  • 41. Data: 2013-12-21 16:13:14
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    Dodam tu jeszcze, bo Rob wspominal o wojnie i czasach powojennych...

    z czasem ci co przezyli zaczeli miec dzieci, potem wnuki itd.

    co stoi na przeszkodzie odciac zus dla tych co maja potomstwo?

    niech dzieci utrzymuja rodzicow

    prosty bajer - na utrzymanie jednego rodzica potomstwo moze odliczyc
    tyle a tyle podatku rocznie, niech bedzie to 24000 zł, dwoje rodzicow
    zamieszkujacych wspolnie - minus 36000 zł

    jest 3 potomstwa, na kazde odliczenie 12000 na podstawie
    udokumentowanych przelewow na konto rodzicow.

    jako ze dzieci sa w malzenstwach (nie wszystkie) to jeden odlicza np. 12
    inny 8 tys. w zaleznosci od ww. bo kazdy ma swoich rodzicow.

    i rodzina pracujaca odlicza sume.

    stawic obowiazek alimentacyjny wobec rodzicow wedle mozliwosci.

    i tak nie odlicza wiecej niz wplaca, jak stac ich na 7000 rocznie to
    odlicza 7000.

    jak stac na milion, odlicza 36 tys czyli maks. - zeby nei bylo przekretow.

    jak placa, a kaza rodzicom pod stolem oddawac - karac surowo.

    reszta bezdzietnych dostaje renty emerytury nie z zus ale z budzetu.
    taka minimalna odpowiedzialnosc spoleczna za tych co maja problem.

    jakies sleba punkty widzicie?

    slabsze, niz obecna sytuacja?

  • 42. Data: 2013-12-21 16:18:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    hikikomorisan wrote:

    > jakies sleba punkty widzicie?

    Najsłabszy jest ten, że nikt tego nie poprze.
    Może dopiero jak już jedna zmiana władzy będzie dyndać :-)

  • 43. Data: 2013-12-21 16:19:10
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 16:05, cef wrote:

    > Sprytny zawsze sobie poradzi. Sposobów na ominięcie ZUS jest kilka.
    > Jak przyjdziedojakichś regulacji, to po dupie dostaną jak zwykle maluczcy.

    Ale to oficjalny sposob :)

    I do tego umozliwia inwestycje lub przezarcie tych 500. miesiecznie.

    Czyli umozliwia decyzje o swojej przyszlosci.

    > Jest to jakiś pomysł na tworzenie historii, ale to nie rozwiązuje
    > problemu MOJEJ emerytury.

    To jest taki sam problem jak mojej, ale jesli myslisz w perspektywie za
    30 lat jak nie zmienia wieku emerytalnego dostane od zus emeryture, to
    mylisz siw w miejscu "dostaniesz".

    Prognozy GUSu - czyli oficjelne - daja nawet nie tak miedzy wierszami
    znac, ze za 20 lat zus pierdolnie i nie bedzie zusu i wtedy zrobi sie
    "reforma". Tzn. od tego momentu ci co nie maja w skarpecie, nie maja za
    co jesc...

    musisz sie wiec przygotowac. unikac placenia podatkow i zusow ale w
    zamian kazda oszczedzona zlotowke inwestowac w przyszlosc, na starosc, a
    nie przejadac.

    to trudne dla 95% spoleczenstwa konsumpcyjnego, kiedy wazna jest nowa 50
    calowa plazma... nie teraz 4k let tv... a nie to, co moze byc za 30 lat...

    > I jak to już kolega obok napisał,
    > że niewydolnosć systemu, to moja wina, to ja nauczony doświadczeniem
    > robię obecnie wszystko, żeby podatki płacić uczciwie,
    > ale do ZUS jak najmniej.

    Nie ma innej drogi. Stracisz na zus 80% tego co wplaciles. Wiec im mniej
    wplacisz, tym mniej kwotowo stracisz.

    > To jest bez znaczenia. Bierz uczciwie teraz ile tylko możesz.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 44. Data: 2013-12-21 16:24:47
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 16:18, cef wrote:

    > Najsłabszy jest ten, że nikt tego nie poprze.

    Racja. Niestety narod sklada sie w 95% z kretynow. I tak samo rozklada
    sie inteligencja naszej wladzy.

    Najsmutniejsze jest to, ze najinteligentniejsi sa... postkomunisci :/

    Jesli robia cos zle, to robia to celowo i swiadomie. Znaja konsekwencje.
    Sa kumaci - w koncu byli od tego, zeby wymyslac, jak trzymac za ryj
    glodny biedny narod wmawiajac im, ze zyja w dobrobycie. Oni dzialali
    kiedys i systemowo i dlugoterminowo. Taki kalisz czy Miller - jak oni
    sie czasem nabijaja z cwiercinteligentow szczupiorkow u wladzy. Sami zas
    dostosowali sie do "zejscia" z widoku i bycia niewidzialnymi niemal.

    Obecne pozostale cwoki rzadza na zasadzie rzutu koscia. Zrobimy ustawe i
    zobaczymy jak w przyszlej kadencji opozycja u wladzy sobie z tym radzi.

    > Może dopiero jak już jedna zmiana władzy będzie dyndać :-)

    Niech mi ktos przypomni, to na islandii byly jakies narodowe problemy i
    nagle znikli politycy i wladze przejeli ludzie ... madrzy i wyciagneli
    kraj z problemow?

  • 45. Data: 2013-12-21 16:40:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    hikikomorisan wrote:

> [...]
    >
    > musisz sie wiec przygotowac. unikac placenia podatkow i zusow ale w
    > zamian kazda oszczedzona zlotowke inwestowac w przyszlosc, na

    Jestem gotowy zainwestować.
    Ale jednak najbardziej sobie cenię wolność.

  • 46. Data: 2013-12-21 18:01:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-21, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > musisz sie wiec przygotowac. unikac placenia podatkow i zusow ale w
    > zamian kazda oszczedzona zlotowke inwestowac w przyszlosc, na starosc, a
    > nie przejadac.

    I w co proponujesz inwestować?

    Bo wiesz, że zanim pierdolnie system emerytalny, to państwo jeszcze będzie
    próbować go ratować. I Ci zaradni/bogatsi [1] znajdą się na pierwszej linii
    strzału. :-)

    [1] Ale jeszcze nie na tyle bogaci, by sobie zapewnić nietykalność.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 47. Data: 2013-12-21 18:33:15
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 18:01, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-12-21, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I w co proponujesz inwestować?

    W cokolwiek. W dzieci, zeby utrzymywaly na starosc. W zloto. W
    nieruchomosci. W cokolwiek co pozniej mozna sprzedac lub wykorzystywac

  • 48. Data: 2013-12-21 18:53:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2013 01:18, Robert Tomasik pisze:

    > To jakaś alternatywna ekonomia. Banki muszą na kredytowaniu zarabiać i
    > zawsze dają niższy procent na wkładach, niż na kredytach. Czyli robimy

    Pamiętaj, że biorąc pod uwagę zasadę działania obecnego systemu
    finansowego, banki będą zarabiać nawet jeśli oprocentowanie wkłady
    będzie znacząco wyższe od oprocentowania kredytu - pod warunkiem dużej
    pewności spłat.

  • 49. Data: 2013-12-21 18:57:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2013 16:05, hikikomorisan pisze:

    > Amerykanie to zrobili. Najpierw na podboj wybierali sie ci, co
    > wiedzieli, ze musza przetrwac sobie poradzic. A potem - kto cos umial i
    > chcial pracowac - zawsze sie czegos dorobil.

    A także oszuści i rabusie. Nie idealizuj powstania USA bo to tak
    naprawdę historia podboju, rabunku, złamanych obietnic, oszustw i
    genocydu. A także niewolnictwa.

    > Ogolnie sa nastawieni na przetrwanie, znikome jest narzekactwo w stylu
    > "nie mam nic". Bo tam, zeby nie meisc nic to
    > - nie chcialo mi sie pracowac
    > - stracilem wszystko przez wlasna glupote
    > - stracilem, shit happens, ale to wypadek losowy
    >
    > a u nas?

    U nas to samo co u nich teraz. No, może z lekkim opóźnieniem - do ich
    poziomu komplikacji systemu podatkowego chyba jeszcze nam trochę brakuje ;)

  • 50. Data: 2013-12-21 18:58:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-21, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > W cokolwiek. W dzieci, zeby utrzymywaly na starosc. W zloto. W
    > nieruchomosci. W cokolwiek co pozniej mozna sprzedac lub wykorzystywac

    Aha. Czyli jednak nie masz pomysłu, więc niestety, ale zakładać należy,
    że będziesz należeć do grupy tych którzy żyją z dnia na dzień i nie odkładają
    nic.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl