  • 11. Data: 2007-10-11 18:45:42
    Temat: Re: Windows OEM
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Piotr M napisał(a):

    > No jak, IMO z tej płytki można instalować system bo jest on zapisany na
    > ukrytej partycji HDD, jak skasuje tą partycje to nic już nie zrobię.

    Czego nie zrobisz? Przecież Recovery odpalasz z płyty a nie z dysku. Dysk
    nie ma tu nic do rzeczy

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 12. Data: 2007-10-11 18:57:37
    Temat: OT Re: Windows OEM
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > Czego nie zrobisz? Przecież Recovery odpalasz z płyty a nie z dysku. Dysk
    > nie ma tu nic do rzeczy

    niestety jak dysk jest podzielony na partycje i trzeba zrobic cos
    niestandardowego z instalacja to kicha, ale to zupelny off topic wiec
    milcze :)

  • 13. Data: 2007-10-11 19:49:58
    Temat: Re: OT Re: Windows OEM
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    kondi napisał(a):

    > niestety jak dysk jest podzielony na partycje i trzeba zrobic cos
    > niestandardowego z instalacja to kicha, ale to zupelny off topic wiec
    > milcze :)

    Jak sama nazwa wskazuje, Recovery służy do przywrócenia fabrycznego stanu
    laptopa. Żonglerkę z partycjami można uskutecznić na kilka różnych sposobów
    zarówno przy pomocy darmowych jak i płatnych programów, których w sieci od
    groma

    Ale fakt. To zupełny OT

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 14. Data: 2007-10-11 20:18:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

    > No jak, IMO z tej płytki można instalować system bo jest on zapisany na
    > ukrytej partycji HDD, jak skasuje tą partycje to nic już nie zrobię.

    ?? coś pomieszałeś.
    To właśnie po to jest Recovery Disc.
    Wkładasz nowy dysk i startujesz system z Recovery Disc. I po robocie.

    Sprawdź w menu Start co HP oferuje do nagrania.
    Wydaje mi się, że jeszcze jedną płytkę daje się nagrać. Application
    Recovery.

  • 15. Data: 2007-10-11 20:23:17
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Piotr M pisze:
    > Mam takie zapytanie. Czy po zakupie laptopa z systemem wersji OEM mam
    > prawo od serwisu domagać sie płyty instalacyjnej?

    Jeśli masz na laptopie naklejkę Windowsa a na fakturze zakupu
    wyszczególniony system operacyjny to IMHO nie, bo w takim przypadku
    nośnik nie jest już wymagany od strony prawnej, system jest legalny
    (AFAIK potrzebne są właśnie 2 z tych 3 rzeczy).

    > Wybieram się teraz osobiście do serwisu i mogę domagać sie płyty
    > instalacyjnej?

    Z serwisu raczej na pewno nie możesz się domagać, bo wątpię czy oni tam
    w ogóle mają takie nośniki. HP przysyła płyty z bodajże Niemiec (nie
    pamiętam już skąd nadeszła paczka). Prędzej telefonicznie można
    powalczyć, chociaż w przypadku Toshiby to może nie być łatwe.

    --
    _PSYLO_ | GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

  • 16. Data: 2007-10-11 20:40:28
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    witek pisze:
    > Sprawdź w menu Start co HP oferuje do nagrania.

    Toshiba, nie HP.

    --
    _PSYLO_ | GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

  • 17. Data: 2007-10-11 21:25:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 11 października 2007 22:18
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fem0f8$bui$2@inews.gazeta.pl>):

    > ?? coś pomieszałeś.
    > To właśnie po to jest Recovery Disc.
    > Wkładasz nowy dysk i startujesz system z Recovery Disc. I po robocie.

    Nie, nie Recovery Disc a Recovery Disk.
    Taki na partycji.

    tristan@klapek:~$ fdisk -l /dev/sda

    Disk /dev/sda: 60.0 GB, 60011642880 bytes
    255 heads, 63 sectors/track, 7296 cylinders
    Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

    Device Boot Start End Blocks Id System
    /dev/sda1 * 1 383 3076416 12 Compaq diagnostics
    /dev/sda2 384 1658 10241437+ 83 Linux
    /dev/sda3 1659 7127 43929742+ 83 Linux
    /dev/sda4 7128 7296 1357492+ 82 Linux swap / Solaris

    /dev/sda1 to partycja z takim Recovery.

    tristan@klapek:/media/sda1$ ls

    54101c60.017 bgi checkb.exe deltree.exe emm386.exe napp.dat
    ramdrive.sys swcd.dat
    6084e102.dat boot.xph command.com dobackup.exe himem.sys
    oakcdrom.sys rcd.dat tools
    acer boot.xpp config.sys drvspace.bin io.sys obr3.ini
    scd.dat xcopy32.exe
    attrib.exe burndef.don d2d edit.com mscdex.exe p1.dat
    setmouse.exe xcopy32.mod
    Autoexec.BAT cd2d.exe d2d.exe edit.hlp msdos.sys
    preload.aaa smartdrv.exe xcopy.exe
    tristan@klapek:/media/sda1$

    U mnie bezużyteczna, bo się zepsuło coś na niej... I też Acer chce za wersję
    na DVD 200zł. Na szczęście mi ten Windows służył do niczego i se leżał i
    tak uruchomiony ze 2 razy przez rok, więc olałem płacenie Acerowi.

    Ale po zakupie, jak wszystko działało jeszcze, tam na tej partycji siedział
    sobie zghostowany system. I odpalał się z tej partycji i rozghostowywał na
    dysk. Wtedy można było wypalić sobie to na DVD, ale zgubiłem :(

    Tu sugestia do pytającego: Nie masz jakiegoś narzędzia ToshipaRecovery
    Cośtam do generowania właśnie CD/DVD z tej partycji?

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 18. Data: 2007-10-12 02:31:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PSYLO wrote:

    > Toshiba, nie HP.

    tak wiem, nie chciało mi sie juz poprawiac, ale na to samo wychodzi.