  • 461. Data: 2013-04-23 12:27:19
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2013 12:11, Dominik & Co pisze:
    > Chyba wyjaśniałeś jednak coś innego :-)
    > Jawnie nie jest.

    Jak nie jawnie? Wypełniam PIT i mam podatek płacony na leczenie, podatek
    płacony na Organizacje Pożytku Publicznego (choć tu wolałbym wziąć dla
    siebie, a też muszę płacić) i podatek płacony na cele inne, gdzie nie
    mam jawnie podane wprost ile na co.

    > Po co farsa pt Ewuś i straszenie lekarzy za co to ich
    > nie pociągną, jak wypiszą receptę "nieuprawnionemu"?

    No bo chcemy leczyć swoich, a nie obcych? I jak taki ukrainiec przez
    granicę się przedrze w Bieszczadach albo jak się trafi jakiś Polak, co
    się wypisze z systemu, to im nie przysługuje. Przysługuje tym, co dają
    składki

    > Przecież zdrowie każdego menela w socjaliźmie jest bezcenne,
    > czy płacił "składkę" czy nie- trzeba go leczyć.

    I tak i nie. Społeczeństwo uznało, że jak uznał, że nie chce i sam
    zrezygnował, to już jego problem. Choć zgadzam się z tobą, ten cały Ewuś
    i inne takie też mi się do końca nie podobają. Ale to jest bez związku z
    tym, co omawiamy.

    > A i tak poziom kosztów
    > leczenia nie zależy od wysokości składki, nieprawdaż?

    Owszem, na tym polega ten system. To nie tak, że otrzymujesz tyle ile
    zapłaciłeś. To jest tak, że społeczeństwo uznało, żeby wszystkim dać
    równe prawo głosu i że bogatsi powinni łożyć na biedniejszych.

    Rozumiem, że taka etyka ci nie odpowiada. Ale taka została przez
    społeczeństwo wypracowana.

    > Chory a biedny i dzisiaj pójdzie do piachu, bo na leczenie prywatne
    > go nie stać, a NFZ skończyły się "limity".

    Na moje leczenie na razie się nie skończyły.

    Na jakieś się skończą, to nie raz omawialiśmy, bo studnia z kasą nie
    jest bez dna. Ale to, że 100 pójdzie do piachu to nie argument za tym,
    żeby wysłać 1000. Skoro kasy wystarczy tylko na uratowanie 900 to nadal
    nie zmienia mojej argumentacji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 462. Data: 2013-04-23 12:55:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2013 12:25, Dominik & Co pisze:

    > Ale co mnie do tego? Zdrowie obywatela jest jego prywatną sprawą.

    No więc mówię, taka etyka też jest możliwa, ale ja jej nie wyznaję i
    naród w ogólności jak widać też nie.

    > W kolejce już czeka obłożenie podatkiem słodyczy, tylko czekać,
    > jak będzie przymusowa poranna gimnastyka jak u Orwella.

    I wcale taka gimnastyka nie byłaby złym pomysłem (to znaczy nie wiem jak
    ją prowadzi Orwell, mówię ogólnie, może tamten gość prowadzi ją źle).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 463. Data: 2013-04-23 12:59:13
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > No bo chcemy leczyć swoich, a nie obcych? I jak taki ukrainiec przez

    PESEL.

    > I tak i nie. Społeczeństwo uznało, że jak uznał, że nie chce i sam
    > zrezygnował, to już jego problem. Choć zgadzam się z tobą, ten cały Ewuś

    Ja bym się chętnie wypisał. Nie chcę korzystać, nie chcę płacić.
    Ale rabują pod przymusem...

> [...]
    > jest bez dna. Ale to, że 100 pójdzie do piachu to nie argument za tym,
    > żeby wysłać 1000. Skoro kasy wystarczy tylko na uratowanie 900 to nadal

    Poniekąd. Problem jest jednak w tym, że gdyby każdy dysponował
    swoimi pieniędzmi, to uratowano by 990, bo ileś kasy nie poszłoby
    na urzędasów.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 464. Data: 2013-04-23 13:02:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > I wcale taka gimnastyka nie byłaby złym pomysłem (to znaczy nie wiem jak
    > ją prowadzi Orwell, mówię ogólnie, może tamten gość prowadzi ją źle).

    OMFG... Trollujesz czy serio aż tak źle z tobą?

  • 465. Data: 2013-04-23 13:07:04
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > No więc mówię, taka etyka też jest możliwa, ale ja jej nie wyznaję i
    > naród w ogólności jak widać też nie.

    Toż mówię, socjalista wolnościowca nie zrozumie. No jak to,
    zdrowie niewolnika jego prywatną sprawą? A fuj!
    A naród w ogólności owszem, kocha socjalizm.

    > I wcale taka gimnastyka nie byłaby złym pomysłem (to znaczy nie wiem jak
    > ją prowadzi Orwell, mówię ogólnie, może tamten gość prowadzi ją źle).

    Kpisz, czy poważnie nie wiesz, o czym mowa?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rok_1984

  • 466. Data: 2013-04-23 13:16:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2013 12:59, Dominik & Co pisze:

    > PESEL.

    No. Pesel służy do sprawdzania w Ewusiu. Enigmatyczny jesteś, coś ci w
    peselu nie pasuje? US też przeszedł na pesele z nipów dla osób
    fizycznych, bo tak prościej.

    > Ja bym się chętnie wypisał. Nie chcę korzystać, nie chcę płacić.

