  • 21. Data: 2006-04-10 16:17:21
    Temat: Re: Wikipedia - prawa autorskie do pracy magisterskiej
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Maciek napisał(a):
    > Proszę o odpowiedź jaką zamieścić informację w pracy co do praw
    > autorskich tych zdjęć. Korzystam z tych zdjęć, które są dostępne na
    > podstawie licencji GNU z Wikipedii.
    >
    > Czy wszystkie zdjęcia z Wikipedii są dostępne do kopiowania?

    Tak, możesz je kopiować ALE:
    * jeśli wlączasz do swojej pracy materiały na licencji GFDL, twoja praca
    musi mieć taką samą licencję (czyli GFDL)
    * radzę ci brać te zdjęcia, które mają licencję Creative Commons: wtedy
    wystarczy tylko adnotacja o autorze i licencji przy zdjęciu.
    * zdjęcia public domain można brać do woli.

    Przy okazji sam bym zadał pytanie: czy włączenie zdjęcia do
    artykułu/pracy to jest "derivative work" wględem zdjecia? Bo jeśli nie,
    to spokojnie Maciek mógłby wplatać zdjęcia także na licencji GFDL, o ile
    by dołączył tekst licencji do swojej pracy i zamieszczał przy zdjęciach
    odpowiednie adnotacje.

    R.

  • 22. Data: 2006-04-10 16:19:24
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > Zamieść adnotację, że materiały wykorzystane w pracy pochodzą z zasobów
    > <tutaj adres strony> i po krzyku.

    Jeśli dokładnie się stosować do licencji: trzeba by też dać w załączniku
    do pracy cały tekst licencji GFDL.

    R.

  • 23. Data: 2006-04-10 19:51:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> writes:

    [...]

    > Przy okazji sam bym zadał pytanie: czy włączenie zdjęcia do
    > artykułu/pracy to jest "derivative work" wględem zdjecia?

    IMO raczej nie. Chociaż to pewnie zależy od kontekstu i musi być
    rozpatrywane w każdym przypadku z osobna.

  • 24. Data: 2006-04-11 05:46:23
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    On Sun, 09 Apr 2006 21:36:39 +0200, Piotr Dembiński wrote:

    > Radosław Korzeniewski <r...@g...com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > A jak w takim razie Pańskim zdaniem wygląda sprawa z oprogramowaniem
    > udostępnianym na licencjach BSD i MIT?
    Nie wiem, nie wgłębiałem się.
    Z ogólnie stosowanej praktyki wiem natomiast że możliwe jest łączenie
    oprogramowania na licencji BSD z oprogramowaniem komercyjnym z zamkniętym
    kodem źródłowym, tzw. oprogramowaniem własnościowym.

    pozdr

    Radek

  • 25. Data: 2006-04-11 05:49:43
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    On Sun, 09 Apr 2006 21:37:38 +0200, Olgierd wrote:

    > Osoba przedstawiająca się jako *Radosław Korzeniewski* stuknęła w
    > klawisze i oto co powstało:

    > No i właśnie, tu jednak widzę pewien problem: z założenia możesz
    > hasła z Wikipedii "brać" ale musisz też je "dawać", czyli pozwolić
    > na dalsze dowolne korzystanie z tych utworów, z których sam korzystasz.
    > Ponadto warunkiem zgody na dalsze rozpowszechnianie jest prawidłowe
    > cytowanie autorstwa.
    Oczywiście, co nie zmienia faktu że możesz wydać na tej podstawie książkę
    i normalnie ją sprzedawać, zachowując wszystkie wymagane elementy
    licencji, np. poprawne zacytowanie autorstwa, sekcje niezmienne itp.

    pozdr

    Radek

  • 26. Data: 2006-04-11 13:38:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com> writes:

> [...]
    > łączenie oprogramowania na licencji BSD z oprogramowaniem
    > komercyjnym z zamkniętym kodem źródłowym, tzw. oprogramowaniem

    FLOSS można sprzedawać, dopóki postępuje się zgodnie z warunkami
    licencji. 'Free' w określeniu 'free software' oznacza nie tyle
    'bezpłatne', co 'wolne', czyli bez ograniczeń m.in. co do dalszej
    dystrybucji, wprowadzania własnych modyfikacji etc.

    Jeśli chodzi o GPL, to polecam zapoznanie się z artykułem
    umieszczonym w serwisie LinuxNews, znajdującym się pod tym adresem:
    http://www.linuxnews.pl/_news/2003/12/23/_long/2425.
    html.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 27. Data: 2006-04-11 20:27:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Radoslaw Korzeniewski* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > Oczywiście, co nie zmienia faktu że możesz wydać na tej podstawie książkę
    > i normalnie ją sprzedawać, zachowując wszystkie wymagane elementy
    > licencji, np. poprawne zacytowanie autorstwa, sekcje niezmienne itp.

    Chodziło mi o to, że nie wyobrażam sobie przygotowania pracy magisterskiej
    z zachowaniem wymogów Wikipedii - po prostu nie wiem czy ktokolwiek
    przyjmie materiał z takimi cytowaniami-niecytowaniami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||