  • 611. Data: 2013-04-25 11:29:56
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Sugerujesz wniosek, że byłeś źle chroniony?

    No. Przed papierosami nie byłem, bo były dostępne wszędzie i paliliśmy w
    podstawówce.

    > Może tu leży LEPSZA droga?

    Wysłać za dzieckiem policjanta?

    Normalną techniką wychowawczą dla dzieci jest to, że należy
    pozabezpieczać teren a następnie puścić dziecko na te kontrolowane
    warunki samopas. O wiele lepiej tak niż w terenie pełnym
    niebezpieczeństw cały czas chodzić za dzieckiem i pilnować co robi. Co
    zresztą jest niewykonalne. Dlatego chciałbym żeby moje dziecko idąc do
    szkoły nie przechodziło koło sklepu z kokainą ani koło sklepu z
    papierosami.

    > Efektem są próby trucia się rozpuszczalnikami.

    Do nich też nie miałem dostępu :-P Poza tym, jakoś niespecjalnie ktoś w
    okolicy się tak truł. Więc nawet nie miałem takiego pomysłu. Za to
    owszem, papierosy palili dziadkowie, palili nauczyciele, palili koledzy
    i choćby przez naśladownictwo ja też. Gdyby w tym czasie powszechne było
    np. kupowanie w kiosku kokainy, to pewnie i tego bym spróbował. A tak w
    moim świecie dziecinno-młodzieżowym tego nie istniało. Pierwszy raz
    twarzą w twarz z osobą paląca trawkę zetknąłem się na wieczorze
    kawalerskim kolegi. Mieliśmy wtedy już po dwadzieścia-parę lat. A do
    dzisiaj nie byłbym w stanie jej kupić,bo nie wiem jak (no dobra, mogę
    pojechać do Czech, ale to właśnie jest przykład na to, że legalizacja
    jest bez sensu).

    > *SIĘ* szkodzą *CI*?

    Nie. Trują SIĘ i trują MNIE. Albo szkodzą MI inaczej.

    > Ciekawostka.
    > W tezie Andrzeja nie było słowa o pozwoleniu na trucie KOGOŚ.

    No tylko pytałem, jak to wykonać. Odgrodzenie dymiącego palacza
    papierosów ode mnie jest jeszcze jakoś tam wykonalne (powiedzmy), ale
    aspekt wpływu narkomana na świat nienarkomański to szersza dyskusja
    (wyżej trochę na przykładzie dzieci powiedziałem).

    > Przyznam ze nie przyuważyłem, choć to możliwe.
    > Ostatnio byłem kilka godzin temu (rowerem :P)

    Bo rano jest. O tej porze klientela M1 jest znikoma, więc i samych
    palaczy przeddrzwiowych zapewne tłumów nie ma teraz. Choć powiem ci, że
    nie pamiętam chyba żadnej mojej wizyty tam, żeby choć 1 palacz nie stał
    przed drzwiami i nie kopcił.

    [...]
    > Tak, składka od palaczy powinna być wyższa (zakładając iż
    > taki system ma istnieć), o to chodzi?

    No OK, czyli składka od leczenia narkomanów ma być wyższa. Ale jak w
    takim razie będziesz tych ludzi kwalifikować? Wprowadzisz do każdego
    policjanta, który będzie odhaczał ,,zaćpał'' i podnosił składkę?

    > A to jest DRAMATYCZNA różnica, czy po kieliszku czy litrze!

    No i dlatego są trzy przedziały
    * <0 ; 0,2) promila - dozwolone
    * <0,2 - 0,5) - wykroczenie
    * 0,5+ - przestępstwo

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 612. Data: 2013-04-25 11:35:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > W sprawie formalnej:

    > [...]
    >
    > Przecież nic takiego nie napisał.
    > Istnienie PoRD czy (dawniej) Kodeksu Drogowego nie wymagało
    > prawa jazdy.

    No i tak było do niedawna ze skuterami. I co było? Stada szaleńców nie
    mających pojęcia żadnego o przepisach popierdzielających (nierzadko ze
    zdjętymi ogranicznikami czyniącymi z motocykla motorower) jak chcą i bez
    totalnej znajomości przepisów. A jak się musi posiedzieć na kursie,
    potem zdać jakiś egzamin, ryzykować tym, że prawo jazdy zostanie
    zatrzymane, to przynajmniej coś w tej łepetynie pozostanie.

    Bez prawa jazdy każdy idiota by zapierdzielał jak chciał i póki by nie
    złapali go bezpośrednio na wypadku, to by nie było konsekwencji.

