  • 11. Data: 2008-08-28 10:34:14
    Temat: Re: [OT] Re: Motorower a ścieżka
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    OK wyraziłem się nie dość precyzyjnie.

    Chodziło mi o to, że generalnie do motocykla z wózkiem stosuje się większość
    przepisów dotyczących motocykla, a jeśli jest inaczej to w przepisach jest
    to odpowiednio opisane (jako wyjątek). Nie traktuje się natomiast takiego
    motocykla z wózkiem jako np samochodu (ogólnie). Wyjątki jak zawsze opisane
    są osobno.

    Zagdka

    Jaka jest max szybkość motocykla z wózkiem na autostradzie przy przewożeniu
    w wózku dziecka.

    wiadomości news:01aio5-hn9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

  • 12. Data: 2008-08-28 14:22:26
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Arek Margraf pisze:

    > Jaka jest max szybkość motocykla z wózkiem na autostradzie przy przewożeniu
    > w wózku dziecka.

    40km/h jeśli dziecko nie ma więcej niż 7 lat - cóż w tym zagadkowego ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 13. Data: 2008-08-28 17:27:28
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Sebcio <s...@n...com> napisal:
    > 40km/h jeśli dziecko nie ma więcej niż 7 lat - cóż w tym zagadkowego ?

    No to niezla zagwozdka, bo - o ile sie nie myle - jest
    to jednoczesnie predkosc MINIMALNA na autostradzie.
    Czyli nie moze ani kilometra na godzine szybciej,
    ani kilometra na godzine wolniej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2008-08-28 18:15:41
    Temat: Re: [OT] Re: Motorower a ?cie?ka
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 28 Aug 2008 17:27:28 +0000 (UTC),
    Jacek_P <L...@c...edu.pl> screamed:

    > No to niezla zagwozdka, bo - o ile sie nie myle - jest
    > to jednoczesnie predkosc MINIMALNA na autostradzie.

    Mylisz się. Po autostradzie mogą poruszać się pojazdy, które mogą
    rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h. Nie jest to równoznaczne
    z prędkością minimalną.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 20:13:52 user up 11813 days, 8:08, 1 user, load average: 0.18, 0.18, 0.40 ]

    Bug? That's not a bug, that's a feature.

  • 15. Data: 2008-08-28 18:19:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek Margraf pisze:
    > OK wyraziłem się nie dość precyzyjnie.

    Raczej zupełnie błędnie. Tak samo jak teraz całkowicie błędnie cytujesz.

    > Chodziło mi o to, że generalnie do motocykla z wózkiem stosuje się większość
    > przepisów dotyczących motocykla, a jeśli jest inaczej to w przepisach jest
    > to odpowiednio opisane (jako wyjątek).

    Błąd. Do motocykla z wózkiem bocznym stosuje się wszystkie przepisy
    dotyczące motocykli. Natomiast nie stosuje się do niego przepisów
    dotyczących pojazdów jednośladowych (w szczególności motocykli
    jednośladowych).

    > Nie traktuje się natomiast takiego motocykla z wózkiem jako np
    > samochodu (ogólnie). Wyjątki jak zawsze opisane są osobno.

    No popatrz. Tu masz kolejny "wyjątek": rykszy też nie traktuje się jako
    samochodu!

    > Zagdka
    >
    > Jaka jest max szybkość motocykla z wózkiem na autostradzie przy przewożeniu
    > w wózku dziecka.

    A co to niby za zagadka? Dziecko do lat 7 - 40km/h. Dziecko od lat 7 -
    130km/h, chyba że znaki mówią co innego. Niezależnie od miejsca
    przewożenia dziecka.

  • 16. Data: 2008-08-28 18:23:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek_P w <news:g96n60$cpa$1@srv.cyf-kr.edu.pl>:

    > No to niezla zagwozdka, bo - o ile sie nie myle - jest
    > to jednoczesnie predkosc MINIMALNA na autostradzie.
    > Czyli nie moze ani kilometra na godzine szybciej,
    > ani kilometra na godzine wolniej.

    Mówisz, że jeżeli np. warunki pogodowe nie pozwalają na jazdę więcej
    niż 40 km/h to na autostradzie powinni być wyłącznie łowcy nagród
    Darwina?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2008-08-28 20:29:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > No to niezla zagwozdka, bo - o ile sie nie myle - jest
    > to jednoczesnie predkosc MINIMALNA na autostradzie.

    Na autostradzie nie ma prędkości minimalnej (chyba że znak stoi).

    Jest tylko _techniczny_ wymóg, żeby pojazd był w stanie tyle pojechać.

  • 18. Data: 2008-08-28 21:06:04
    Temat: Re: Motorower a ścieżka
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia 27 Aug 2008 18:19:29 GMT, 'Tom N' napisał(a):

    > Tu bym dodał jeszcze opis znaku § 37. 1. Znak C-13 "droga dla rowerów"
    > oznacza drogę przeznaczoną dla kierujących rowerami jednośladowymi,
    > którzy są obowiązani do korzystania z tej drogi.
    > 2. Znak C-13a "koniec drogi dla rowerów" oznacza koniec drogi
    > przeznaczonej dla kierujących rowerami jednośladowymi.
    > I położył nacisk na _jednośladowe_

    Spotkalem sie ostatnio z "nieprzyjemna" sytuacja. Wjezdzam rowerem
    (wielosladowy) na wiadukt dwujezdniowu (jezdnie odgrodzone wydzielonym
    torowiskiem). Widze zjazd na sciezke rowerowa oznaczona C-13 a na jezdni
    wyrasta mi znak B-9 (zakaz wjazdu rowerow). Chodnik jest zbyt waski, zeby
    mozna bylo po nim jezdzic... poza tym najpierw trzeba by bylo wjechac na
    sciezke rowerowa.

    Co robic w takiej sytuacji?
    1. zawrocic na jednokierunkowej i jechac pod prad?
    2. zawrocic przez torowisko
    3. wrocic na wstecznym
    4. zjechac na sciezke
    5. zsiasc z roweru, przepchac na chodnik i tam dalej go prowadzic

    Zodna z PoRD jest tylko opcja 5. ale strasznie meczaca. Chyba ze:

    6. Nie przejmowac sie B-9, bo dotyczy tylko jednosladowych?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 19. Data: 2008-08-28 23:36:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Artur M. Piwko <m...@b...pl> napisal:
    > Mylisz się. Po autostradzie mogą poruszać się pojazdy, które mogą
    > rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h. Nie jest to równoznaczne
    > z prędkością minimalną.

    Tak? To dlaczego policja wystawia mandaty ZA ZBYT WOLNA jazde.
    Tu np. gosc jechal 49 km/h
    http://skelp.strongman.org.pl/forum/viewtopic.php?t=
    1431&sid=61f329779aa44e79787ef653d1e21169
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2008-08-29 00:14:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Tak? To dlaczego policja wystawia mandaty ZA ZBYT WOLNA jazde.
    > Tu np. gosc jechal 49 km/h
    > http://skelp.strongman.org.pl/forum/viewtopic.php?t=
    1431&sid=61f329779aa44e79787ef653d1e21169

    to nie był mandat za zbyt wolną jazdę tylko za utrudnianie ruchu.
    taki sam możesz zarobić w Polsce jeśli BEZ POWODU jedziesz zbyt wolno i
    utrudniasz ruch innym.
    Z tego co ty piszesz należałoby podczas mgły, deszczu, opadów śniegu
    wystawiać mandaty jak leci, bo założę się, że wszyscy jadą wolniej.