  • 31. Data: 2013-12-21 11:01:52
    Temat: Re: OFE - zabór mieniaalezc
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 08:09, sqlwiel wrote:

    > Odkrywca Ameryki, q... ..ć :)
    >
    > Tak. Masz rację. Ale dalej, to już teoria spiskowa, za co zaraz zostanę
    > zbluzgany. Są na świecie grupy ludzi, które w taki właśnie sposób
    > podporządkowują sobie całe kraje.
    >
    > Teoretycznie, to miało być pięknie. Drugofilarowi zarządzający mieli
    > zarabiać jak banki na obracaniu Twoimi (naszymi) pieniędzmi. Oczywiście
    > zarabiali i zarabiają. Tylko, że my z tego nie zobaczymy ani grosza. I o
    > to chodziło mocodawcom Balcerowicza i Buzka!

    Swoja drog nie wiecie, czy Brunon K nie ma jakiegos brata, kuzyna, syna,
    mozeby go odnalezc, wesprzec, niech kontynuuje dzielo ojca.Moze spiknac
    z jakimis norwegami, co maja wprawe w masakrach. I niech jada w koncu na
    wiejska zaczac nowy porzadek....

    (( a teraz cba nba nsa i inni przyjada mnie aresztowac...., zegnam ;))

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 32. Data: 2013-12-21 12:47:39
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Możesz powiedzieć, gdzie ta słuszność?

    Słuszność była w tym, że należało stopniowo
    powiększać udział składki kierowanej poza system ZUS.
    Ideą było właśnie "urynkowienie" coraz większej części
    składki. To, że nie zadziałało, to kwestia zaniechań, błędów
    w rachunkach i pewnie w założeniach.
    Zabrakło kasy na wypłaty, bo nie "ubezpieczono" wielu zawodów,
    bo wypłacano niektórym za dużo, bo za mało dzieci, bo żyjemy dłużej,
    bo nie stworzono warunków do zwiększania liczby płatników, itp.

    > Perpetum mobile jakieś. Niby z czego sie mają brać jakieś dodatkowe
    > dochody i czemu ZUS ich nie może osiągać?

    Ale dlaczego dodatkowe?
    Przecież gdyby założyć, że dostajesz tylko to co wpłacasz, to i tak byłaby
    to ogromna kwota. Błąd jest rachunkowy: za dużo kosztuje
    finasowanie emerytur tych, którzy się na nie składali.
    Teraz to już nie ma nawet fazy pośredniej.
    Ja np wiem, że nie mam szans na sensowną emeryturę.
    To co wypłaci mi ZUS nie starczy nawet na opłacenie mieszkania,
    więc teraz "carpe diem", a potem się zobaczy :-)

  • 33. Data: 2013-12-21 15:17:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko czemu to pokolenie ma ciagle placic za nieswoje emerytury?

    No właśnie nie wiem. Ale jeśli już musi, to może za jedną, a nie za dwie?
    Swoją i cudzą.

    > Za przeproszeniem, glupi jestes czy jak? Wybacz moja irytacje, ale
    > zerowanie na czyims zawsze jest zle, wiec kazdy matol dostrzega po co.

    No właśnie ten II Filar, to żerowanie jest. Żerowanie, bo renty trzeba
    wypłacać również, i jak nie ze skaldek, to z podatków.

    > W tym, ze jak juz musze oddawac kase to niech skladam na SWOJA emeryture
    > a nie na czyjas.

    Ależ Ty skłądasz na dwie emerytury, swoją na przytszłość i obecnego emeryta
    teraz.

    > Plus dziedzieczenie srodkow, co jest chyba normalne, a czego w ZUS nie
    > ma.

    Bo ZUS działa na zasadzie ubezpieczenia, a nie wkładów pieniężnych.

    > Nie rozumiem Twojego pytania i watpliwosci.
    > Jaki ZUS?
    > Zapytam - PO CHUJ NAM ZUS?

