  • 501. Data: 2013-04-24 09:40:42
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Taki Maruda np. wszędzie widzi motłoch.

    W każdej grupie społecznej można wg jakiegoś-tam kryterium wyróżnić
    elitę i motłoch. Ciebie razi samo to słowo (owszem, pejoratywne), ale
    może użyj czasem rozumu, a nie tylko emocji.

    Do tego sam pisze, że jest
    > stary, że zmarnował życie, że nie udało mu się działać w sprawach dla
    > niego istotnych, że pozostaje mu teraz jojczyć w nadziei, że jakieś
    > młode gniewne zaskoczą i ruszą do boju w jego imieniu.

    A tu już popełniasz wykroczenie. Przekłamujesz moje wypowiedzi i domagam
    się, byś to odwołał. Piszę całkiem serio.

    Nigdzie nie napisałem, że zmarnowałem życie.
    Nigdzie nie napisałem, że "pozostaje mi jojczyć".

    Mam w miarę normalną rodzinę i uważam, że prawidłowo "rozkładałem
    wysiłki" w minionych latach. Wolę mieć normalną rodzinę, w tym dzieci,
    które mnie utrzymają gdy zajdzie potrzeba, niż żyć pod butem mniej
    gównianego państwa. Przeżyłem trochę PRLu, to i obecną bandę wytrzymam.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 502. Data: 2013-04-24 09:48:22
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > A jest jakieś miejsce na świecie, gdzie ci pasuje?

    A musi być? Jakby było takie (pomijąjąc kryteria wyboru),
    tobym po prostu wziął i pojechał.

    Ty zdaję się uważasz, że nie można mieć swojego zdania
    o tym czy owym, bo "jak Ci nie pasuje, to się wyprowadź".
    Nie można godzić się/korzystać z tego czy owego,
    mając jednocześnie świadomość wad i ograniczeń tego czegoś?

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 503. Data: 2013-04-24 09:49:14
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Co nie jest zabronione - jest dozwolone.

    Nie chodzi o to, że to nielegalne, tylko niemoralne :-)

  • 504. Data: 2013-04-24 09:55:41
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 24.04.2013 09:25, krys wrote:

    > Nie wstyd Ci? Grzmisz, że inni chcą leczyć się za swoje (bo młodzi, zdrowi i
    > bogaci), bez NFZ (skazując na pewną śmierć biednych, których nie stać, np
    > Ciebie), a sam pracowałeś unikając wrzucania składki do wspólenego wora???

    Coz, mentalnosc kalego.
    Okradanie innych - dobre. Okradanie kalego - zle.

    Po prostu pijawka.

    zen.aspx

  • 505. Data: 2013-04-24 09:55:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 07:30, Dominik & Co pisze:

    > Momento: nie masz żadnego odruchu niezgody na _przymuszanie_ ludzi
    > do jakichś tam działań, byleby były "obiektywnie korzystne"?

    To znaczy to jest pewne uproszczenie, oczywiście lepiej działa jak się
    prowadzi np. edukację. Ale sama edukacja również jest ,,przymuszana''
    (obowiązek nauki) i choć większość rodziców rozumie temat i wysyłało by
    dzieci do szkoły nawet bez obowiązku nauki, to niestety różnie bywa.

    Akurat temat gimnastyki tak sobie padł z powietrza, westchnąłem że
    dobrze byłoby i nie zostały opracowane żadne szczegóły koncepcji, co już
    pisałem Gotfrydowi. Więc może ci się jawić np. jako ,,postawmy przy
    każdym policjanta, co będzie rano pilnował''.

    > Przymusowa gimnastyka, bezwzględny zakaz palenia (jest obiektywnie
    > szkodliwe dla zdrowia), zakaz sportów ekstremalnych czy inne
    > tego rodzaju?

    No owszem. Akurat przyzwolenie na narkotyzowanie się nikotyną (i przy
    okazji zatruwanie substancjami trującymi) jest wynikiem zaszłości
    historycznych, podobnie jak na odurzanie się alkoholem. Akurat myślę, że
    papierosy powinny być zakazane, choćby dlatego, że są szkodliwe dla
    INNYCH. I w sumie cały świat w kierunku ich zakazania idzie. Nie jednym
    ruchem, żeby nie wyszło jak prohibicja w USA, ale krok po kroczku.
    Zauważ, że zakaz palenia w coraz większej liczbie miejsc jest standardem
    nie polskim, a zachodnioeuropejskim i usańskim także. A akcyza -
    zniechęcacz finansowy - stanowi już chyba z 90% ceny fajek.

    > Powiedz, że żartujesz, proszę.
    > Bo to uwielbienie dla totalitaryzmu jest przerażające.

    To nie ma nic wspólnego z totalitaryzmem. Można mieć demokrację, wiele
    partii, wolność informacyjną a prowadzić działania prospołeczne.

    Twierdzenie, że palenie jest szkodliwe jest obiektywne i zaprzeczają mu
    nieliczni i raczej nie nazwałbym tego zaprzeczania mądrym. Więc nie ma
    tu totalitarnej dezinformacji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 506. Data: 2013-04-24 09:56:17
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 24.04.2013 09:29, Andrzej Lawa wrote:

    > Co nie jest zabronione - jest dozwolone.

    Dokladnie jakbym slyszal naszych politykow...

    zen.aspx

  • 507. Data: 2013-04-24 10:00:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 08:15, Maruda pisze:
    > Od przymusowej gimnastyki już niedaleko do eugeniki,

    Bardzo daleko, wręcz przeciwne kierunki. Ja cały czas w tej dyskusji
    tłumaczę, że tym mniej wartościowym trzeba pomagać. To właśnie Ty i
    koledzy z obozu (Lliwiusz, haiki, ...) głosicie tezy, że powinno być
    wartościowanie (choćby wysokością podatków), a każdy powinien dbać o
    swoje zdrowie sam i jak go nie stać, to powinien sobie umrzeć, bo tak
    jest OK.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 508. Data: 2013-04-24 10:02:54
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > Bardzo daleko, wręcz przeciwne kierunki. Ja cały czas w tej dyskusji

    Bardzo blisko. To też było "dla dobra społeczeństwa".

    > tłumaczę, że tym mniej wartościowym trzeba pomagać.

    Na siłę, nawet jak tej "pomocy" nie chcą...

  • 509. Data: 2013-04-24 10:05:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2013 08:37, Andrzej Lawa pisze:

    > Ja mam. Ale uważam to za smutną konieczność, kiedy zagrożone jest dobro
    > otoczenia/społeczeństwa. Aczkolwiek jeśli ktoś szkodzi tylko sobie, to
    > już tylko jego problem. Np. narkotyki - system zakazów i nakazów słabo
    > się sprawdza, co pięknie wykazała prohibicja na alkohol w USA.

    No wiesz, jakoś się sprawdza na innych. Prohibicja się nie udała, bo:

    a) Nagle zrobiono STOP rozpędzonemu przez wieki pociągowi i nie dziw, że
    pasażerowie polecieli na zbity pysk.

    b) sam alkohol jako taki nie jest szkodliwy z definicji, a czasami wręcz
    prozdrowotny. To jego nadużywanie jest szkodliwe. Ale to tak samo i
    jedzenie, jak się człowieki przeżerają.
    Temat alkoholu jest wieloaspektowy, bo nadużywanie wynika często z
    choroby. Nie mam tu wypracowanego jednolitego zdania.

    Ale inne narkotyki -- owszem, dobrze, że są zakazywane, a rozpędzone
    niestety do bólu papierosy, że są pomału wyhamowywane (bo za nagle to by
    mogło grozić właśnie jak z prohibicją)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 510. Data: 2013-04-24 10:07:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2013 09:35, Dominik & Co pisze:

    > Wiem. Ale o ile skonfigurowanie LDOMa można spokojnie nazwać dziełem,
    > o tyle "utrzymanie usługi" ciężko (wiem, dziełem jest poprawnie działająca
    > usługa...).

    Coś za coś. Wybór zasadniczo jest.