  • 411. Data: 2013-04-22 15:53:06
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A musi?

    Musi.

    > W samochodach już się stosuje częściowo paliwa odnawialne.

    Oooo, a jakie? Bo wodór produkuje się póki co głównie z ropy.

    > Słyszałem o tym, że niektórzy kombinują z napędzaniem diesla zużytym
    > olejem ze smażalni frytek. O! na szybko znalazłem tu:
    > http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/dies
    el.html

    To są śladowe ilości. Zdaj sobie sprawę z tego, że do wyprodukowania
    oleju roślinnego zużyjesz dużo więcej ropy naftowej, niż uzyskasz oleju
    roślinnego. Tak samo jest z alkoholem.

    "Biopaliwa" to nie sposób na "ekologiczne" i odnawialne paliwa, ale
    sposób na dopieszczenie lobby rolniczego.

    > Nie ma parcia w przemyśle, bo wydobycie ropy daje muczos dolaros. Ale za
    > 100 lat może się to rozwinie. A jak nie to, to coś innego.

    Może.

    > Za to hedonistyczne nierozmnażanie się cywilizacji zachodniej prowadzi
    > do jej zagłady o wiele szybciej. Pesymiści mówią, że za 50-100 będziemy
    > w silnej diasporze albo wcale.

    Histeryzujesz. W USA mnożą się dzielnie, Polacy w kraju nieco mniej, ale
    za granicą owszem (łagodny podbój metodą Żydów - czy taki zły?)

    > Więc ja bym się skupił na rozwiązywaniu OBECNYCH problemów, bo te za
    > 200-300 lat to mogą się naszym następcą wydawać śmieszne (i zapewne
    > takimi się wydadzą), jak nam pomysły sprzed 100 lat

    Nie można być tak krótkowzrocznym.

  • 412. Data: 2013-04-22 15:53:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.04.2013 13:18, krys pisze:

    > Najwyżej nie będzie wymyślać głupot na newsach, tylko będzie zasuwać za
    > pługiem ciągniętym przez napędzane owsem perszerony. Owies przestanie być
    > paliwem do pieca, a mleko nie skończy w rowie z powodu nadprodukcji.

    Też nie starczy.

  • 413. Data: 2013-04-22 15:54:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > To sobie wyhodują.

    Nie starczy miejsca i rąk do pracy.

    > Zależność od ropy omówiłem w innym liście, tu dodam, tylko: a kto
    > powiedział, że obecne intensywne rolnictwo musi pozostać i że nie możemy
    > wrócić do ogródków koło domów?

    Bo jest nas (globalnie) za dużo.

    Wg ostrożnych szacunków maksymalnie połowa mogłaby przeżyć.

  • 414. Data: 2013-04-22 15:58:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 12:36, Liwiusz pisze:

    > Tak jest przez 99,99% historii ludzkości.

    No nie, akurat w tej chwili jest nadmiar jedzenia i jedzenie się
    marnuje, a głód w niektórych częściach świata to wyłącznie decyzja
    polityczna. Nawet nie, żeby trzeba było transportować... Wystarczy nie
    bronić dostępu. Gdzieś widziałem jakieś urywki, że stoi fabryka, bodajże
    Coca Coli czy czegoś i ma w cholerę wody pitnej. A za murem mieszka
    biedota, która codziennie z wiadrami ciśnie ileśtam km przez góry.
    Jakby każdemu odlali wiaderko dziennie z tej fabryki, to by im nie
    brakło, bo do produkcji zużywają takich wiader tyle, że nawet 20
    wiaderek na 20 rodzin to po prostu nawet nie zauważą.

    No ale decyzja jest taka, żeby tamci umierali z pragnienia i latali
    przez góry.

    [ciach reszta Twoich wypowiedzi, z którą (o kurwa niemożliwe) się
    zgadzam w pełni (koniec świata)]

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 415. Data: 2013-04-22 16:02:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 12:59, Andrzej Lawa pisze:

    > Znaczy się normalnego, klasycznego rolnictwa bez nawozów sztucznych i
    > mechanizacji?

    Zależy jak rozumiesz mechanizację. Konie, pługi i inne są odnawialne.

    > To wtedy większość populacji będzie musiała zasuwać na roli,

    No to się zmieni problem życia. Mniej będzie konsumentów, a więcej
    producentów.
    Zamiast siedzieć na Fejsbuku będą siedzieć przy krowach. Co zdrowsze i
    sensowniejsze zresztą.

    >a i tak nie
    > wyżywi się więcej jak połowa obecnej.

    No jakby stało się nagle, to pewnie tak, bo nagle to się mentalność
    ludzka nie przestawi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 416. Data: 2013-04-22 16:04:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Z tych słów za 100 lat nasi następcy będą tak samo rechotać jak my
    > rechocemy z różnych Mondrych Stwierdzeń sprzed lat. Słynne 640kb
    > wystarczy każdemu to nie jedyne takie stwierdzenie.

    To akurat "legenda urbana" ;)

    > Polecam coś w stylu:
    >
    > http://niewiarygodne.pl/gid,13669224,img,13669278,ka
    t,1017185,title,Szok-Tak-w-1900-r-wyobrazano-sobie-d
    zisiejszy-swiat,galeriazdjecie.html?smgajticaid=6107
    4d

    Akurat te przykłady w mniejszym lub większym zakresie okazały się trafione.

  • 417. Data: 2013-04-22 16:13:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 13:58, Liwiusz pisze:

    > Z nich już dziś jest prawo rechotać.

    No aż tak to nie, w końcu pewności, że Człowiek Wymyśli Coś Lepszego nie
    ma.

    Futurystyczna wizja, że kombajn ze zwojami kabli zasilających w
    przyszłości pewnie będzie śmieszna, tak jak futurystyczne wizje
    wideorozmów sprzed 100 lat. Ale nigdy nic nie wiadomo. W końcu część
    wizji się nie sprawdziła i wciąż nie latamy jak w Jetsonach itp.

    Więc w jakim kierunku pójdzie rozwój, ciężko rzecz. Aczkolwiek robić
    teraz sepuku, bo może za 200 lat będzie kłopot, jest takim sobie pomysłem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 418. Data: 2013-04-22 16:17:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Zależy jak rozumiesz mechanizację. Konie, pługi i inne są odnawialne.

    Dla ludzi będzie brakować, a ty jeszcze konie chcesz karmić?

    > No to się zmieni problem życia. Mniej będzie konsumentów, a więcej
    > producentów.
    > Zamiast siedzieć na Fejsbuku będą siedzieć przy krowach. Co zdrowsze i
    > sensowniejsze zresztą.

    Mhm. Tak zdrowie, że jak ludzie przeszli ze zbieractwa i łowiectwa do
    rolnictwa, to średnia długość życia poleciała na pysk do 20 lat i
    dopiero potem powoli zaczęła odrabiać straty.

  • 419. Data: 2013-04-22 16:18:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2013 15:54, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie starczy miejsca

    No miejsca jest multum.

    > i rąk do pracy.

    Znaczy się gąb do wyżywienia będzie nadmiar, a rąk nie? Wieszczysz
    mutacje (rzeczywisty brak rąk) czy choroby (symboliczny brak rąk)?

    > Bo jest nas (globalnie) za dużo.

    Nie jest. Za dużo nas jest w dużych miastach. Jak się faktycznie pójdzie
    to takiego NY, Tokyo czy nawet Warszawy, to pewnie tak, ale wystarczy
    już nieco poza warszawę wyjechać i widać tereny nadające się pod domowe
    rolnictwo. A już kawałek dalej to wręcz dziewicze połacie do
    zagospodarowania. A mówimy o mocno cywilizowanej Polsce i Europie. A jak
    wyjedziesz w dziksze tereny, to możesz wędrować wiele tygodni i
    człowieka nie spotkać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 420. Data: 2013-04-22 16:19:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > wideorozmów sprzed 100 lat. Ale nigdy nic nie wiadomo. W końcu część
    > wizji się nie sprawdziła i wciąż nie latamy jak w Jetsonach itp.

    To bardzie problem kosztów i bezpieczeństwa, bo technicznie jest to jak
    najbardziej możliwe.

    > Więc w jakim kierunku pójdzie rozwój, ciężko rzecz. Aczkolwiek robić
    > teraz sepuku, bo może za 200 lat będzie kłopot, jest takim sobie pomysłem.

    Sepuku to nie, ale nie można rozwiązywać problemów ekonomicznych
    mnożeniem się na potęgę.