    Poza tym, nie rozumiem gdzie jest granica. Prawo jazdy złe wg Marudy, a
    już inne składniki Prawa Drogowego dobre?

    > No więc Maruda postuluje, żeby za jazdę bez prawa jazdy nie
    > było kary (głównie dlatego, że nie ma być prawa jazdy).
    > Przepisy masz ZNAĆ. Mają one być NIEZBĘDNE.

    No ale na pewno? Gdzie jego prawicowe podejście pozwala już na prawo i
    istnienie ograniczeń, a gdzie nie? Dokument prawa jazdy jest
    ograniczeniem złym, a ograniczenie prędkości w obszarze zabudowanym
    dobrym? Czy może też nie i dobre jest tylko że odpowiada jak kogoś już
    zabije?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 613. Data: 2013-04-25 11:41:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Bez prawa jazdy każdy idiota by zapierdzielał jak chciał i póki by nie
    > złapali go bezpośrednio na wypadku, to by nie było konsekwencji.

    Nie rozumiem Twojego toku myślenia. Co w tym zmienia obecność prawa jazdy?

    > Poza tym, nie rozumiem gdzie jest granica. Prawo jazdy złe wg Marudy, a
    > już inne składniki Prawa Drogowego dobre?

    Dobre, aby w razie czego wiadomo było kto zawinił i kto ma płacić.

    Jest to logiczne.

> [...]
    > ograniczeniem złym, a ograniczenie prędkości w obszarze zabudowanym
    > dobrym? Czy może też nie i dobre jest tylko że odpowiada jak kogoś już

    O ograniczeniu prędkości powinien decydować właściciel drogi.

    --
    Liwiusz

  • 614. Data: 2013-04-25 11:41:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 08:12, krys pisze:
    > Jakby nie chcieli, żebyś wchodził bez zapłaty, to by to sobie załatwili.

    To akurat takie samo gadanie, że jakby nie chcieli żebym piracił ich
    soft, to by sobie zabezpieczyli go dobrze. Pytanie -- czy istnieje takie
    dobre zabezpieczenie, które jednocześnie nie uderza w legalnych?
    Niestety nie bardzo. Nawet takie co uderza w legalnych nie istnieje poza
    ,,no to nie róbmy nic''

    > Widocznie opłaca im się nawet, jeśli nie wszyscy płacą.

    No opłaca, inaczej by zamknęli biznes. Ale czy to etyczne?
    Jak będę kradł codziennie bułkę z osiedlowego sklepu, to też go nie
    zamkną, a jednak słabo to etyczne. Tzw. supermarketowi podjadacze,
    którzy chodzą i skubią to owocki jakieś, to ciasteczka to cośtam też nie
    doprowadzą do bankructwa ale czy to etyczne?

    Dlatego etyka tego mnie gryzie. I przyznam, że za słaby jestem na
    wyłączenie adblocka, bo mam chroniczne uczulenie na reklamy, ale czuję
    się winny i mnie to gryzie, że nie umiem się z tego wyzwolić i zrobić
    adblockowi DELETE.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 615. Data: 2013-04-25 11:44:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 10:02, Dominik & Co pisze:

    > A jak taki Dominik proponuje system prawny "zwolnijmy z VAT
    > działalność Marka i Jacka" to etycznie to nie jest w porządku,
    > biedacy będą umierać pod mostem, pozbawieni pomocy, gdyż budżet
    > się nie dopnie.

    No jak, przecież taki system jest. Są zwolnienia w określonych
    sytuacjach. Ty proponowałeś, o ile rozumiem, zwolnienie wszystkich i
    wszędzie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 616. Data: 2013-04-25 11:47:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 11:03, Dominik & Co pisze:
    > Ja chcę tylko zaznaczyć, że wg Przemysława korzystanie z przewidzianych
    > prawem furtek do niewrzucania do wspólnego wora jest moralnie OK,

    Nie furtek. Furtka kojarzy się z czymś, że zakombinowałem i naciągam
    prawo. To są akurat proste zasady które społeczeństwo ustaliło. Ktoś
    podpada pod zwolnienie, to ma zwolnienie. Wspólnota uznała, że np.
    sensowne jest pewne rodzaje działań promować i są one zwolnione.

    Powiedzmy, że robicie w pracy ściepę na dystrybutor wody. I uznacie
    kolektywnie, że Wacek wam myje samochody i w zamian go zwolnicie ze
    składki, a napić się będzie mógł.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 617. Data: 2013-04-25 11:50:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 11:15, hiki o! pisze:

    > bzdury to musza jakies byc co prawicie :)
    >
    > znam firme szkoleniowa co w czasach prosperity (zw z VAT) wystawiala
    > klientom regularnie faktury jedna za drugą. Faktury VAT, stawka zw.
    > kwota netto = kwota brutto.

