  • 1. Data: 2009-01-29 20:42:57
    Temat: Zatarcie w praktyce
    Od: n...@c...pl

    Cytat:
    "oświadczenie osoby, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych i
    korzysta z pełni praw publicznych, nie była skazana prawomocnym wyrokiem
    sądu za przestępstwa popełnione umyślnie"

    Jeżeli kara uległa zatarciu, można takie oświadczenie złożyć?

  • 2. Data: 2009-01-29 20:56:25
    Temat: Re: Zatarcie w praktyce
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1bz208xawrc1j.da014if60rre$.dlg@40tude.net n...@c...pl
    <n...@c...pl> pisze:

> [...]
    > sądu za przestępstwa popełnione umyślnie"
    > Jeżeli kara uległa zatarciu, można takie oświadczenie złożyć?
    Można.
    Jeśli nie uległa to też można, tylko konsekwencje mogą być inne.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-01-29 22:14:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@c...pl wrote:
> [...]
    > sądu za przestępstwa popełnione umyślnie"
    >
    > Jeżeli kara uległa zatarciu, można takie oświadczenie złożyć?

    temu właśnie służy zatarcie, żebyś mógł to podpisać bez drżenia ręki.

  • 4. Data: 2009-01-30 04:33:56
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 16:14:17 -0600, witek napisał(a):

    > temu właśnie służy zatarcie, żebyś mógł to podpisać bez drżenia ręki.

    Zatarcie skazania to także możliwość normalnego powrotu do społeczeństwa,
    po odbyciu kary. Przykład:
    morderca w wieku 18 lat morduje 3 osoby, dostaje dożywocie, z różnych
    przyczyn np. postępy w resocjalizacji, dobre sprawowanie np. po 35 latach
    (ustawowo nawet po25 latach) karę uznają za wykonaną więc w wieku 53
    wychodzi na wolność, z mocy prawa po10 latach karę uznaję się zatartą, więc
    mając lat 63 nie ma wpisu że kiedykolwiek był skazany.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=2&iid=20
    mBank w Warszawie

  • 5. Data: 2009-01-30 07:44:27
    Temat: [OT] Re: Zatarcie w praktyce
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > wychodzi na wolność, z mocy prawa po10 latach karę uznaję się zatartą, więc
    > mając lat 63 nie ma wpisu że kiedykolwiek był skazany.

    I uważasz, że to jest prawidłowe? Dobre dla społeczeństwa?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2009-01-30 16:38:08
    Temat: Re: [OT] Re: Zatarcie w praktyce
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > I uważasz, że to jest prawidłowe? Dobre dla społeczeństwa?

    A Ty uwazasz inaczej?
    Kazdemu nalezy sie druga szansa.

  • 7. Data: 2009-01-30 16:43:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glvadj$dbe$1@inews.gazeta.pl Krzysztof Teperek
    <t...@g...pl> pisze:

    > A Ty uwazasz inaczej?
    > Kazdemu nalezy sie druga szansa.
    Był pono taki gość co mówił, że tych szans powinno być 77...
    Ale zostawmy legendy.
    Zatarcie owszem, ale może nie dla wszystkich przestępstw?
    Może nie dla wszystkich po takim samym czasie?

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2009-01-30 19:52:57
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > Zatarcie owszem, ale może nie dla wszystkich przestępstw?
    > Może nie dla wszystkich po takim samym czasie?

    Zdecydowanie tak, rozne przestepstwa maja rozne okresy zatarcia.
    art. 76 oraz 106 - 108 kodeksu karnego.

  • 9. Data: 2009-01-30 20:06:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glvlqr$evo$1@inews.gazeta.pl Krzysztof Teperek
    <t...@g...pl> pisze:

    > Zdecydowanie tak, rozne przestepstwa maja rozne okresy zatarcia.
    > art. 76 oraz 106 - 108 kodeksu karnego.
    Owszem, a niektórych najcięższych przestępstw, ciężkich popełnionych nie
    pierwszy raz to może by lepiej spod zatarcia w ogóle wyłączyć?

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-01-30 20:22:20
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > Owszem, a niektórych najcięższych przestępstw, ciężkich popełnionych
    > nie pierwszy raz to może by lepiej spod zatarcia w ogóle wyłączyć?

    Oczywiscie, jedna szansa wystarczy :)
    Popelnione umyslnie, kolejny raz....