  • 841. Data: 2013-04-28 09:08:29
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.04.2013 19:23, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie jesteś moim bogiem, a ja wystawiam na próbę ciebie i twoją wiarę.

    Kusząc do tego, abym wystawił na próbę Pana, Boga swego.

    Idź precz szatanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 842. Data: 2013-04-28 09:35:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Miałem na myśli pomiar profilaktyczny - nie jak już ma raka,
    > a raz na jakiś czas.

    Pisałeś o pomiarach skutków, a nie testach na palenie. A jak już są
    skutki, to już pozamiatane.

    Ale OK, niech będzie, że robimy testy na palenie, narkotyki etc. Tylko
    jak? Obowiązkowe testy, jak dla sportowców, dla całego narodu? Jak
    często? W jaki sposób? Jak unikniesz fałszerstw, które przydarzają się
    sportowcom, a co dopiero całemu narodowi.

    > Ale idealnej liniowości nie oczekujemy.

    Ale mierzalność skutków jest statystyczna a nie osobnicza. Nie da się
    powiedzieć czy rak jest wynikiem palenia czy nie. Da się zbadać jakąś
    grupę i orzec, że wśród palaczy zapadalność na raka jest znacząco większa.

    > To co wyżej.
    > Sprawdzamy "mierzalne" składowe o których wiadomo, że szkodzą zdrowiu
    > i już. Przyznaję, że np. z badaniem wpływu pijaństwa na
    > poziom marskości wątroby może być kłopot, nie wiem czy
    > to wykonalne,

    No właśnie.

    >ale w razie jakbyś podważał zaimplementuję
    > Twoje "pomarzyć można" ;)

    No ale ograniczeniem twoich marzeń są możliwości techniczne/medyczne.
    Moje marzenie miało ograniczenie ,,naród na razie tego nie chce''.
    Akurat twoje rozważania mają też takie ograniczenie.

    > "więcej niż jednym i więcej niż dwu nieegzotycznych", idzie
    > wyłącznie o wykluczenie tezy iż wymyśliłem sobie dwa kraje
    > o których nikt nie wie i które być może mają jakiś dziwny
    > system prawny.

    No akurat w tym zestawieniu to może co najwyżej UK się prezentuje
    znośnie i jakoś porównywalnie do Polski.

    > No i zepsułeś zabawę.
    > Miałem zamiar zawnioskować o zapodanie wypadkowości, liczonej
    > zarówno "na 100 000" jak i poziomem śmiertelności w wybranych
    > krajach.
    > Zdaje się że w 0,8 jest .gb (oraz Irlandia)

    I Zimbabwe i Meksyk...

    >zaś w "0"
    > dajmy na to Rosja i Białoruś.

    I czechy i słowacja

    Tak się można licytować. Czechy i Słowacja są nam raczej w miarę
    bliskie. Ba! Czechy są w zasadzie ateistyczne, dopuszczają marihuanę,
    same wzorce dla obozu Andrzeja, po którego stronie jak wnioskuję się
    opowiadasz. A jednak ograniczają alkohol na drodze do bezwzględnego 0,
    co jak dla mnie jest przesadą znaczną, bo cośtam może podskoczyć po
    syropku albo czymś z alkoholem, o czym nie miałem nawet świadomości. I
    faktycznie te 0,2 Polskie jest wg mnie bardzo sensowne.

    > No a ja mam prosty jak drut kolczasty postulat: usunąć słowa
    > "wydaje się". Tyle i TYLKO tyle.

    Taka forma stylistyczna. Ale proszę bardzo: Jestem pewien, że nawalony
    do 0,7 kierowca nie jest dobrym pomysłem na drodze.

    > Mnie nie interesuje TEORIA, zechcesz to przyjąć do wiadomości?

    Ale jaka teoria? To jest opis badań zachowania się osób z danymi promilami.

    > Mnie interesują PRAKTYCZNE DANE - na 100 sprawców w danym przedziale
    > ilu poszkodowali i ilu zabili.

    A nie ma takich statystyk?