    ZUS nam po to, by teraz wypłacił z naszej kasy emerytury, a jak my
    pójdziemy na emeryturę, to by zebral kasę z wóczas pracującycych.

    > Liczylem kiedyś ile dostane z inwestycji w ZUS.
    > Wyszlo mi - ze z kazdych wplaconych tam 100 zlotych dostane TADAM jak
    > pozyje ;) 20 zlotych
    > To po chuju inwestycja ze stopa zwrotu MINUS 80%

    Sądzę, że tu moze być kwestia sposobu obliczeń. Brałes pod uwagę rencistów?

    > Kradyt mieszkaniowy jest tylko 2 razy drozszy
    >
    > mieszkanie za 300 tys na 30 lat to koszt ok, 600 tys
    >
    > ale za to mam mieszkanie warte 300 tys.
    >
    > i tylko 50% wplat wszystkich w plery
    >
    > w ZUS jestem 80% wplat w plery
    >
    > TO JA KURWA WOLE KRADYT OD LICHWIARSKIEGO BANKU NIZ ZUS

    Moim zdaniem źle liczysz.

  • 34. Data: 2013-12-21 15:19:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To co wypłaci mi ZUS nie starczy nawet na opłacenie mieszkania,
    > więc teraz "carpe diem", a potem się zobaczy :-)

    I system nie działa właśnie z tego powodu. Przy czym, by ubiec pytanie, to
    nie Twoja wina, tylko systemu.

  • 35. Data: 2013-12-21 15:31:30
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 15:17, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l93ooq$4lu$1@node2.news.atman.pl...

    > No właśnie nie wiem. Ale jeśli już musi, to może za jedną, a nie za
    > dwie? Swoją i cudzą.

    Zgadzam sie. Za jedna. Za swoją.

    > No właśnie ten II Filar, to żerowanie jest. Żerowanie, bo renty trzeba
    > wypłacać również, i jak nie ze skaldek, to z podatków.

    Bo jak zwykle nie wyszlo. Zrobiono reforme. Ale niezbyt dobrze. NAlezało
    Uwolnić rynek ubezpieczeń. ZUS i OFE na równych warunkach. ZUS firma
    panstwowa, reszta - prywatne. Kazde ustala warunki, ryzyka, klient wybiera.

    Co z pozostalymi? Coz i tak placimy z budzetu. Wiec ci "odcieci" dostaja
    z budzetu az nie wymrą. A nowi w ZUS i OFE dostana z ZUSu lub OFE.

    Teoretycznie do tego mialo dojsc, tylko dlugimi etapami przejsciowymi.

    Tylko zaczeto sie cofac. Najpierw obcieto skladki do OFE. Teraz jest
    skok na OFE.

    Rzad (kazdy bioracy udzial) przykladowo spierdolil.

    > Ależ Ty skłądasz na dwie emerytury, swoją na przytszłość i obecnego
    > emeryta teraz.

    Powtarzam - chce skladac na swoja. Skladki celowe - na moja. Podatki
    niech ida na cudza. A teraz podatki ida na cudzą. Jak i srodki celowe
    ida na cudza. Na moja nic nie idzie, bo to co jest w zus to wirtualne. I
    za 20-30 lat moze tam byc mniej niz nieskonczonosc na minusie.

    > Bo ZUS działa na zasadzie ubezpieczenia, a nie wkładów pieniężnych.

    Czyli zle dziala.

    > ZUS nam po to, by teraz wypłacił z naszej kasy emerytury, a jak my
    > pójdziemy na emeryturę, to by zebral kasę z wóczas pracującycych.

    Jakby mi zus nie zapierdalal przez cale zawodowe zycie kasy to mialbym
    lekko ponad 6000 miesiecznie w przyszlosci + odsetki.

    Prognoze dostalem cos na kolo 700 :]

    Dziekuje za troske ZUSu ale mnie sie to nie oplaca.

    A jesli wybiore zebrac u dzieci, czy spac pod mostem - to moja kurwa
    wola moj wybor.

    NADTROSKLIWOSC ZUS JEST GORSZA OD FASZYZMU

    > Sądzę, że tu moze być kwestia sposobu obliczeń. Brałes pod uwagę rencistów?

    A co to ma do rzeczy? Wyliczenia sa takie jakie sa - stopa zwrotu z
    "inwestycji w przyszlosc w ZUS" jest -80%

    > Moim zdaniem źle liczysz.

    Udowodnij.

    Moim zdaniem dobrze licze.

  • 36. Data: 2013-12-21 15:39:18
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 12:47, cef wrote:

> [...]
    > bo wypłacano niektórym za dużo, bo za mało dzieci, bo żyjemy dłużej,
    > bo nie stworzono warunków do zwiększania liczby płatników, itp.

    i... jeszcze - nie wzieto pod uwage, ze przy zlodziejskich kosztach
    pracy (patrz stopka) wielu ludzi zacznie uciekac z umow smieciowych
    (etatow) na dziialalnosc (patrz moja stopka) i objasniam:

    etat: koszt ubruttowiony pracodawcy: 3600

    pracownik na reke: 2150

    działąlność: gosp:

    koszt zleceniodawcy: 3600

    na reke: 2600 (zusy srusy ok. 1000)

    6000 wiecej w skali roku.

    6000 mniej w skali roku do budzetu.

    i to przy pensji w okolicach sredniej krajowej.

    jak ktos jest specjalista to "oszczedza" 3-4 razy wiecej lekko placac
    minimalny zus a zarabiajac 10-15 tys.

    nasi inteligenci ze sloma w butach nie przewidzieli tego zjawiska.

    i moim zdaniem to ma wiekszy wplyw na braki w zusie niz niz demograficzny.

> [...]
    > To co wypłaci mi ZUS nie starczy nawet na opłacenie mieszkania,
    > więc teraz "carpe diem", a potem się zobaczy :-)

    krotkie kadencje, zmieniajace sie partie...

    jestem za tym, zeby utrzymac PO przy wladzy jeszcze kadencje, dwie, az
    narod sie tak wkurwi, ze podjada Brunony K. i wysadza cala ta elite w
    kosmos.

    Inaczej znow sie zmieni PO na PiS i bedzie pojebane, a winni beda nie my
    tylko oni co stali tam gdzie zomo.

  • 37. Data: 2013-12-21 15:43:36
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 15:19, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I system nie działa właśnie z tego powodu. Przy czym, by ubiec pytanie,
    > to nie Twoja wina, tylko systemu.

    To nie wina ssytemu, bo system wymyslaja i zmieniaja ludzie.

    To wina glupoty rzadzacych i patrzenia na "kadencje".

    Pamietacie co sie dzialo, jak PO wygralo druga kadencje? JAk sie nagle
    zaczely pisac ustawy na kolanie, jaki burdel sie zrobil chocby w zlekami
    i refundacjami?

    Oni mysleli, ze przejebią jak co kadencja zmiana i jakos sie rozejdzie
    po kosciach.

    Wiec improwizowali.

    I tak rzadza kurwa partie - na 4 latka a potem chuj niech sie inni martwia.

    Utrzymac PO jeszcze 8 lat, a potem ich rozpierdolic w kosmos.

    Na widlach chlopy pojda i zadziubią.c

    Bo chlopy walczyc beda o zycie, a nie o kolejna kadencje, i eksmisje za
    grzechy i niedopatrzenia na stolek do brukselki.

    i ze niby jestem wyborca i to ja decyduje? hahahahahaha

    jak masz wybrac czerwonke lub rzerzaczke to co wybierasz?

    tylko dla odmiany to, czego nie miales ostatnio, lub to na co miales
    ostatnio bo wiesz juz jak sie leczyc.

    jeden i drugi wybor jest .... zly.

  • 38. Data: 2013-12-21 15:49:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2013 15:19, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I system nie działa właśnie z tego powodu. Przy czym, by ubiec pytanie,
    > to nie Twoja wina, tylko systemu.

    No, a system to wina ludzi - a konkretnie niedostosowania psychiki
    większości do skutków rewolucji przemysłowej i jej następstw w XX i XXI
    wieku.

    Tak szczerze powiedziawszy, to zasobów jest dość by zapewnić
    (przynajmniej w Europie, USA itepe) przyzwoity byt (mieszkanie po
    20/30m2 na głowę, ogrzewanie zimą, wyżywienie, jedzenie i dojazdy do
    ewentualnej pracy). Ba! W wieli dziedzinach produkcja jest wręcz nadmierna!

    Problem polega na tym, że spada zapotrzebowanie na pracę, zwłaszcza
    nisko wykwalifikowaną. A w szczególności lekką pracę niewymagającą
    wysokich kwalifikacji. I jest problem z podziałem dóbr bez
    demoralizowania społeczeństwa.

    Istotą problemu są nasze atawistyczne odruchy z epoki mocnych
    niedoborów. Dla większości wymarzonym celem jest mieć dużo nie robiąc nic.

    Gdyby odwrócić imperatyw motywacyjny (co usiłowali na siłę zrobić
    komuniści - tylko na siłę to nie ma sensu) i gdyby "bogatym" czuł się
    nie ten, kto dużo ma za nic tylko ten, co potrafi jak najwięcej
    przysłużyć się dla społeczeństwa (w zakresie swoich talentów oczywiście)
    problem by zniknął.

    Ponownie polecam "Voyage from Yesteryear" - autor opisuje istniejący
    obecnie problem dużo lepiej ode mnie.

  • 39. Data: 2013-12-21 16:05:04
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 15:49, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > nie ten, kto dużo ma za nic tylko ten, co potrafi jak najwięcej
    > przysłużyć się dla społeczeństwa (w zakresie swoich talentów oczywiście)

    Amerykanie to zrobili. Najpierw na podboj wybierali sie ci, co
    wiedzieli, ze musza przetrwac sobie poradzic. A potem - kto cos umial i
    chcial pracowac - zawsze sie czegos dorobil.

    Ogolnie sa nastawieni na przetrwanie, znikome jest narzekactwo w stylu
    "nie mam nic". Bo tam, zeby nie meisc nic to
    - nie chcialo mi sie pracowac
    - stracilem wszystko przez wlasna glupote
    - stracilem, shit happens, ale to wypadek losowy

    a u nas?

    - ogolnie to mi sie nalezy to i to i to, ze nie pracowalem, nie chce mi
    sie, shit happens? co to ma do rzeczy - nalezy mi sie!

  • 40. Data: 2013-12-21 16:05:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    hikikomorisan wrote:

    > i... jeszcze - nie wzieto pod uwage, ze przy zlodziejskich kosztach
    > pracy (patrz stopka) wielu ludzi zacznie uciekac z umow smieciowych
    > (etatow) na dziialalnosc (patrz moja stopka) i objasniam

    Sprytny zawsze sobie poradzi. Sposobów na ominięcie ZUS jest kilka.
    Jak przyjdziedojakichś regulacji, to po dupie dostaną jak zwykle maluczcy.

    > jestem za tym, zeby utrzymac PO przy wladzy jeszcze kadencje, dwie, az
    > narod sie tak wkurwi, ze podjada Brunony K. i wysadza cala ta elite w
    > kosmos.

    Jest to jakiś pomysł na tworzenie historii, ale to nie rozwiązuje
    problemu MOJEJ emerytury. I jak to już kolega obok napisał,
    że niewydolnosć systemu, to moja wina, to ja nauczony doświadczeniem
    robię obecnie wszystko, żeby podatki płacić uczciwie,
    ale do ZUS jak najmniej.

    > Inaczej znow sie zmieni PO na PiS i bedzie pojebane, a winni beda nie
    > my tylko oni co stali tam gdzie zomo.

    To jest bez znaczenia. Bierz uczciwie teraz ile tylko możesz.