    Klientom. Ale tu jest sytuacja taka, że Politechnika werbuje studentów,
    Politechnika ponosi odpowiedzialność za ich szkolenie, Politechnika
    wystawia dyplom ukończenia studiów. Ja wykonuję tylko 1 wykład zamówiony
    w ramach całego cyklu szkolenia zaplanowanego przez Politechnikę.

    Z tego co mi jeden specjalista opowiadał zrozumiałem, że to nie podpada
    pod działalność gospodarczą. Może źle zrozumiałem, dlatego patrz niżej.

    > Ale po co ja to pisze, zaraz przyjdzie Gotfryd i nas osmieszy ;)

    No właśnie czekam na niego :D Niezależnie czy się mylę czy nie. Może
    pomoże mi to zrozumieć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 618. Data: 2013-04-25 11:50:56
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > Bez prawa jazdy każdy idiota by zapierdzielał jak chciał i póki by nie
    > złapali go bezpośrednio na wypadku, to by nie było konsekwencji.

    Nieraz słyszy się o takim, czy owym, co to 40 lat bez prawka jeździł.
    Jeździ ostrożnie, żeby się nie wydało :-)

    Idiota będzie zapierdzielał. Z prawkiem, czy bez.
    Mało to takich, co im za to czy tamto prawko zabrali a dalej jeżdzą?
    Co w ich przypadku pomógł obowiązek "mania" prawka?

    A jak kogoś się złapie na złamaniu przepisów to poniesie karę.
    Z prawkiem czy bez. Piesi nie muszą się bać odebrania prawka,
    a jakoś nie ma problemu by ich ukarać za złamianie przepisów
    i nikt nie neguje, że uczestnicząc w ruchu drogowym przepisy znać
    muszą.

    > Poza tym, nie rozumiem gdzie jest granica. Prawo jazdy złe wg Marudy, a
    > już inne składniki Prawa Drogowego dobre?

    Prawo jazdy to nie żadne prawo, tylko dowód zdanego egzaminu.
    Prawo to prawo- przepisy, których obywatel ma przestrzegać.
    Powinny być proste, jasne a ich nie przestrzeganie surowo karane.
    Co w tym niezrozumiałego?

    Jak kierowca będzie popieprzał 120/50, to dostanie 2 tys. mandatu
    i tyle. Z prawkiem czy bez.

    > No ale na pewno? Gdzie jego prawicowe podejście pozwala już na prawo i
    > istnienie ograniczeń, a gdzie nie? Dokument prawa jazdy jest

    Prawicowe podejście twierdzi, że należy _przestrzegać prawa_.
    Nie oznacza anarchii (bezprawia).

    Po prostu prawo obowiązuje, niezalażnie, czy masz kartonik-dupochron,
    czy nie.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 619. Data: 2013-04-25 11:51:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Powiedzmy, że robicie w pracy ściepę na dystrybutor wody. I uznacie
    > kolektywnie, że Wacek wam myje samochody i w zamian go zwolnicie ze

    I potem pojawiają się "spryciarze", którzy są kierowcami, ale że
    przetrzą lusterko, to uchodzą za tych, co myją samochody. Jak zawsze w
    socjalizmie - kwitnie kombinatorstwo.

    --
    Liwiusz

  • 620. Data: 2013-04-25 11:55:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 11:41, Liwiusz pisze:
    > Nie rozumiem Twojego toku myślenia. Co w tym zmienia obecność prawa jazdy?

    W tym, że jak go złapiesz bez prawka, możesz go karać. W tym, że już
    sama świadomość, że będzie ukarany spowoduje, że może uzna, że bez
    sensu, lepiej przejść kurs, zdać egzamin i jeździć legalnie. A jak
    będzie mógł jeździć bez niczego, to będzie jeździł. Jakoś nie widziałem
    szalonego pędu do robienia dobrowolnych kursów jazdy na motorowerze, jak
    jazda na nim była legalna bez prawka.

    > Dobre, aby w razie czego wiadomo było kto zawinił i kto ma płacić.

    I niestety kasuje prewencję. Mi wali to, że zapłacisz za moją urwaną
    nogę. Wolę, żebyś mi jej nie urwał. Tak samo nie urządza mnie twoje
    odszkodowanie za zabite mi dziecko.

    > O ograniczeniu prędkości powinien decydować właściciel drogi.

    No i decyduje. Ale taką decyzję dopuszczasz, a decyzję o konieczności
    przejścia kursu i zdaniu egzaminu już nie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek