obi :-)

    Ach, gdzie te czasy kiedy człowiek się czepiał takich uroczych
    kwiatków jak "kakała brak" (na barze mlecznym) i "renament".

    Na koniec mała zagadka:

    Jak należy czytać nazwę firmy "Formyca"? (jak ktoś chce się bawić, to
    odpowiedź z uzasadnieniem poproszę).

    A jak wymówić nazwę "Euro-Mixs" i się nie opluć?

    Co oznacza skrót "tel.com." przed, jak się wydaje, numerem telefonu.

    Połamania języka!

    ps. dowiedziałam się nie dawno, że do różnych znanych matematykom
    systemów geometrii doszła nowa - komputerowa (komputerowa geometria kół
    - tanio!)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 25. Data: 2010-09-13 07:48:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > I aż tyle. Obecnie w gminach radary stawia się nie tam, gdzie jest
    > zagrożenie, tylko tam, gdzie dadzą największy dochód. A gdzie dadzą? Ano
    > tam, gdzie normalnie wszyscy jadą szybko. A gdzie jeździ wiekszość
    > szybko? Tam, gdzie na zdrowy rozsądek jest to bezpieczne.

    Hmmm i przez taki "zdrowy rozsądek" zginęła matka mojego kolegi, a
    ojciec na wiele miesięcy wylądował w szpitalu, bo zdrowy rozsądek
    podpowiada wielu kierowcom, że ograniczenie do 40 km/h jest tam
    bezsensowne, co tam kilka ostrych zakrętów zasłoniętych, że nie widac co
    jedzie, co tam wąska droga, co tam szpital w pobliżu.... A autobus tak
    sie wlecze, to ja sobie pojadę prawym pasem szybciej, bo co tam 40 km/h....

    I bynajmniej tam często stoją i łapią i mam nadzieję, że będą to robić
    częściej, bo tych, którym "zdrowy rozsądek" podpowiada, że bezpiecznie
    tam jest jechać szybciej jest ciągle zbyt wielu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 26. Data: 2010-09-13 07:51:46
    Temat: Re: OT: połamanie języka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/13/2010 2:03 AM, Maddy wrote:

> [...]
    >
    > ps. dowiedziałam się nie dawno, że do różnych znanych matematykom
    > systemów geometrii doszła nowa - komputerowa (komputerowa geometria kół

    spoko, swego czasu na jednej stacji PKP, wisiała duża karta.

    "tu możesz opłacić abonent TP".

  • 27. Data: 2010-09-13 07:53:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-09-2010 09:51, witek pisze:
    > spoko, swego czasu na jednej stacji PKP, wisiała duża karta.
    >
    > "tu możesz opłacić abonent TP".

    Stare. Jeszcze PRL-owskie.
    W skrypcie do statystyki miałam zadanie z treścią w którym "do centrali
    telefonicznej przyłączono 100 nowych abonamentów".

    A pisał go podobno nasz pan docent doktor hab jeszcze w latach 80-tych.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 28. Data: 2010-09-13 08:32:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maddy napisal:
    > Stare. Jeszcze PRL-owskie.

    Nie może być. Wtedy było PPTiT (Polska Poczta, Telegraf i Telefon).

    > W skrypcie do statystyki miałam zadanie z treścią w którym "do centrali
    > telefonicznej przyłączono 100 nowych abonamentów".

    A to jest dobre :)

    > A pisał go podobno nasz pan docent doktor hab jeszcze w latach 80-tych.

    Hę? To fantastykę naukową pisał. Jak przyłączano 20 to już było święto
    państwowe :D

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 29. Data: 2010-09-13 09:09:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-09-2010 10:32, Jacek_P pisze:

    > Nie może być. Wtedy było PPTiT (Polska Poczta, Telegraf i Telefon).

    > A to jest dobre :)

    > Hę? To fantastykę naukową pisał.

    Statystykę. Zasadniczo pokrewna dziedzina, nie?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 30. Data: 2010-09-14 08:27:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Gmina powinna wyznaczyć punkty, w których prywaciarze mogą łapać i tylko
    > z tych miejsc im płacić. Może być nawet różnie w zależności od punktu.

    Ale po co mają to robić prywaciarze ???