  • 131. Data: 2022-08-04 06:21:17
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale co to ma wspólnego z Buddyzmem skoro Buddyzm uczy czegoś wręcz
    > przeciwnego? :)

    A bo to pierwszy raz funkcjonariusze religii twierdzą co innego niż ta
    religia:P

    > Oni napierdalają się w imię własnych przekonań, co najwyżej z imieniem
    > religii na ustach.

    A przekonania te, to że trzeba jebać tych co wierzą w innego boga:P

    > Zasadniczo w omawianym kontekscie miała niewiele. Pewnie miała tyle
    > jakie stworzyła swoim archetypem/konceptem do pojawienia się ludzi,
    > którzy za inkwizycją stali.

    To w zasadzie te religie to mają na cokolwiek wpływ? Czy moze wojny
    religijne to też nie były o boga tylko w zasadzie religja była tylko
    pretekstem?

    > Jak bez skoro Budda determinuje słuszność lub niesłuszność pewnych
    > zachowań?

    A myślisz, że "nasz bóg" popiera pedofilie?

    > Czyli się zgadzamy :)

    Wychodzi na to że tak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 132. Data: 2022-08-04 06:40:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo wypadało by, by Islam o terroryście islamskim choć wiedział.

    Islam to znaczy kto?

    > Zapytaj kulsona.

    Przecież pytam.

    > To, że szef jest Muzułmaninem, to nie znaczy, że od razu jego
    > przedsięwzięcie nabiera charakteru religijnego.

    Jeśli ta firma to "zabijanie niewiernych w imię allaha sp. z.o.o." to
    jak najbardziej nabiera.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 133. Data: 2022-08-04 07:51:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A bo to pierwszy raz funkcjonariusze religii twierdzą co innego niż ta
    > religia:P

    Na ogół twierdzą to samo, ale robią inaczej :)

    > To w zasadzie te religie to mają na cokolwiek wpływ? Czy moze wojny
    > religijne to też nie były o boga tylko w zasadzie religja była tylko
    > pretekstem?

    To zalezy od dyskusji :) Jak staramy się dociec, która jest bardziej
    zepsuta u samych podstaw, to różnie z tym być może.

    > A myślisz, że "nasz bóg" popiera pedofilie?

    Pewnie nie. Ale ja nigdzie też nie twierdzę, że tendecje pedofilskie
    wynikają z Chrzescijaństwa, a co najwyżej, że religia stworzyła
    środowisko, które takim zachowaniom sprzyja. Przy czym zdaje się, nawet
    tu nie stworzyła takiego środowiska bo to też ktoś sobie chyba coś
    nadinterpretował.

    --
    Marcin

  • 134. Data: 2022-08-04 15:57:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2022 o 06:40, Shrek pisze:

    > Islam to znaczy kto?

    Józek i Franek.

    > Przecież pytam.

    Nie wszyscy czytują USNET. Może wyślij maila do niego, albo co, bo tu
    możesz się nie doczekać nigdy odpowiedzi.

    > Jeśli ta firma to "zabijanie niewiernych w imię allaha sp. z.o.o." to
    > jak najbardziej nabiera.

    Nie, bo nazwa firmy z reguły miewa mało wspólnego z jej podstawami
    działania.

    --
    Robert Tomasik

  • 135. Data: 2022-08-04 17:46:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na ogół twierdzą to samo, ale robią inaczej :)

    A skąd...

    > To zalezy od dyskusji :)

    Oczywiście - zawsze można twierdzić, że to nie o religię tak naprawdę
    chodziło.

    > Jak staramy się dociec, która jest bardziej
    > zepsuta u samych podstaw, to różnie z tym być może.

    Ale ja nie o tym dyskutuję która najbardziej jest pospsuta, tylko że
    buddyści nie są żadnym wyjątkiem i wcale nie są tak pokojowi jak sobie
    ich wyobrażamy.

    > Pewnie nie.

    Czyli pedofilia w kościele nie ma nic wspólnego z religią? :P

    > Ale ja nigdzie też nie twierdzę, że tendecje pedofilskie
    > wynikają z Chrzescijaństwa, a co najwyżej, że religia stworzyła
    > środowisko, które takim zachowaniom sprzyja.

    Skutkiem czego mówimy o pedofilii w kościele. No dość mocny związek z
    religią:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 136. Data: 2022-08-04 17:48:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Józek i Franek.

    To niech wpiszą w googla to się dowiedzą. A tak na poważnie kto to jest
    "islam"?

    > Nie wszyscy czytują USNET.

    Jeden czyta:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 137. Data: 2022-08-04 22:27:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2022 o 17:48, Shrek pisze:

    > Jeden czyta:P

    To może odpisze.

    --
    Robert Tomasik

  • 138. Data: 2022-08-04 22:36:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To może odpisze.

    No czekamy:P

    "Spytaj milicjanta On Ci prawdę powie!
    Spytaj milicjanta On Ci wskaże drogę! (2x)
    Jak stać się doskonałym Męskim, pięknym, silnym
    Którędy dojść do celu I zawsze być niewinnym" ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 139. Data: 2022-08-05 05:09:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A skąd...

    Jak nie jak tak?

    > Oczywiście - zawsze można twierdzić, że to nie o religię tak naprawdę
    > chodziło.

    Tak jak wcześniej napisałę, zawsze można powiedzieć, że moje przekonania
    w uprawie pomidorów są dogmatem jednej z tych 3ch popularnych religii.

    > Ale ja nie o tym dyskutuję która najbardziej jest pospsuta, tylko że
    > buddyści nie są żadnym wyjątkiem i wcale nie są tak pokojowi jak sobie
    > ich wyobrażamy.

    Ja tam nadal widzę, że są dużo mniej uwarunkowani na przemoc niż Ch i I.

    > Czyli pedofilia w kościele nie ma nic wspólnego z religią? :P

    Niewiele. Jest coś ntt. w popularnych pismach?

    > Skutkiem czego mówimy o pedofilii w kościele. No dość mocny związek z
    > religią:P

    KK ma obecnie bardzo niewiele wspólnego z ideami Jezusa.

    --
    Marcin

  • 140. Data: 2022-08-05 06:21:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak nie jak tak?

    Normalnie - jezus zabraniał komercji w kościele chociażby:P Przykazania
    też trochę pozmieniali.

    > Tak jak wcześniej napisałę, zawsze można powiedzieć, że moje przekonania
    > w uprawie pomidorów są dogmatem jednej z tych 3ch popularnych religii.

    W książce marsa i dziełach lenina też nie ma nic o wadach najlepszego
    systemu. Może wcale nic wspólnego z socjalizmem nie miały? W bobli w
    sumie o ruchaniu ministrantów też nie napisali:P Tak czy inaczej
    eksperci od terroryzmu jak najbardziej wyróżniają terroryzm religijny.
    Być może się mylą, ale akurat nie sądzę.

    > Ja tam nadal widzę, że są dużo mniej uwarunkowani na przemoc niż Ch i I.

    Raczej bym powiedział, że I się wyróżnia. Obecnie Ch już raczej nikogo w
    imię religii nie morduje.

    > Niewiele. Jest coś ntt. w popularnych pismach?

    Jednak wyraźna korelacja jest. Korelacja to niekoniecznie związek
    przyczynowo skutkowy, no ale jednak wśród księży jest wyraźna
    nadreprezentacja. O paleniu heretyków na stosach coś w biblii było, czy
    też nic wspólnego z religią nie miało?

    > KK ma obecnie bardzo niewiele wspólnego z ideami Jezusa.

    Tu się zgodzę, ale to dość powiażnie osłabia twój argument, że jeśli
    czegoś nie ma w świętej księdxze danej religii to nie ma nic wspólnego z
    tą religią... Wychodziło by że kościół katolicki ma z religią
    chrześcijańską bardzo niewiele wspólnego:P Inne religie pewnie podobnie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!