  • 41. Data: 2008-02-06 20:29:24
    Temat: Re: [OT] Re: Podszywancy czy ?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87fxw5ykb8.fsf@heclap.domek...

    > Pewnie tak.

    Nawiasem mówiąc, to -- z tego, co się orientuję -- import rozwiązań
    kryptograficznych do Polski również jest legalny. Nie wiem za to, jak
    wygląda kwestia uprawnień PGP do eksportu ich rozwiązań poza granice
    USA, bo do tego trzeba mieć koncesję.

    > Ale już pisałem, że dla mnie PGP służyło do podpisywania
    > i szyfrowania ewentualnego maili. A oni podkładali do tego
    > kombajnu wodotryski.

    Na GPL jest wersja bez wodotrysków.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 42. Data: 2008-02-06 20:55:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na GPL jest wersja bez wodotrysków.

    Przeszukałem googlami sieć i znalazłem nawet jakąś stronę, która zawierała
    chyba wszystkie dystrybucje PGP, również GPL. Ściągnąłem archiwum i
    dostałem jakieś dziwne katalogi w których były różne programy. Wymiękłem i
    wywaliłem. Czy możesz podać link do jakiejś przyjaznej wersji
    dystrybucyjnej?

    Kiedyś była po polsku strona o PGP nawet ze spolszczeniami, ale nie
    potrafię jej znaleźć.

  • 43. Data: 2008-02-06 22:17:50
    Temat: Re: Podszywancy czy ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2008, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > 2) Jego wypowiedź nie trafi do filtrów osób, które mnie nie uważają za osobę
    > godną umieszczenia w KF-ie, a jego tak.
    >
    > 3) Do mnie trafią wszystkie odpowiedni ad persona na jego głupi post, co
    > zmusi mnie do ręcznego odfiltrowania i wyjaśnienia nadawcom, że to jakiś
    > debil, a nie ja.
    >
    > 4) Działające w sieci roboty będą zliczać jego posty na moją rzecz, bo
    > rozpoznają właśnie po adresach mailowych i nazwach użytkowników.
    >
    > Pewnie jeszcze kilka innych skutków się znajdzie, w każdym razie na pewno
    > spowoduje to ISTOTNE zakłócenie co najmniej mojego systemu komputerowego,

    Przyjąłem, nie czuję się przekonany.

    > Natomiast - jak już pisałem - sama nazwa usera "Robert Tomasik" ochronie nie
    > podlega

    Do tego się nie odnoszę :)
    IMO "adres mailowy" jest normalną daną wprowadzaną do systemu i tyle,
    dopóki nie służy przełamaniu *ochrony* zasobów usera to oskarżenia
    j.w. uważam za nadinterpretację.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2008-02-06 23:02:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

  • 45. Data: 2008-02-06 23:27:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2008, Piotr Dembiński wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Użyczenie komputera -- art. 269b kk.

    Ale ja te przypadki WYŁĄCZAŁEM z rozważań!
    Właśnie po to, żeby ktoś się nie przyczepił "a on sobie"...
    Nic, zero. Gość po prostu pisze w nagłówku adres, ktory ktoś w sumie
    nie wiadomo dlaczego ;) uważa za "swój" :), w żaden sposób nie
    próbując zmanipulować zdarzeń administracyjnych, cywilnych ani
    karnych przez "podszycie się" w rozumieniu podania, że on JEST
    tą osobą (która rości sobie "prawo do adresu").

    IMVHO prawna ochrona "treści stanowiącej adres email" (tak samo, jak
    powiedzmy adres zamieszkania stanowi "treść") wymagałaby urzędowej
    rejestracji tejże treści.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2008-02-07 01:56:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Po pewnych zabiegach, to może wyglądać tak - certyfikowany podpis. Tylko, czy to
    normalne czytniki zobaczą :-)

  • 47. Data: 2008-02-07 01:57:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

  • 48. Data: 2008-02-07 10:12:27
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 06-02-2008 o 21:55:45 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Czy możesz podać link do jakiejś przyjaznej wersji dystrybucyjnej?
    >
    > Kiedyś była po polsku strona o PGP [...]

    Po polsku nie mam ale binarke GnuPG pod win32
    znajdziesz np tutaj:
    ftp://ftp.gnupg.org/gcrypt/binary/gnupg-w32cli-1.4.8
    .exe

    a graficzny interfejs uzytkownika (rowniez po polsku):
    http://www.jumaros.de/rsoft/index.html

    Jedno i drugie dziala bez wiekszych problemow, tylko
    po zainstalowaniu GPG trzeba dodac katalog z programem
    do zmiennej PATH.

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 49. Data: 2008-02-07 10:58:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]

    [...]

    > Ściągnąłem archiwum i dostałem jakieś dziwne katalogi w których

    Kod źródłowy, pewnie trzeba skompilować. Zgodnie z GPL, firma
    PGP, która jest właścicielem autorskich praw majątkowych do kodu,
    uprawnia cię do użytkowania tego oprogramowania w praktycznie dowolny
    sposób, z wprowadzaniem własnych modyfikacji oraz tworzeniem utworów
    zależnych włącznie.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 50. Data: 2008-02-07 11:00:31
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Ale ja te przypadki WYŁĄCZAŁEM z rozważań!

    No i bardzo dobrze, bo użyczenie komputera to groźne przestępstwo.