    Wypisz się. Tylko jak znam życie, to się wypiszesz pókiś młody, piękny i
    bogaty, a jak co, to przyjdzie koza do woza.

    > Poniekąd. Problem jest jednak w tym, że gdyby każdy dysponował
    > swoimi pieniędzmi, to uratowano by 990, bo ileś kasy nie poszłoby
    > na urzędasów.

    Ale już ustalono, że od pewnej skali przedsięwzięcia wymaga ono zarządu.
    Samo się to nie zarządzi, ale metoda zebrania się wszystkich
    zainteresowanych nie zadziała.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 467. Data: 2013-04-23 13:18:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2013 13:02, Andrzej Lawa pisze:

    > OMFG... Trollujesz czy serio aż tak źle z tobą?

    Nigdy nie trollowałem. Po prostu widzę po sobie, jak szkodliwy był dla
    mojego zdrowia brak gimnastyki i jak nie udało mi się zmobilizować
    samodzielnie. I widzę to także po wielu osobach otaczających mnie. I tak
    se myślę, że może i taka gimnastyka poranna przymusowa by wywołała
    oburzenie wolnościowe, ale nie powiem, korzystna dla zdrowia by była.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 468. Data: 2013-04-23 13:25:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2013 13:07, Dominik & Co pisze:
    > Toż mówię, socjalista wolnościowca nie zrozumie. No jak to,
    > zdrowie niewolnika jego prywatną sprawą? A fuj!

    Nie fuj, tylko oznacza to pozostawienie na pastwę losu wielu, których po
    prosty nie stać.

    To nie ma wspólnego wiele z socjalizmem jako klasycznym ustrojem, bo to
    już dawno chrześcijaństwo wprowadziło na naszych terenach. Szpitale np.
    przyszły od Arabów, ale zostały wdrożone przez zakony szpitalników na
    terenach europejskich i były prowadzone w myśl idei, że szpitale są dla
    biednych.

    > A naród w ogólności owszem, kocha socjalizm.

    No, bo jest korzystny dla tego narodu. Oczywiście mówimy o socjalizmie
    typu chrześcijańskiego, a nie o ustrojach promowanych przez PRL, Marksów
    i innych podobnych.

    Socjalizm rozumiany jako działanie na rzecz społeczeństwa jest kochany
    przez społeczeństwo, bo jest na rzecz społeczeństwa. Burzą się albo
    Gniewni Idealiści albo Piękni, Młodzi i Bogaci, co (chwilowo) czują się
    panami siebie i wydaje im się, że społeczeństwo nie jest im potrzebne.

    Jak będziesz zdychał na szpitalnym łóżku, a przyjdzie do ciebie facet i
    powie ,,stary, oto rachunek, jak nie, to wystawiamy cię przed drzwi
    szpitala'' to szybko zostaniesz socjalistą.

    > Kpisz, czy poważnie nie wiesz, o czym mowa?
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rok_1984

    Nie wiem, nie mam pojęcia jak prowadzona była tamta gimnastyka, bo nie
    oglądałem żadnego filmu na podstawie tych opisów. Więc nie wiem czy
    akurat ten model bym uznał. Ale w ogólności jako pomysł, czemu nie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 469. Data: 2013-04-23 13:30:57
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > No. Pesel służy do sprawdzania w Ewusiu. Enigmatyczny jesteś, coś ci w

    No jak nie chcesz leczyć obcych, co się zaplątali, to jak
    gość się peselem okaże, to jest obywatel. Znakiem tego leczyć
    zezwalamy. Pesela nie posiada- nie obywatel- niech płaci.
    Dowód, paszport- wystarczy do stwierdzenia obywatelstwa.

    > Wypisz się. Tylko jak znam życie, to się wypiszesz pókiś młody, piękny i
    > bogaty, a jak co, to przyjdzie koza do woza.

    Wypisać się nie mogę, haracz ze mnie przymusowo ściągają.
    Owszem, mogę być menelem, ale nie chcę.

    A co do drugiej części- nie mierz innych swoją miarą.

  • 470. Data: 2013-04-23 13:39:15
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > Nie fuj, tylko oznacza to pozostawienie na pastwę losu wielu, których po
    > prosty nie stać.

    No i? A wiesz ile dzieci umiera z głodu w Afryce?
    Ja zawsze zbawianie świata proponuję zaczynać od siebie.

    > Socjalizm rozumiany jako działanie na rzecz społeczeństwa jest kochany

    Socjalizm to nie jest działanie na rzecz społeczeństwa. W dalszej
    perspektywie jest bardzo szkodliwy dla społeczeństwa, choćby przez
    niszczenie produktywności i inicjatywy.

    > Jak będziesz zdychał na szpitalnym łóżku, a przyjdzie do ciebie facet i
    > powie ,,stary, oto rachunek, jak nie, to wystawiamy cię przed drzwi
    > szpitala'' to szybko zostaniesz socjalistą.

    Już pisałem, nie sądź innych wg siebie.

    Owszem, socjalizm to choroba młodości (zgodnie z cytatem
    przypisywanym Bismarckowi), ale większość ludzi dorasta.

    > Nie wiem, nie mam pojęcia jak prowadzona była tamta gimnastyka, bo nie
    > oglądałem żadnego filmu na podstawie tych opisów. Więc nie wiem czy
    > akurat ten model bym uznał. Ale w ogólności jako pomysł, czemu nie.

    No wypisz wymaluj mentalność niewolnika. Dziękuję, nie ma więcej uwag.