    > Patrz wyżej.
    > Ja się nie pytam czy jeżdżą GORZEJ.
    > Pytam ilu ludzi ZABIJAJĄ i ile POWODUJĄ wypadków, w ilu są OFIARAMI
    > oraz w ilu są POSZKODOWANYMI.

    No jasne. Nie utrzymali się na drodze i potrącili manekiny-pieszych
    stojących przy drodze, rozjechali manekina-pieszego na przejściu, ale to
    były manekiny więc olać. Co mieli tam żywych ludzi poustawiać? I dopiero
    ich nekrologi by cię przekonały?

    > Przypominam, że "co najmniej prawie wszyscy" o których mowa WIEDZĄ
    > że wypili dwa piwa. Znaczy to że MOGĄ przeciwdziałać temu o czym
    > wiedzą.

    No i widać z filmu jak ,,przeciwdziałają''. Niestety alkohol jeszcze
    wzmacnia brawurę. A do tego wywiady przed testem pokazują że po prostu
    się lekceważy problem.

    > Tak dla porównania - uczciwie odpowiesz, że NIGDY nie jechałeś
    > np. pojazdem w którym coś "z lekka niedomagało", od przepalonej
    > żarówki (leje i wymieni się dopiero jak dojadę do garażu) do
    > "prawie sprawnego" hamulca ręcznego?

    Zależy której. Bo owszem, żarówkę podświetlającą tablicę rejestracyjną
    miałem raz zepsutą przez dłuższy czas. Ale to pierdółka nie mająca
    żadnego wpływu na bezpieczeństwo. Kiedyś wykryłem, że mam przepalone
    przeciwmgłowe przednie i naprawiłem dopiero za jakiś czas, ale to
    nieobowiązkowe światła i w dodatku przez 20 lat może z 3 razy je używałem.

    Natomiast przednie światło mijania raz miałem przepalone i akurat
    policja mnie zatrzymała zanim to zauważyłem i szybko przy nich
    naprawiałem. I jestem wielkim przeciwnikiem tych ,,jednookich'' debili,
    co uważają, że można tak zasuwać.

    Hamulec awaryjny również uważam za coś bardzo ważnego i gdy tylko mam
    podejrzenia, że coś z nim nie tak, to męczę mechanika.

    > A to zależy:
    > - ilu jest takich w pobliży granicy (chyba nie chcesz powiedzieć, że
    > 'pijanych' z 0,5 do 0,8 promila jest tyle samo co zabójców tłukących
    > po 500 ludzi?)

    Ale co za różnica ilu? JEDEN morderca wystarcza, żeby go skazać, nawet
    jak tylko 1 na całą Polskę.

    > - czy jest istotna różnica w karze.

    No więc mówię, że nie musi być. I że bagatelizowanie kary, ,,bo on tylko
    1 osobę zabił a nie 500'' jest bez sensu. Morderca to morderca. Już 1
    zamordowany jest przez społeczeństwo uznawany za wartego maksymalnego
    wymiaru kary.

    > Właśnie uległeś propagandzie.
    > Sugerujesz, że dlatego że 0,5 promila stanowi "próg zabójstwa",

    Nie, potencjalnego mordercy.

    > w Wielkiej Brytani jest tak niebezpiecznie na drogach (przecież
    > pijacy zabójcy legalnie jeżdżą)?

    Nie mam pojęcia, poza Polskę wyjeżdżałem ostatnio w ~1986 do RFN
    (pomijam chwilowe przejścia na Czechy/Słowację na szlaku górskim).

    A nie ma takich liczb?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 843. Data: 2013-04-28 09:52:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.04.2013 19:32, Andrzej Lawa pisze:
    > W dwa dni, w twardej ziemi, wykopałem 2-metrową studnię o średnicy
    > przeciętnego kręgu. To akurat studnia chłonna, ale przy czyjejś pomocy
    > (odbieranie urobku) w tydzień czy dwa dokopałbym się tych 16 metrów.

    Tak miszczu, kop, kop. Tylko wcześniej podpisz deklarację, że sam byłeś
    tak durny i że to że ci się to na łeb zawaliło to nie wina mojego
    podżegania.

    A jak po drodze trafisz na jakieś skały, to je swoim twardym łbem rozwal.

    > No i?

    I to kosztuje.

    > Który wymaga rozwiązań kompleksowych i "od wewnątrz", a nie
    > krótkowzrocznych szczepień, idiotycznej fundamentalistycznej propagandy
    > przeciwko antykoncepcji oraz odpadków z pańskiego stołu nazywanych
    > "żywnościową pomocą humanitarną". Jeśli obecna populacja nie potrafi się
    > sama wyżywić, to JEST ZA DUŻA.

    Oczywiście. Populacja Polski za PRL też była za duża, bo ciągle
    brakowało a to mięsa a to cukru...

    > I znowu kłamiesz. To są ludzie i mają dokładnie takie same potencjalne
    > możliwości w radzeniu sobie z własnymi problemami, jak białasy z Europy.

    Ależ oczywiście. I Polacy za PRL też byli ludzie i mieli takie same
    potencjalne możliwości w radzeniu sobie z własnymi problemami jak te
    cośtamy z Zachodu i USA. Normalnie aż szkoda, że się włączali. I ta cała
    pomoc to był jeden wielki błąd.

    > To ty robisz z nich podludzi, którzy nie są zdolni do samodzielnego
    > utrzymania.

    Jasne. Każde pomaganie komukolwiek czyni z nich podludzi.

    I to, że ich wrogowie dostają choćby militarną pomoc z zewnątrz i że
    oni są bez szans ze swoimi dzidami z drzewa to też mało ważne.

    > Ponowne kłamstwo - strasznie cię burzy to, że w USA ludzi innych niż
    > prawdziwi "biali bogobojni amerykanie" jest proporcjonalnie coraz
    > więcej. Dlaczego tych innych nie kochasz, hipokryto?

    Kocham. Nie namawiam do ich zabijania, gnębienia, prześladowania,
    odbierania praw.
    Będę namawiał do udzielania pomocy, jeśli jej będą potrzebowali. Po
    prostu namawiam do dbania o swoje jednocześnie i do własnego rozwoju.

    Tak samo, jak jestem za rozwojem swojej rodziny i nie zadowala mnie
    twierdzenia Andrzeja, że przecież sąsiad się rozwija, więc ja mogę
    sprawę olać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 844. Data: 2013-04-28 09:57:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On Sat, 27 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Objaśniam: kursant ODPOWIADA za łamanie prawa, tak jak
    > każdy inny KIERUJĄCY.

    Owszem, ale jest to pewna hipokryzja. Bo z definicji kursant te błędy
    popełnia, tylko że przymyka się na nie oko, a z racji małej kontroli na
    drogach po prostu zazwyczaj przechodzą płazem. Przy założeniu, że umiemy
    wyłapać 100% błędów i ukarać za nie mandatami, żadna L-ka by po mieście
    nie jeździła.

    > On NIE MA PRAWA popełniać błędów polegających na łamaniu
    > prawa! I z góry objaśniam czego się uczy: jak "nie na placu"
    > ruszyć ze skrętem w lewo kiedy zielone się zapali,

    No. UCZY. Więc zanim się nie nauczy, to robi to źle.

    > tak
    > aby przy tym nie zgasł silnik, przykładowo.

    I łamie prawo. Tylko, że ścigalność jest zerowa, bo nawet jak jakiś
    policjant to zauważy, to musi być mocno nawalony, żeby się czepić.

    > I teraz z kolei ja proszę o objaśnienia, dwa:
    > - co z pytaniem o to, GDZIE wobec tego uczą się kursanci (patrz
    > wyżej, to jest uwaga do konkretnej tezy, nie postawina
    > "tak sobie")

    No temat gdzie się uczą, gdzie powinni itp. to jest owszem, temat
    szerszy. Może i faktycznie nauka na symulatorach w 1 etapie powinna być
    wdrożona. Może za jakiś czas tak będzie.

    > - czy ta sama osoba, jadąc rowerem, popełnia TE SAME błędy?

    Może. Nie rozumiem do czego dążysz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 845. Data: 2013-04-28 10:20:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On Sat, 27 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Przyjęto.
    > Tak ku czystej ciekawości, możesz podać na czym to polegało,
    > owo robienie na złość?

    Przecież napisałem. Jechał przez wiele km środkiem pasa ruchu (złamanie
    nakazu jazdy możliwie blisko prawej krawędzi) oraz nie umożliwiał mi
    wyprzedzania, do czego obliguje go również PoRD. Może trochę się
    zagalopowałem w ,,na złość'', bo może właśnie wynikało to z jego
    totalnego braku wiedzy i znajomości przepisów i po prostu uważał
    błędnie, że jest panem szos, ale o tym właśnie rozmawialiśmy.

    > To jest skala owej wypadkowości - można sobie porównać sprawców.

    No tak. Ale ile konfliktów pieszy-rowerzysta kończy się wypadkiem i
    trafia do statystyk? Ja takich konfliktów miałem wiele, ale żaden nie
    skończył się wypadkiem na szczęście. Aczkolwiek wkurwienie na roweroków
    pozostaje i zamęt jaki siali pozostaje w mej pamięci.

    > Uwaga ma prosty cel - uzmysłowienie sobie, że "widoczne" i *postrzegane*
    > jako niebezpieczne zachowania często są znacznie mniej niebezpieczne
    > niż te naprawdę powodujące zagrożenie.

    Owszem, co z tego? Np. tamowanie ruchu poprzez ciulate ruszanie na
    zielonych światłach albo poprzez gaśnięcie silnika na zielonym też
    raczej nie kończy się wypadkiem. A jednak wkurza na maksa i potęguje
    wszechobecne korki. Podobnie wiele innych negatywnych zachowań. Brak lub
    niska wypadkowość nie są argumentem za tym, że dane zachowanie jest OK.
    Liczba osób zatrutych od pierdzenia sąsiadów przy stole jest również
    znikoma, co nie znaczy że pierdzenie na przyjęciu jest OK.

    > To ostatnie może być słuszne, podobnie, jak obowiązkowe szkolenie
    > z podstaw prawa.

    Uf...

    > Ale nie ma najmniejszego związku z "obowiązkowym PJ".

    Ma. Ponieważ szkolenia na pieszych są obowiązkowe w ramach cyklu
    edukacji, to może nie być Prawa Chodzenia Po Drogach Publicznych. Jak
    będzie obowiązkowe szkolenie z zakresu kat. B jako przedmiot w szkole i
    każdy uczeń będzie je przechodził, to owszem, osobne PJ niekoniecznie
    może być potrzebne.

    > Rzeczywiście, szkoła podstawowa jest od tego, aby uczniowi pokazać
    > wszystkie "rzeczy podstawowe".

    A kat. B do nich się nie zalicza i dlatego osobny system certyfikacji.

    Tak jak nie zalicza się np. serwisowanie kas fiskalnych czy bycie
    instruktorem PJ. Dlatego na jedno i drugie muszę mieć osobne kursy i
    certyfikaty.

    > Tu nie chodzi o stopniowanie.

    Wg mnie chodzi, bo ludzie osiadają na laurach po zdaniu PJ i nie
    doskonalą się dalej.

    > Hm... prawie wierzę, ale patrząc na czasami dość khem, głupio
    > poprowadzone linie, ciągłe w miejscach w których to nie ma sensu,
    > jednak tylko "prawie".

    A możesz wskazać takie miejsca? Chciałbym ocenić o czym mówisz. Teraz
    masz już Google Street dostępne, to pełen wypas. :D

    Wiesz, ja wiem, że są miejsca, gdzie faktycznie można by lepiej, ale i
    tak wtedy nie koszę. Chodzi o trenowanie umysłu, żeby nie kosił.
    Niestety koszenie w N miejscach gdzie Nic Się Panie Przecie Nie Dzieje
    skutkuje nawykiem koszenia. I np. wczoraj pod Obi mi jeden taki na
    lakierek przeleciał przed maską, bo ja dojeżdżałem do ,,zębów'' żeby
    spokojnie mu ustąpić będąc tamże, a on uznał, że sobie zetnie skręt. I
    jeszcze pewne jakbym go zahaczył, to by była moja wina, bo ja miałem
    ustąp, a on nie. Ale że przeleciał po zębach i podwójnej ciągłej, to
    detal, w końcu całe życie tak robi.

    > Nie.

    No tak, źle napisałem, nie wiedzę, a umiejętności.

    > Jeśli kierujący ma znać przepisy *oraz* celem do tego (Twoim
    > zdaniem jedynym skutecznym) jest egzamin, to żeby znał
    > OBECNE przepisy, jedyną metodą jest sprawdzenie DZIŚ.

    A tak, z przepisów tak. Mi się w głowie ciągle umiejętności głównie
    jarzą, a przepisy są tylko drogą do osiągnięcia CZĘŚCI umiejętności , a
    część wynika z czegoś innego. W tym ze stopniowanego treningu.

    > ...i wszyscy Twoi znajomi też?

    No jak sobie pójdą ,,na żywioł'' to pewnie nie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 846. Data: 2013-04-28 12:32:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Świat w sensie całości.

    Całości planety? Mechanizm poznany. Dawaj dalej.

    > Nijak nie udowadnialny, bo badany z wnętrza.

    Kłamiesz.

    > I nijak nie sprzeczny z
    > chrześcijaństwem.

    Kłamiesz.

    > Tak, tak, niech trwają. Ateiści muszą się nakręcać jakoś, a szatan
    > klaszcze z radości.

    Brednie.

    > Ojejku, Bo Ty Byś To Zrobił Inaczej. A Bóg zrobił tak.

    Bo ty de facto twierdzisz, że bóg jest idiotą.

    TY. Nie ja.

    > Tak, ewolucja jako zmiany przystosowawcze wewnątrz gatunków. Natomiast
    > teoria Darwina, że z niczego kolejnymi etapami można wyhodować człowieka
    > jest po prostu teorią.

    Kłamiesz. Albo nie rozumiesz słowa "teoria" w kontekście naukowym.

    Badania wykopalisk, w tym badania DNA - wszytko pasuje.

    > Nieraz w tym wątku rzucałeś tezy, jak to wystarczy 1 wyjątek, żeby
    > obalić teorię. A jak kreacjoniści dostarczają kolejne i kolejne
    > organizmy, które nie pasują do tej teorii i nie da się wykazać w jaki

    Kłamiesz.

    [ciach]

    > Za jakiś czas zapewne zbiorą się i zagłosują za zoofilią (już są ruchy w
    > kierunku nacisków do jej dopuszczenia), a za jakiś czas może i za
    > pedofilią.

    Ja ci bardzo współczuję, że twój wymarzony partner/partnerka ma rozwój
    emocjonalny dziecka i inteligencję zwierzęcia, ale znowu kłamiesz.

    > Nie. Nie należy. Jest to choroba umysłu,

    Kłamiesz.

    > zboczenie i do tego zagrożenie społeczne.

    Kłamiesz.

    > Tylko jako osoba wierząca w bezsensowną teorię Darwina oraz nazywająca

    Ewolucja została udowodniona i każdy następny rok przynosi nowe dowody.

    > Boga, który będzie cię sądził, palantem, nie jesteś wiarygodny.

    Mhm. Nie jestem wiarygodny bo jestem zdolny do niezależnej oceny twoich
    urojeń? Fascynujące.

    > Owszem. Co nie znaczy, że wielodzietność u tych, co tych problemów nie
    > mają, jest zła.

    Z tym że ci, co tych problemów nie mają, zachowują rozsądek względem
    liczby dzieci.

    > Tak, tak. Należy doprowadzić do zniknięcia gatunku ludzkiego.

    Primo: do zniknięcia to właśnie bezmyślne i nieograniczone rozmnażanie
    prowadzi.

    Secundo: odróżnił łaskawie, tępy fundziaku, ustabilizowanie populacji na
    utrzymywalnym poziomie do czasu umożliwienia masowej kolonizacji innych
    światów, od zlikwidowania populacji.

    Tertio: to wy, fundziacy, marzycie o końcu świata i tym samym ludzkości.

  • 847. Data: 2013-04-28 12:36:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Kusząc do tego, abym wystawił na próbę Pana, Boga swego.

    Ależ nie, ja tylko żądam byś wykazał poświęcenie w celu obrony wiary i
    nawrócenia niewierzących.

    Ale oczywiście za każdym razem, jak hipokrytę się przyciśnie do muru
    żądając, by (luźno tłumacząc idiom) postawił swoja kasę tam, gdzie
    poszła jego gęba, ten zawsze się będzie wykręcał.

    > Idź precz szatanie.

    OK, teraz wyzywasz mnie od "wcielenia i przyczyny wszelkiego zła". To
    już podpada pod paragraf, więc lepiej odszczekaj, gnoju.

  • 848. Data: 2013-04-28 12:45:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Tak miszczu, kop, kop. Tylko wcześniej podpisz deklarację, że sam byłeś
    > tak durny i że to że ci się to na łeb zawaliło to nie wina mojego
    > podżegania.

    Może ty nie słyszałeś o szalunku, ale to twój problem,
    fundamentalistyczny idioto.

    > A jak po drodze trafisz na jakieś skały, to je swoim twardym łbem rozwal.

    Idiota-fundziak może faktycznie zna tylko taką metodę. Ja mam do tego
    narzędzia. Tanie. No i gdzie te skały? W górach problemów z wodą raczej
    nie ma.

    > I to kosztuje.

    Niewiele. Nie muszą to być wypasione miedziane rury i pompa - wystarczy,
    by woda dotarła gdzie trzeba, chociażby od wieków sprawdzoną metodą
    osiołka obracającego koło wodne.

    > Oczywiście. Populacja Polski za PRL też była za duża, bo ciągle
    > brakowało a to mięsa a to cukru...

    Zasadniczo to są towary luksusowe.

    > Ależ oczywiście. I Polacy za PRL też byli ludzie i mieli takie same
    > potencjalne możliwości w radzeniu sobie z własnymi problemami jak te

    I sobie radzili. Głodu nie było.

    > cośtamy z Zachodu i USA. Normalnie aż szkoda, że się włączali. I ta cała
    > pomoc to był jeden wielki błąd.

    Mhm. Włączali się oczywiście z całkowicie altruistycznych powodów ;->

    > Jasne. Każde pomaganie komukolwiek czyni z nich podludzi.

    Wiecznie dając jałmużnę i zakładając, że inaczej sobie nie poradzi -
    tak, w ten sposób stwierdzasz, że ten ktoś jest od ciebie gorszy.

    Pomoc ma polegać na pomocy w SAMODZIELNYM stanięciu na nogi.

    > I to, że ich wrogowie dostają choćby militarną pomoc z zewnątrz i że
    > oni są bez szans ze swoimi dzidami z drzewa to też mało ważne.

    OK, to poproszę o konkrety - którzy wrogowie, z jakiego zewnątrz i kto
    ma tylko dzidy. Konkretnie. Ze źródłami. Bo póki co to kłamiesz.

    > Kocham. Nie namawiam do ich zabijania, gnębienia, prześladowania,
    > odbierania praw.

    Ale uważasz ich za gorszych, bo są inni.

    Tia, "wyścig zbrojeń" dzieciorobów...

  • 849. Data: 2013-04-28 17:39:22
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > Ojejku, Bo Ty Byś To Zrobił Inaczej. A Bóg zrobił tak.

    No. Jak jakiś projektant zaprojektował świadomie coś
    takiego, jak nerw krtaniowy wsteczny (najlepiej zobaczyć u żyrafy),
    to jest ciężko upośledzony na umyśle. Ergo: "Jahwe to debil"
    albo "Jahwe nie stworzył żyrafy". Tertium non datur :-)

    > Tak, ewolucja jako zmiany przystosowawcze wewnątrz gatunków. Natomiast
    > teoria Darwina, że z niczego kolejnymi etapami można wyhodować człowieka
    > jest po prostu teorią.

    Tak, tylko teorią naukową (falsyfikowalną, ale nie sfalsyfikowaną).
    Nie to, co żydowska mitologia...

    Bajdełej, poszukaj sobie słowa-klucza "specjacja" i zobacz, w ilu
    przypadkach udało się ją zaobserwować (tu, teraz).

    > Nie. Nie należy. Jest to choroba umysłu, zboczenie i do tego zagrożenie
    > społeczne.

    Wypisz wymaluj definicja religii (oczywiście nie mówię tu o niedzielnych
    katolikach, co to lubią rytuały, tradycję i miłe poczucie przynależności
    do stada, ale o tych, którzy te bzdury biorą na poważnie).

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 850. Data: 2013-04-28 17:52:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.04.2013 12:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Całości planety?

    Całości wszechświata, kosmosu, jak to nazwiesz.

    > Mechanizm poznany.

    Nawet jeśli (choć nie ma takiej naukowej możliwości, bo brak jest punktu
    odniesienia) i założymy, że to poznanie jest właściwe, to nie jest ono
    sprzeczne z tym, że zostało zainicjowane przez osobowego Boga a nie
    przez bezosobową Siłę Fizyki.

    > Kłamiesz.

    Ależ oczywiście, naukowcy wydostali się poza wszechświat i badają go z
    zewnątrz tylko ja kłamię, że od środka.

    > Kłamiesz.

    Ciekawe gdzie widzisz te sprzeczności, nawet jak przyjąć na wiarę, że
    badania prowadzone przez ateistów przypadkowo dały właściwy wynik.

    > Bo ty de facto twierdzisz, że bóg jest idiotą.

    Wg twoich kryteriów, gdyż nie podoba ci się to, co stworzył. Mi się
    podoba i uważam, że jest to idealne, tak jak sam Bóg. Bo Bóg jest
    wzorcem idealności.

    > Kłamiesz.

    Kłamiesz.

    > Ja ci bardzo współczuję, że twój wymarzony partner/partnerka ma rozwój
    > emocjonalny dziecka i inteligencję zwierzęcia, ale znowu kłamiesz.

> [...]

    Kłamiesz.

    > Ewolucja została udowodniona i każdy następny rok przynosi nowe dowody.

    Nawet jeśli, to nie jest sprzeczna z chrześcijaństwem. Aczkolwiek ja w
    te dowody nie wierzę. Ale nie potępiam tych, co wierzą, bo to jedna z
    możliwości. Pozostaje wiara.

    > Mhm. Nie jestem wiarygodny bo jestem zdolny do niezależnej oceny twoich
    > urojeń? Fascynujące.

    Nie jesteś wiarygodny, bo nie jesteś zdolny do pojęcia istnienia Boga
    oraz Jego wpływu na świat.

    > Z tym że ci, co tych problemów nie mają, zachowują rozsądek względem
    > liczby dzieci.

    Jeżeli przez rozsądek masz na myśli małą liczbę dzieci, to nie
    zachowują, bo mała liczba dzieci, jeśli ma się warunki na większą, jest
    zdecydowanie nierozsądnym posunięciem.

    > Primo: do zniknięcia to właśnie bezmyślne i nieograniczone rozmnażanie
    > prowadzi.

    Nie. Oni prowadzi do rozwoju.

    > Secundo: odróżnił łaskawie, tępy fundziaku, ustabilizowanie populacji na
    > utrzymywalnym poziomie do czasu umożliwienia masowej kolonizacji innych
    > światów, od zlikwidowania populacji.

    Zrozum łaskawie, tempy plampuku, że cywilizacja musi się rozwijać
    inaczej zginie.

    > Tertio: to wy, fundziacy, marzycie o końcu świata i tym samym ludzkości.

    A wy, plampuki, marzycie o panowaniu szatana.

    No nic, poziom szamba znacznie się obniżył. Zabawa w
    kłamiesz-kłamiesz-kłamiesz mnie mało kręci, będę się wycofywał z tej
    dyskusji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek