  • 31. Data: 2010-08-06 06:19:53
    Temat: Re: OT Re: DHL czy maja prawo?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-08-2010 16:01, Mordzia pisze:
    > Użytkownik "januszek"<j...@p...irc.pl> napisał

    > Dlatego właśnie przy wysyłce do osoby prywatnej podaje się jej telefon
    > kontaktowy i preferowane godziny dostawy.

    Może jeszcze raz, głośniej.

    DHL NIE DZWONI.
    Podanie telefonu nic nie da jak kurier nie zadzwoni.
    Aha, telefonów do kurierów nie podają.
    Raz zadzwoniłam wczesnym rankiem o lokalnego DHLa i spytałam, który
    kuruer ma moja paczkę i czy moge dostać do niego telefon to bym się z
    nim umówiła.
    "Nie podajemy, bo jakby tak wszyscy dzwonili to by kurierzy nie mogli
    pracować."

    Niestety, czasami nie ma wyboru, jak wysyłający ma np. umowę z DHLem i
    dla mnie jednej nie będzie innego kuriera wzywał.

    > Jako żyję nigdy jeszcze nie miałem problemu z otrzymaniem paczki kurierskiej
    > w godzinie, która mi by pasowała.

    No cóż, w każdej branży musi być jakaś najgorsza firma.
    Widać dotąd na nią nie trafiłeś.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 32. Data: 2010-08-06 06:52:21
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał

    > Kiedy ostatnio sprawdzałem to dostawy w konkretnych godzinach są ekstra
    > płatne, i to słono, więc nie zawsze będzie to opłacalne.

    Ale to nie jest dostawa na konkretną godzinę typu 8:47, tylko w
    przedziałach 8:16 i 16:któraś tam.
    I szczerze mówiąc ani jako nadawca ani jako adresat nigdy nie spotkałem się
    z opłatą za wybór konkretnego przedziału.

    Pozdrawiam
    K.

  • 33. Data: 2010-08-06 07:07:41
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > DHL NIE DZWONI.

    Najwyraźniej masz pecha.
    Ja z DHLem nie mam większych problemów w tym zakresie.

    Za to za najbardziej baniacką firmę uważam GLS.
    Mają (może już nie, ale nie mam ochoty sprawdzać) dość kuriozalny zwyczaj
    wystawiania faktury tylko i wyłącznie wówczas, gdy poda się kurierowi
    aktualne dane* (wypełniając jakiś formularzyk). Nie można przekazać ich
    telefonicznie. Potem faktura przychodzi pocztą. Za każdym razem jest ten
    sam proceder, bo oni nie prowadzą bazy klientów, z którymi nie zawarli
    umowy długoterminowej.
    Nie jest to oczywiście wielki problem, ale jakoś tak się dość często
    zdarzało, że kurier albo gubił ten formularzyk albo ... nie mam pomysłu,
    może go zjadał. W każdym razie nie dostarczał tam, gdzie trzeba, bo po co?
    :-/ Efekt był tego taki, że gdy po jakimś czasie dzwoniłem do GLS, że
    faktura do mnie nie doszła i proszę o duplikat, to pojawiało się pytanie,
    ale o ssso chozi i jaka faktura. Owszem, usługę wykonano, mają KP w kasie,
    ale sorry wielkie, nie mogą już faktury wystawić, bo nie podałem danych
    kurierowi. Oczywiście moje zapewnienia, że podałem, na nic się nie zdawały.
    One nie mają = ja nie podałem.
    A faktura przechodziła mi bokiem, bo panie tłumaczyły, że już nie mogą jej
    wystawić (nie wiem, na ile to była prawda).

    * przy czym trzeba o tym wiedzieć samemu, bo kurier nie ma w zwyczaju
    informować o takich szczegółach :-/

    > Podanie telefonu nic nie da jak kurier nie zadzwoni.
    > Aha, telefonów do kurierów nie podają.

    Nie, ale jeśli jest taka potrzeba, to sami do niego dzwonią.
    Chociaż kiedyś podawali.

> [...]
    > umówiła.
    > "Nie podajemy, bo jakby tak wszyscy dzwonili to by kurierzy nie mogli

    I masz tak notorycznie?
    Jeśli tak, to albo to jakiś porypany oddział albo faktycznie pech Cię nie
    opuszcza ;-)

    > Niestety, czasami nie ma wyboru, jak wysyłający ma np. umowę z DHLem i
    > dla mnie jednej nie będzie innego kuriera wzywał.

    A jaki to problem, jeśli za przesyłkę płacisz Ty (jak sądzę)?

    Pozdrawiam
    K.

  • 34. Data: 2010-08-06 08:41:36
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Ja bym tego nie nazwał fuksem. Konieczność umawiania się z kurierem w
    miejscu pracy, "urywanie się" z pracy, podróże z kurierem to wszystko są
    jakieś próby załatwienia moim kosztem tego, co powinien załatwić kurier.
    Uważam, że jeśli firma kurierska podejmuje się dostarczania przesyłek
    "prywatnym osobom" powinna zakładać możliwość robienia tego w godzinach
    późniejszego popołudnia oraz w soboty. W obecnej sytuacji prościej dla mnie
    jest przejść się z awizem na pocztę niż dopasowywać się do standardów
    kuriera.
    Michał

    Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:vbjgopezlbce.j1s6g5g50jhg$.dlg@40tude.net...

  • 35. Data: 2010-08-06 08:45:17
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

  • 36. Data: 2010-08-06 08:49:10
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Michal" <f...@h...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Uważam, że jeśli firma kurierska podejmuje się dostarczania przesyłek
    > "prywatnym osobom" powinna zakładać możliwość robienia tego w godzinach

    Zawsze można poprosić o przesłanie paczki na adres siedziby firmy, w której
    się pracuje.
    I wtedy nie ma problemu z godzinami dostarczenia.

    Pozdrawiam
    K.

  • 37. Data: 2010-08-06 08:56:49
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

> [...]
    > której się pracuje.
    > I wtedy nie ma problemu z godzinami dostarczenia.

    Poprosić oczywiście można, ale nie po to opłacam usługę dostarczenia czegoś
    do domu, żeby potem samemu to coś wozić. Żeby było jasne: nie robię z tego
    jakiegoś superproblemu. Jak mi na czymś bardzo zależy to się dopasuję.
    Uważam jednak, że postawa firm kurierskich jest nieprofesjonalna. To oni
    oferują usługę i powinni ją świadczyć w sposób dogodny dla klienta a nie dla
    siebie.
    Jest jeszcze jedna kwestia. Nie każdy może (chce) załatwiać w miejscu pracy
    swoje prywatne sprawy.
    Pozdawiam
    Michał

  • 38. Data: 2010-08-06 09:24:23
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Michal" <f...@h...com.pl> napisał

    > Poprosić oczywiście można, ale nie po to opłacam usługę dostarczenia
    > czegoś do domu, żeby potem samemu to coś wozić.

    Też prawda, zwłaszcza przy dużych przesyłkach.

    > Uważam jednak, że postawa firm kurierskich jest nieprofesjonalna.

    Mimo wszystko nadal za mała konkurencja :-/
    A kto wie, czy nie macza w tym jeszcze palców jakaś cicha zmowa,
    niekoniecznie cenowa.

    Pozdrawiam
    K.

  • 39. Data: 2010-08-06 09:41:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michal napisa?(a):

> [...]
    > Uważam, że jeśli firma kurierska podejmuje się dostarczania przesyłek
    > "prywatnym osobom" powinna zakładać możliwość robienia tego w godzinach

    Są firmy, które mają takie usługi jak "doręczenie do odbiorcy
    prywatnego" oraz "dostawy w sobotę" w swojej ofercie. Mało jednak, który
    nadawca z tego korzysta bo zwykle nikt nie chce za to płacić ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 40. Data: 2010-08-06 10:06:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-08-2010 11:41, januszek pisze:
> [...]
    > prywatnego" oraz "dostawy w sobotę" w swojej ofercie. Mało jednak, który
    > nadawca z tego korzysta bo zwykle nikt nie chce za to płacić ;)

    Zdarzyło mi się raz, że dopłaciłam sprzedawcy za dostawę po godz 17, a
    ten zapomniał zaznaczyć na liście przewozowym.
    Sprzedawca przeprosił, ale oddać tych pary złotych nie chciał,
    powiedział że da upust przy następnym zakupie. Ale nie miał już niczego,
    co by mnie interesowało.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813