  • 551. Data: 2013-04-24 11:27:02
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2013 11:19, Dominik & Co pisze:

    > Nie Ty, z mojej kasy akurat idzie na menela.

    Ach, ten kult pieniądza... jakby to było coś realnego ;)

    W takim samym stopniu idzie na menela jak i potrzebującego, który potem
    się społeczeństwu może pozytywnie odpłacić.

  • 552. Data: 2013-04-24 11:27:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 11:11, Dominik & Co pisze:
    > Poniekąd. Cokolwiek z gatunku JPII, ale nie zmienia faktu.

    No JP2 to akurat sobie żył jak król, choć owszem, nawał obowiązków miał,
    więc też bym się z nim nie zamienił, zwłaszcza w ostatnich jego latach
    życia. Ale powiedzmy w latach 80 i 90 to raczej ciężko nie miał (poza
    tym, że raz go postrzelili, co też słabo przyjemne). Natomiast MT przez
    40 lat ,,walczyła na froncie''

    > A kto ją tam wie. Choć sama z "cokolwiek" lepszej opieki szpitalnej
    > korzystała, niż oferowała innym.

    jakby była sobie w klasztorze w Irlandii albo gdzieś, to by miała
    porządne zachodnie szpitale i by miała spokój. Więc nie mów, że walczyła
    kasę na lepszą opiekę. Poza tym, MT to ,,marka'' a za nią stoi przecież
    cała grupa bezimiennych. Ani nie są celebrytami ani nie mają kasy, a
    pracują tamże. Też ich zdyskredytujesz?

    >Na podróże pewnie też co nieco
    > wydała.

    Podróże za pieniędzmi i wsparciem, a nie dla radości.
    Zresztą, jak nie lubisz MT, to wytnij ją z przykładu i wstaw innych
    bezimiennych działaczy, którzy ją teraz zastąpili i którzy przez 40 lat
    z nią działali bez tych profitów celebryckich, które tak ci się jawią
    korzystnie.

    > Co z tego np. (pierwszy link z brzegu) uważasz za nieprawdę?
    > http://web.archive.org/web/20091212130958/http://www
    .przekroj.pl/wydarzenia_swiat_artykul,2108,0.html

    na razie doczytałem, że ,,są lepsi''. Czy ja mówię, że nie ma lepszych?
    Może i są. Nie podawałem ją za wzorzec doskonałości tylko jako przykład
    działania. Znany i dlatego mi się nasunął. Łatwiej tak, niż owych
    nieznanych lub mniej znanych, o których wspomina artykuł.

    Nie wiem jak mam się odnosić do takich czy innych zarzutów, które są
    głównie opisane jako ,,mówi się''. Albo nie do sprawdzenia.

    następny podrozdział: Malwersantka. No i co? Gdzie ta kasa? W przyszłym
    wcieleniu wykorzystuje?

    naprawdę nie chce mi się czytać dalej. W ten sposób można obalić i
    zaatakować każdą działalność. Nawet jak MT była Szatanem Wcielonym, to
    to był tylko przykład. Możesz znaleźć inne przykłady takich działań,
    nawet twój artykuł o nich wspomina.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 553. Data: 2013-04-24 11:30:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2013 11:26, krys pisze:

    > A można było poprosić o zlecenie i uczciwie zapłacić NFZ, żeby inni mogli

    Ale "przeprowadzenie wykładu" to nie jest zlecenie!

    Byłaby to tak samo błędna umowa, jak próba zrobienia ze stróżowania
    umowy o dzieło.

  • 554. Data: 2013-04-24 11:34:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 11:16, Andrzej Lawa pisze:

    > To zdelegalizujmy sól, rafinowany cukier, kawę, alkohol...

    Jak nie odróżniasz kokainy od soli, to wiesz.

    Z alkoholem już pisałem.

    Z kawą -- w sumie to nawet bym się zgodził, że należało by ją wycofać.
    Niestety nie byłoby to takie proste, a i jej szkodliwość jednak jest
    również inna niż marihuany.

    > A ja nie.

    Ale sporo osób tak. Nie robiłem badań, ale myślę, że nie pomylę się
    mówiąc, że większość obecnych palaczy zaczynała z głupoty w czasach
    szkolnych i że gdyby nie powszechność i łatwa dostępność papierosów, to
    by nie sięgnęli.

    Owszem, znam takie jednostki, które nie sięgały nawet mimo
    powszechności, np. moja żona.

    > Moje wsparcie dla programów społecznych kończy się tam, gdzie zaczyna
    > się uparta głupota. Jeśli ktoś wpadł w tarapaty i potrzebuje zasiłku -
    > OK. Ale jeśli ten zasiłek np. przepija i nawet nie planuje jakąś robotą
    > się zająć, to niech zdycha, bo jest społecznie szkodliwy.

    No i się z tobą mogę zgodzić (z dokładnością do niuansów), ale jaki to
    ma związek z zakazami narkotyków?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 555. Data: 2013-04-24 11:44:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Jak nie odróżniasz kokainy od soli, to wiesz.

    Jak raz spróbowałem, to już nie mogę rzucić. A nie pobudza i jeszcze źle
    wpływa na nerki i krążenie...

    > Z alkoholem już pisałem.

    Popularny depresant, negatywnie działający na cały organizm.

    > Z kawą -- w sumie to nawet bym się zgodził, że należało by ją wycofać.

    No to wynieś się tam, gdzie szariat panuje.

    [ciach]

    > Ale sporo osób tak. Nie robiłem badań, ale myślę, że nie pomylę się
    > mówiąc, że większość obecnych palaczy zaczynała z głupoty w czasach
    > szkolnych

    Nagrody Darwina wręcz mnie bawią. Więc mnie swoją historią o
    papierosach, które się na ciebie rzuciły i zgwałciły, nie wzruszysz.

    > i że gdyby nie powszechność i łatwa dostępność papierosów, to
    > by nie sięgnęli.

    Narkotyki inne są nielegalne, a i tak sięgają.

    > Owszem, znam takie jednostki, które nie sięgały nawet mimo
    > powszechności, np. moja żona.

    Czyli można.

    > No i się z tobą mogę zgodzić (z dokładnością do niuansów), ale jaki to
    > ma związek z zakazami narkotyków?

    Patrz wyżej. Jak ktoś chce się zatruwać, to jest jego prywatny problem.

    Czy będzie w tym celu robił sobie makowy "kompot", czy wdychał
    rozpuszczalnik to już tylko drobna kwestia techniczna.

  • 556. Data: 2013-04-24 11:46:50
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > tym, że raz go postrzelili, co też słabo przyjemne). Natomiast MT przez
    > 40 lat ,,walczyła na froncie''

    No ale co takiego konkretnego robiła osobiście, że było to
    takie trudne i bolesne? Organizacja umieralni czy indoktrynacja
    religijna?

    > jakby była sobie w klasztorze w Irlandii albo gdzieś, to by miała
    > porządne zachodnie szpitale i by miała spokój. Więc nie mów, że walczyła

    Zarzekała się, że umrze w którymś ze swoich przybytków. Ale jak
    przyszło co do czego, to poleciała korzystać z zachodniej medycyny
    w odpowiednio wyposażonych szpitalach. A co robiła na co dzień
    tak niezwykle godnego podziwu? Bo pewnie o czymś nie wiem.

    > kasę na lepszą opiekę. Poza tym, MT to ,,marka'' a za nią stoi przecież

    Otóż to. MT to marka, legenda- a nie realne działania.

    > Zresztą, jak nie lubisz MT, to wytnij ją z przykładu i wstaw innych

    Moje osobiste sympatie do pani MT nic tu nie mają do rzeczy.
    Po prostu mocno nieciekawy dobrałeś sobie przykład.

    > naprawdę nie chce mi się czytać dalej. W ten sposób można obalić i

    A właśnie teraz IMO najciekawsza część (Fanatyczka i hipokrytka).

    > zaatakować każdą działalność. Nawet jak MT była Szatanem Wcielonym, to
    > to był tylko przykład. Możesz znaleźć inne przykłady takich działań,

    Ja Ci tylko uświadamiam, że _mocno_ nietrafiony przykład.

    > nawet twój artykuł o nich wspomina.

    Autorem artykułu jest Marcin Fabjański.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 557. Data: 2013-04-24 12:00:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 11:37, krys pisze:

    > A niby dlaczego?

    No to zależy czy PoSl chce mieć UCZONYCH czy NAUCZONYCH. Ja miałem się
    wykazać określoną zdawalnością egzaminów, więc NAUCZONYCH.

    Ale OK, popełniłem błąd, nie wpadłem na to, że tamta umowa może być
    nieetyczna. Następnym razem poproszę o umowę ze składkami. Choć kurde,
    trzeba by zlikwidować DG, bo jak mam DG to płacę raz a nie od każdej
    umowy osobno.

    > Ale już z posprzątania biura można , nie? ;->

    Nie. Można zrobić sprzątanie. To zależy czy zleceniodawca chce mieć
    sprzątane czy posprzątane.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 558. Data: 2013-04-24 12:11:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 11:44, Andrzej Lawa pisze:
    > Jak raz spróbowałem, to już nie mogę rzucić. A nie pobudza i jeszcze źle
    > wpływa na nerki i krążenie...

    Nie wiem czy źle. Zależy w jakich ilościach. Owszem, w codziennej kuchni
    praktycznie jej nie używam, bo i tak sporo jest już w innych produktach.

    > Popularny depresant, negatywnie działający na cały organizm.

    Badania medyczne wykazują co innego.

    > Nagrody Darwina wręcz mnie bawią. Więc mnie swoją historią o
    > papierosach, które się na ciebie rzuciły i zgwałciły, nie wzruszysz.

    Swoich dzieci też nie chronisz przed niczym? ,,Jak jest takie głupie,
    żeby zrzucić na siebie ten garnek z pieca, to niech się oparzy, nagrody
    Darwina wręcz mnie bawią''.

    > Narkotyki inne są nielegalne, a i tak sięgają.

    Ale nie tak masowo. Nie każdy ma dojście do mafii, do tego jest
    psychologicznie wyższy próg do przeskoczenia.

    > Czyli można.

    W szczególe tak. W ogóle to jak widać za oknami nie bardzo.

    > Patrz wyżej. Jak ktoś chce się zatruwać, to jest jego prywatny problem.

    Nie do końca.

    Po pierwsze palacze szkodzą także mi. Sąsiad z dołu kopci na balkonie
    albo w oknie sypialni i ja mam smród i bierne palenie zafundowane przez
    całe lato (albo muszę się dusić za zamkniętymi oknami). W zimie kopci na
    klatce i dym przenika mi przez drzwi z klatki i sama klatka i winda
    śmierdzą. Jadę do pobliskiego M1 i co? Popielnice dla narkomanów
    ustawione są przed wszystkimi drzwiami. Wejście bez przejścia przez dym
    i smród -- niemożliwe. Tak można mnożyć.

    Po drugie, palacze szkodząc swojemu zdrowiu zwiększają koszty leczenia.

    Po trzecie, mówimy o palaczach w szczególe, ale ty mówiłeś o wszystkich
    narkotykach, więc dodatkowo inne narkotyki powodują kolejne szkody
    społeczne. Choćby to, że ludzie po narkotykach zabijają na drogach i
    ulicach, tak jak niestety ludzie po alkoholu ;(

    > Czy będzie w tym celu robił sobie makowy "kompot", czy wdychał
    > rozpuszczalnik to już tylko drobna kwestia techniczna.

    Całkowicie nie oczyścisz, to wiadomo. Zawsze się znajdą tacy, co jakoś
    obejdą problem. No ale mnie nigdy nie przekonywało zdanie ,,nie umiemy
    być w 100% skuteczni, więc dajmy sobie spokój''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 559. Data: 2013-04-24 12:19:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Badania medyczne wykazują co innego.

    Och? Które?

    No, chyba że masz na myśli umiarkowane ilości - ale w takich to i
    kokaina wiele szkód nie narobi. Patrz: metody na chorobę wysokościową w
    Andach (życie liści koki z czymś tam jeszcze). Dopiero nadużywanie
    stanowi problem.

    > Swoich dzieci też nie chronisz przed niczym? ,,Jak jest takie głupie,
    > żeby zrzucić na siebie ten garnek z pieca, to niech się oparzy, nagrody
    > Darwina wręcz mnie bawią''.

    Ja nie jestem państwo.

    > Ale nie tak masowo. Nie każdy ma dojście do mafii, do tego jest
    > psychologicznie wyższy próg do przeskoczenia.

    Mhm. Tak samo jak "za komuny" było z dolarami ;->

    [ciach]

    > Nie do końca.
    >
    > Po pierwsze palacze szkodzą także mi. Sąsiad z dołu kopci na balkonie

    Czego nie rozumiesz w zaimku "się"?

    [ciach]

> [...]
    > społeczne. Choćby to, że ludzie po narkotykach zabijają na drogach i
    > ulicach, tak jak niestety ludzie po alkoholu ;(

    A także zupełnie trzeźwi.

    > Całkowicie nie oczyścisz, to wiadomo. Zawsze się znajdą tacy, co jakoś
    > obejdą problem. No ale mnie nigdy nie przekonywało zdanie ,,nie umiemy
    > być w 100% skuteczni, więc dajmy sobie spokój''.

    Ale tutaj zakazy powodują więcej szkód niż korzyści.

  • 560. Data: 2013-04-24 12:20:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 11:46, Dominik & Co pisze:
    > Otóż to. MT to marka, legenda- a nie realne działania.

    Marka to co innego niż legenda.

    > Moje osobiste sympatie do pani MT nic tu nie mają do rzeczy.
    > Po prostu mocno nieciekawy dobrałeś sobie przykład.

    No to dobierz inny, który będzie mniej znaną marką i nie rzuca się w
    oczy jako przykład zrozumiały danej idei.

    > Ja Ci tylko uświadamiam, że_mocno_ nietrafiony przykład.

    Nie zgadzam się, ale nie chcę trzepać o to piany, bo nie o to chodzi,
    dlatego powiedzmy, że wycofuję MT i wstawiam inną mniej kontrowersyjną.

    > Autorem artykułu jest Marcin Fabjański.

    No i? Nie znam gościa. Nie jest dla mnie żadnym autorytetem. Zresztą nie
    ważne -- patrz wyżej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek