eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 268

  • 191. Data: 2004-03-24 01:05:06
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Ustawa precyzuje jakie warunki ma spelniac kontroler biletow pracujacy
    > dla przewoznika i basta. Co zmienia brak rozkladu jazdy ?
    > Oswiadczasz przy "kanarze" ze nie pokazesz mu biletu bo nie ma rozkladu

    Oprócz ustawy są pewne przepisy PKP, np. kontroler przed rozpoczęsciem
    kontroli musi się zgłosić u kierownika pociągu, oprócz identyfikatora
    kontroler powinien posiadać dokument z którego wynika, że jest uprawniony do
    kontroli biletów w pociągach PKP.
    Jak będę mieć czas, to poszukam odpowiednie przepisy PKP, co powinien
    posiadać kontroler podczas kontroli biletów - bardzo ciekawa lektura :)


    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net


  • 192. Data: 2004-03-24 07:04:26
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>


    Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:c3q508$14$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jasne ze interesują, ale fakty a nie brednie (ja nie bede placic bo
    > kolejarze jezdza za darmo itd)...

    teraz to ty bredzisz albo palisz glupa, chodzi mi o pierwszy post do ktorego
    sie zupelnie nie odnoscisz, tylko tworzysz nowa historie, pytam sie po wala
    odpisujesz skoro nie interesuja cie fakty i nic nie piszesz na temat



  • 193. Data: 2004-03-24 16:48:08
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Oswiadczasz przy "kanarze" ze nie pokazesz mu biletu bo nie ma rozkladu
    > ????

    Mozesz bolesnie odczuc skutki takiego oswiadczenia ;-)
    Jak dla Ciebie kontroler ma byc trzezwy, schludnie ubrany i posiadac
    identyfikator zgodny z Art.33a Ustawy Prawo Przewozowe. Cała reszta, czyli
    posiadanie pieczęci słuzbowej, SRJP, załącznika do TOB i innych druków to
    już są wewnętrzne przepisy PKP które pasazera nie powinny obchodzic.

    pdr
    Olo



  • 194. Data: 2004-03-24 16:50:16
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Oprócz ustawy są pewne przepisy PKP, np. kontroler przed rozpoczęsciem
    > kontroli musi się zgłosić u kierownika pociągu, oprócz identyfikatora
    > kontroler powinien posiadać dokument z którego wynika, że jest uprawniony
    do
    > kontroli biletów w pociągach PKP.

    Zonk - juz tego nie ma.
    Identyfikator + upowaznienie zastąpiono tylko identyfikatorem.
    Nota bene jest to chore, bo zawiera on imię i nazwisko kontrolującego...

    > Jak będę mieć czas, to poszukam odpowiednie przepisy PKP, co powinien
    > posiadać kontroler podczas kontroli biletów - bardzo ciekawa lektura :)

    - identyfikator służbowy
    - SRJP
    - załącznik do TOB (cennik opłat)
    - pieczęć służbową
    - druki wezwan - protokołów
    - druki biletów blankietowych

    pdr
    Olo




  • 195. Data: 2004-03-24 16:51:05
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > teraz to ty bredzisz albo palisz glupa, chodzi mi o pierwszy post do
    ktorego
    > sie zupelnie nie odnoscisz, tylko tworzysz nowa historie, pytam sie po
    wala
    > odpisujesz skoro nie interesuja cie fakty i nic nie piszesz na temat

    A ja pytam po wała to czytasz
    EOT

    pdr
    Olo



  • 196. Data: 2004-03-24 23:40:25
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>


    Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:c3seeg$39f$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Zonk - juz tego nie ma.
    > Identyfikator + upowaznienie zastąpiono tylko identyfikatorem.
    > Nota bene jest to chore, bo zawiera on imię i nazwisko kontrolującego...

    Pozostaje więc zapewne tego, że kontrola biletów przez spółkę zewnętrzną
    powinna być zgłoszona kierownikowi pociągu, oraz to, że RENOMA zazwyczaj
    tego nie czyni.


    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net


  • 197. Data: 2004-03-24 23:56:17
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>


    Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:c3se93$2jj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > > Oswiadczasz przy "kanarze" ze nie pokazesz mu biletu bo nie ma rozkladu
    > > ????
    >
    > Mozesz bolesnie odczuc skutki takiego oswiadczenia ;-)

    Niby jak? Pobiją mnie? Wytargają na siłę z pociągu, a tym samym naruszą
    moją nietykalność osobistą? A jak wezwą policję, SOK, kierownika pociągu, to
    powiem, że pan zachowywał się nieuprzejmie, nie chciał okazać identyfikatora
    celem spisania danych znajdujących się nań, które to dane były mi potrzebne
    w celu zgłoszenia do firmy, faktu złego zachowania tego pracownika. Jednym
    słowem jeśli rzeczywiście masz bilet, to za wiele Ci nie zrobią...

    > Jak dla Ciebie kontroler ma byc trzezwy, schludnie ubrany i posiadac
    > identyfikator zgodny z Art.33a Ustawy Prawo Przewozowe. Cała reszta, czyli
    > posiadanie pieczęci słuzbowej, SRJP, załącznika do TOB i innych druków to
    > już są wewnętrzne przepisy PKP które pasazera nie powinny obchodzic.

    Pozwolę się nie zgodzić, SRJP kontroler ma mieć po to, aby na prośbę
    podróżnego udzielić informacji na temat połączenia, jeśli tego nie ma i nie
    może udzielić informacji mam prawo podejrzewać, że coś z tym panem jest nie
    tak...
    Wielokrotnie na prośbę panów RENOMIARZY o bilecik, twierdziłem, że bilet
    okażę tylko w obecności pracownika PKP uprawnionego do kontroli biletów i
    nigdy mi z tego powodu włos z głowy nie spadł. A z tego co pamiętam to
    identyfikatory RENOMY nie mają podanej daty ważności, co też jest jednym z
    wymogów Art.33a, no chyba, że to też już się zmieniło. Co śmieszniejsze to
    mają także coś pozaklejane czymś czarnym co pozwala mi domniemać, że
    dokument jest podrobiony.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net


  • 198. Data: 2004-03-25 00:50:41
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: "MrRoger" <j...@o...pl>

    Uzytkownik Piotr 'Gerard' Machej, legitymujący sie adresem e-mail
    g...@a...eu.org napisał(a):

    > I co, uważasz, że gdyby PKP się nazywało Polskie Koleje Prywatne,
    > to nie trzeba by ich było dotować? Naprawdę uważasz, że zyski
    > z przewozów pasażerskich i towarowych pokryłyby koszty utrzymania
    > pracowników, taboru kolejowego, budynków, torów, sieci trakcyjnej
    > i reszty?
    <ciach>
    Ja tak uważam- jesli jest ktoś ze Szczecina to potwierdzi moje słowa-
    prywaciaż wydzierżawił od PKP część torowiska i co najmieszniejsze zarabia
    (jak to mozliwe skoro PKP samo nie potrafi sie utrzymać?) a on tówniez
    płaci podatki, płaci dzierżawe, i utrzymuje i konserwuje swoją część
    toru...
    Jestem zdania, że zarządy państwowe sie nie nadaja do rządzenia
    państwowym majątkiem. Wytłumaczenie dla czego:
    *Jeśli masz firmę to zrobisz dosłownie wszystko by ją utrzymać- wyprujesz
    sobie żyły.
    *A jeśli firma jest państwowa to każdy wychodzi z założenia: "Dostaniemy
    dotacje lub ogłosimy upadłość" ale przed ogloszeniem upadlości jeszcze
    wydrzemy ostatni grosz i pryskamy na Majorke...

    --
    MrRoger

    > A gdyby tych kolei nie było, to co? Wszystko by się woziło
    > samochodami? Powodzenia.
    > Pozdrawiam,
    > Gerard



  • 199. Data: 2004-03-25 06:36:44
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Pozostaje więc zapewne tego, że kontrola biletów przez spółkę
    zewnętrzną
    > powinna być zgłoszona kierownikowi pociągu, oraz to, że RENOMA zazwyczaj
    > tego nie czyni.

    Sratatata - jeszcze się nie spotkałem zeby ktokolwiek nie zgłosił...

    pdr
    Olo



  • 200. Data: 2004-03-25 06:41:00
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Niby jak? Pobiją mnie? Wytargają na siłę z pociągu, a tym samym
    naruszą
    > moją nietykalność osobistą?

    Hehehe nie - po prostu spiszą (115 + przewozne)

    > A jak wezwą policję, SOK, kierownika pociągu, to
    > powiem, że pan zachowywał się nieuprzejmie, nie chciał okazać
    identyfikatora
    > celem spisania danych znajdujących się nań, które to dane były mi
    potrzebne
    > w celu zgłoszenia do firmy, faktu złego zachowania tego pracownika. Jednym
    > słowem jeśli rzeczywiście masz bilet, to za wiele Ci nie zrobią...

    Ojjj zdziwisz się i to mocno. Zgodnie z Prawem Przewozowym pasazer ma
    posiadac bilet i _okazywac_ go na kazde ządanie kontrolera. W swojej
    karierze zdarzało mi się juz spisać osobę, która bilet jak najbardziej
    miała - własnie dlatego ze robila sobie takie jaja jak tu opisujesz...

    > Pozwolę się nie zgodzić, SRJP kontroler ma mieć po to, aby na prośbę
    > podróżnego udzielić informacji na temat połączenia, jeśli tego nie ma i
    nie
    > może udzielić informacji mam prawo podejrzewać, że coś z tym panem jest
    nie
    > tak...

    Podejrzewac sobie masz prawo, niemniej masz tez obowiązek okazac temu Panu
    bilet. Wystarczy ze ma identyfikator.

    > A z tego co pamiętam to
    > identyfikatory RENOMY nie mają podanej daty ważności, co też jest jednym z
    > wymogów Art.33a, no chyba, że to też już się zmieniło.

    Coraz dziwniejsze informacje prezentujesz....Nie wiem czy wiesz ale
    wszystkie identyfikatory wyrabia jedna i ta sama firma o nazwie PKP PR,
    zatem szmata z Renomy nie rozni sie absolutnie niczym (poza nazwa podmiotu)
    od takiej z KPZtu czy z ZUGu....

    pdr
    Olo


strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 27


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1