  • 1. Data: 2006-12-17 11:40:50
    Temat: Win XP BOX i 30 dni.
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    jest koputer z OEM XP (a raczej byl), zawirusowal sie tak ze tylko reinstal
    mozliwy, niestety wlasciciele kompa zgubuli naklejke z kluczem (faktura na
    komp i windows jest ale to chyba juz nie istotne) maja plyte, a to tez
    przeciez juz nic nie daje, no i trzeba kupic OEM nowy lub box, kasa za
    miesiac dopiero.
    I pytanie czy mozna im wgrac na te 30 dni innego windowsa XP BOX zeby mieli
    na czym pracowac, oczywiscie nie rejestrujac ,czy to zgodne z prawem?
    Oczywiscie ten BOX jest juz legalnie wgrany na kompie innym.
    Po 30 dniach sie zabolkuje windows ten i kupia sobie oryginal.
    To legalne?
    A na marginesie czy taki nie rejestrowany windows mozna normalnie
    updatowac?....to chyba nie tu ale odrazu spytalem

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 2. Data: 2006-12-17 12:18:25
    Temat: Re: [OT] Win XP BOX i 30 dni.
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Jezeli system jeszcze dziala mozna uzyc programu ktory odczyta klucz
    instalacyjny.
    Naklejka jednak jest niezbedna aby system byl legalny.
    K.

  • 3. Data: 2006-12-17 12:19:31
    Temat: Re: Win XP BOX i 30 dni.
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (faktura na komp i windows jest ale to chyba juz nie istotne) maja plyte,
    > a to tez przeciez juz nic nie daje, no i trzeba kupic OEM nowy lub box,

    Tyle co się oreintuje to przy strzępach naklejki i pozostałych dowodach,
    które są /brakuje książki/, to MS dosyłał klucz. Najlepiej zadzwonić do MS
    co robić?. Pewnie powiedzą, że naklejka powinna być przyklejona wtedy nie
    zawieruszyłaby się, ale można spróbować.

> [...]
    > Oczywiscie ten BOX jest juz legalnie wgrany na kompie innym.
    > Po 30 dniach sie zabolkuje windows ten i kupia sobie oryginal.

    To jest ciekawe. Jeżeli BOX jest wielostanowiskowy to nie ma problemu.
    Wzasadzie jak nie aktywować to możnaby to uznać za demo czy trial 30-to
    dniowy. Natomiast z drugiej strony BOX-a jak zainstaluje się na innym
    komputerze to trzeba go odinstalować z poprzedniego /licencja
    jednostanowiskowa/. Nie jestem pewien ale raczej to nie będzie zgodne z
    licencją. To byłaby druga kopia na dyskach tej samej licencji.

    > A na marginesie czy taki nie rejestrowany windows mozna normalnie
    > updatowac?....to chyba nie tu ale odrazu spytalem

    Na stronie update nastąpi sprawdzenie legalności i jak nie aktywowany to
    raczej nie /może kilka krytycznych/.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 4. Data: 2006-12-17 12:27:07
    Od: "go!" <g...@S...pl>

    O ile sie o orientuje to o legalnosci win swiadcza 3 rzeczy
    - faktura
    - oryginalny nosnik
    - naklejka - certyfikat

    Do legalnosci oprogramowania wymagane sa przynajmniej dwie, wiec nie
    pozostaje nic innego jak odczytanie klucza i reinstalacja

  • 5. Data: 2006-12-17 12:33:11
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "go!" <g...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - oryginalny nosnik
    > - naklejka - certyfikat
    >
    > Do legalnosci oprogramowania wymagane sa przynajmniej dwie, wiec nie

    Książka też jest dowodem unawanym przez MS. Może być pragon zamiast faktury.

    > pozostaje nic innego jak odczytanie klucza i reinstalacja

    Jak może odzyskać klucz to w porządku pozostałe rzeczy powinny wystarczyć za
    dowody legalności.

  • 6. Data: 2006-12-17 12:36:00
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    wiem ale niema takiej mozliwosci juz, format byl

  • 7. Data: 2006-12-17 14:04:28
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof <o...@w...pl> napisał(a):

    > Jezeli system jeszcze dziala mozna uzyc programu ktory odczyta klucz
    > instalacyjny.
    > Naklejka jednak jest niezbedna aby system byl legalny.

    potrafisz zapewne podac podstawe prawna potwierdzajace twe twierdzenie?

    Sowiecki Agent

  • 8. Data: 2006-12-17 14:20:03
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Przemysław Rokicki napisał(a):

    > potrafisz zapewne podac podstawe prawna potwierdzajace twe twierdzenie?

    ??? Inaczej - podaj podstawe prawna ze naklejka jest niezbedna?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 9. Data: 2006-12-17 15:27:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek23 napisał(a):

> [...]
    > Oczywiscie ten BOX jest juz legalnie wgrany na kompie innym.
    > Po 30 dniach sie zabolkuje windows ten i kupia sobie oryginal.

    Proponuję zadzwonić na info linię MS. Przez telefon.

    j.

  • 10. Data: 2006-12-17 15:38:39
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Proponuję zadzwonić na info linię MS. Przez telefon.

    Jacek23, posłuchaj tej rady.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch