  • 151. Data: 2013-12-23 10:47:08
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-20 18:34, Wojciech Bancer napisał:
    > On 2013-12-20, Tomasz Kaczanowski<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > System ma tendencje do bilansowania się z powodu zmiany na system ze zdefiniowaną
    > składką. OFE/drugi filar do tej zmiany nie wprowadza nic specjalnego. Ponadto
    > (biorąc pod uwagę historię) niekoniecznie musi być pozytywnym elementem. Jakoś znam
    > w historii przypadki kiedy rynek finansowy powiedział "Sory, nie mamy. Peszek.",
    > podczas gdy chyba nie było w historii współczesnego świata niewypłacalności systemu
    > emerytalnego (w tym sensie, że emeryci dostawali emerytury).

    Jesteśmy na grupie prawniczej, a tu widzę banialuki typu rynek finansowy
    powiedział.... A przeczytał Pan ustawę, która będzie zmieniana, jak może
    powiedzieć i co sektor finansowy? Teraz po zmianach wprowadzanych w
    nowej ustawie - to tak właśnie będzie mógł powiedzieć, przy ustawie,
    która była do tej pory nie za bardzo miał jak to zrobić....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 152. Data: 2013-12-23 10:50:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-20 19:31, sqlwiel pisze:

    > Czy przypadkiem emerytury przywilejowe nie idą z innej kasy? (Z budżetów
    > określonych ministerstw?) Danusia - wiesz?

    Zależy - przywileje górnicze idą z ZUS-u... Inne przywileje np tym, że
    wogóle sie nie odkłada, a staje się kosztem wcześniej niż inni pracujący
    i to na dużo korzystniejszych warunkach...

    > Nie. To cecha demokracji w ogóle, a w szczególe: bezkarności
    > przedstawicieli. Ale czemu się dziwić? Przecież żadna grupa nie uchwali
    > ustawy, że można ich karać bardziej niż dotychczas.

    Nie tylko demokracji - ale również ordynacji, jeśli ktoś zależy tylko od
    tego, czy szef wystawi go na liście i na której pozycji, czy nie, to on
    będzie lojalny względem wyborców, czy szefa?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 153. Data: 2013-12-23 11:45:42
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 09:03, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-12-23, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie. Obserwacja otaczającego świata

    Czyli niewiele, nieobiektywnie, wasko horyzont, brak perspektywy.

    > Skromnie.

    Moze pod mostem....

    > No to nie wiem. Ja żyję w innym świecie, bo właśnie cały czas o tym
    > wszyscy mówią.

    ...ze bedzie emeryturka....?

    > I całkowicie po cichu ignorujesz fakt że a/ nie jesteś sam na tym
    > świecie b/ inni płacili i teraz płacisz na nich, nie na siebie
    > Nikt Ci nie każe pobierać emerytury przecież. Nie chcesz być
    > obciążeniem, to nie bierz. :)

    nie wezne wzamian za cos - za nieplacenie.

    > s/inwestować/przejadać.

    no skoro ty tak rozumiesz inwestowanie to musisz miec wiare w zus, bo
    inaczej bys przejadl wszystko...

    > Pewnie, każdy by chciał mniejsze podatki/obciążenia.

    > Nie sądzę. Ale nawet jeśli, to co w tym złego?

    biologiczny wiek organizmu

    > Podełem linki które świadczą że to nie jest fantazja.

    > Ciągle "ja" i "ja". Patrz na zjawisko społecznie.

    ae co "zjawisko spoleczne"?

    mam dbac o innych zamiast o siebie?

    > No to się przygotowuj. Ale jednocześnie z umowy społecznej wypadałoby
    > się wywiązać. Gdzieś tam obok pisałeś, że nie chcesz się wyłamywać.
    > No to się nie wyłamuj.

    Niestety umowa zostala zmieniona jednostronnie, nie czuje sie
    zobowiazany dalej cieszyc sie z niej.

    > Solidarność społeczna pełną gębą.

    Coz, solidarnoscia dzieci nie wykarmie.

    jak mam wybierac "ja pod most" lub "ktos inny pod most" to wybieram to
    drugie.

    t/story/2012-01-23/working-retirement/52759600/1
    >>> http://www.businessweek.com/articles/2013-09-26/form
    er-executive-tom-palome-spends-his-retirement-flippi
    ng-burgers
    >>> http://forsal.pl/artykuly/734077,system-emerytalny-w
    -usa-pracujacy-seniorzy-emerytury-tom-palome.html (po polsku)
    >>> http://www.businessweek.com/news/2012-10-16/retireme
    nt-no-option-for-older-workers-in-europe-s-crisis
    >>> http://www.businessweek.com/videos/2013-09-23/boomer
    s-find-they-need-work-to-support-retirement

    > Wg mnie głupotą jest takie egoistyczne myślenie.

    Troska o swoje to nie egoizm.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 154. Data: 2013-12-23 11:48:55
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 09:15, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-12-23, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To nie jest Twoje.

    Coz, ja to niestety postrzegam inaczej, momo iz ustawy mowia, ze
    zabieraja mi niemoje :]

    > Nie pierwszy taki krzykacz jesteś. Tacy też wyciągają łapkę
    > po pomoc państwa jak się nóżka powinie.

    No i?

    To niechpanstwo przestanie im dawac.

    Dla dobra pozostalych.

    Nie rozumiem, czemu tak trudno zrozumiec mysl dluzsza niz 2
    zdania.............

    > Nic nie zjebali. System emerytalny to umowa pokoleniowa.
    > To że zmienił się sposób obliczania emerytury nie znaczy
    > że emeryci zniknęli. A Ty radośnie ten fakt ignorujesz.

    Alez nie.

    > To jest dokładnie Twój problem. Jak i wszystkich innych
    > żyjących w obecnych czasach, w krajach rozwiniętych,
    > które dotyka problem demograficzny.
    >
    > [... ciach dalsze wywody rodem z piaskownicy ...]

    ynteligencik.

    poczekamy, zobaczymu jak z czasem twoja wiara z zus i dobroc panstwa
    przygotowana przez rzadzacych zniknie bo zostanie zweryfikowana.

    mam wrazenie, ze pisze tutaj z samymi emerytami, bo tylko oni tak kosc w
    zebach trzymaja....

  • 155. Data: 2013-12-23 11:55:36
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 09:24, Andrzej Lawa wrote:

    > Jak już wcześniej pokazałem - dzietni dostaną od swoich dzieci mniej niż
    > dostają z ZUS (jeśli mają dostać od dzieci to, co dzieci "zaoszczędzą"
    > na składkach do ZUS).watelom proporcjonalnie do tego co placili,

    to, ze kasa bedzie bez posrednikow, ograbijacych na prowizjach
    "utrzymaniowych systemu".

    Nie pamietam w ktorym kraju, ale bylo glosno w mediach, ze w jakims
    miescie byla nadzwyzka podatkow, wiec.... zwrocona ja obywatelom
    wychcodzac z zalozenia, ze... przeciez oni wiedza najlepiej, na co
    potrzeba wydac ich kase i ze tak bedzie prosciej.

    dzieci placace i utrzymujace rodzicow niewiele odloza, ale za to 100% z
    tego co przekaza zostanie wykorzystane. A ich dzieci utrzymaja potem ich.

    To sie nazywa rodzina i wiekami tak to dzialalo. Nie bylo ZUS. I wszyscy
    sobie radzili i ludzkosc nie wymarla...

    > Chyba ty bo chcesz wmusić ludziom płodzenie dzieci wbrew chęciom czy

    o plodzeniu dzieci to ty zaczales.

    uwazasz, ze gdyby nie moj pomysl (jeden z wielu) to ludzkosc nagle
    przestalaby sieplodzic?

    > możliwościom. De facto chcesz podatkami zmuszać homoseksualistów do
    > współżycia wbrew (ich) naturze,

    alez ty masz fantazje dziadku :D

    > bezpłodnych do porywania cudzych dzieci

    czy obecnie bezplodni porywaja dzieci?

    > a samotnych do zgwałceń.

    samogwaltow? :>

  • 156. Data: 2013-12-23 11:56:09
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 09:21, Andrzej Lawa wrote:

    > Dzięki temu, że rabowali wszystkich jak leci.

    My nie rabowalismy ;)

  • 157. Data: 2013-12-23 11:56:42
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 09:18, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie ubezpieczając się podpisujesz umowę, że nie będziesz wyciągał do
    > kogoś ręki. I co z tego? Wielu się nie ubezpiecza a i tak wyciąga.
    >
    > Argument bez sensu.

    Oczywiscie dziadku ;)

  • 158. Data: 2013-12-23 12:06:31
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 09:17, Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL
    >
    > Mamy demokrację - nie dasz (jako rządzący) to ludzie zagłosują na tego
    > co obieca że da.
    >
    > I wracamy do punktu wyjścia.

    No to jest wlasnie dramat. jakby sie nie obrocic to zawsze sie znajdzie
    jakis bezkarny klamca....

    dlaczego takie klamstwa sa bezkarne?

    > Ale państwo to MY! My wszyscy! Co z tego, że np. ja nie mam postawy
    > roszczeniowej jak większość ludzi to leniwe (i to w stopniu
    > patologicznym) miernoty, które trzeba zmuszać do pracy? A głos mają.

    Odebrac :)

    Byly pomysly, nie moje, ale sie ku nim przychylam.

    Glosowanie gdzie sila glosu jest kwota zaplaconego podatku.

    > Ponownie: mamy demokrację. Ze wszystkimi tego konsekwencjami - np. żeby
    > rządzić trzeba się przypodobać sporej liczbie leniwych i głupich.

    zminiec demokracje

    gdzies pisalem - dac mnie do rzadzenia na 30 lat :)

    > Najzabawniejsze, że część w to wierzy.

    To fakt.

    > [ciach]

    > Świat nie, ale paru frajerów co święcie wierzyli w "boski metal"
    > umoczyło potężnie.

    paru frajerow...

    czyli tyle co nic.

    > Mogę sobie też wyobrazić, że przylecą kosmici i wytępią wszystkich
    > leniwych. Tak samo realny scenariusz...

    Nie pytam cie na ile to realne czy nie, tylko co sie stanie gdyby to
    bylo 100% realne.

    wijesz sie jak piskorz dziadku.

    odpowiedz na pytanie.

    > Ale ty chcesz, żeby inwestowali "bo to pewniejsze od ZUS".

    Chce, zeby kazdy inwestowal wedle swojego widzimisie.

    > Póki mają głos, rządzący zawsze będą się starać ich uratować. To
    > pewniejsze od złota ;)

    pewniejsze, ze obieca wszystko, zeby tylko byc u wladzy :)

    > W twojej wymarzonej przyszłości - owszem. Dlatego nie popieram twoich
    > głupich pomysłów.

    > To kwestia psychologiczno-organizacyjna. Plus walka z bezrobociem - ZUS
    > ma spory personel ;->
    >
    > [ciach]

    No wlasnie. polowa urzednikow to taki "inkubator dla bezrobotnych".

    > Ależ możesz. Możesz przestać zarabiać. Możesz czerpać dochody wyłącznie
    > z umów o dzieło.

    Nie kazda praca nadaje sie formalnie na umowe o dzielo.

    Z reszta cos mowili o ozusowaniu ... wszystkiego :]

    > Możesz się wynieść do kraju, gdzie nie ma tak paskudnego wynalazku jak
    > ubezpieczenia społeczne - np. do Liberii (tam jak pracujesz na własny
    > rachunek lub w firmie do 5 pracowników ichniego ubezpieczenia
    > społecznego nie płacisz).

    Wystaeczy do kraju, gdzie warunki prowadzenia biznesu sa przyjazniejsze.

    > Masz braki w wiedzy.

    Czyli nie czaisz....

    > Może mieszkasz winnym kraju, ale w Polsce jest całkiem stabilnie. Nie ma
    > przewrotów, rewolucji, da się w miarę przyzwoicie wyżyć jeśli tylko ma
    > się trochę rozumu i chęci do pracy.

    a jesli nie ma sie checi do pracy to jest "daj daj" - i to chce wytepic.

    > Fakt że są miejsca z dużą biedą, ale w wielu przypadkach jest to bieda
    > niejako na własne życzenie.

    Na wlasne? PRzypomina mi sie wiele sytuacji gdy inwestor wycofal sie bo
    nie mogl przez lata dogadac sie z np. rzadem czy innymi biurwami.

    > Tylko co wtedy zrobią inni co muszą na kimś wieszać psy, bo bez tego są
    > chorzy?
    >
    > [ciach]

    > Umowę masz taką, że "państwo" o ciebie zadba jak utracisz możliwość
    > pracy - czy to wskutek choroby czy to wskutek wieku, przy czym wiek się
    > w miarę wydłużania średniej będzie przesuwał (to powinno być logiczne).

    ale ja nie chce, zeby o mnie zadbal, w zamian niech mi nie bierze kasy
    na to "zadbamy o ciebie"

    > [ciach i plonk]
    >
    > W taki sposób to ja z tobą dyskutować nie będę.
    >
    > Wróć jak nauczysz się dyskutować bez irytującego bełkotu.

    bla bla bla

  • 159. Data: 2013-12-23 21:26:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:52b804d6$0$2144$65785112@news.neostrada.pl...

    > O tyle by się zwiększyło zobowiązanie kolejne, a przecież myśl była taka,
    > żeby zobowiązania wygasić...

    Sama myśl słuszna moim zdaniem. Tylko wykonanie jak zwykle. Taki numer sie
    robi w chwili,gdy mamy w pracy wyż demograficzny, bo koszty sie rozlożą na
    większą ilość osob.

  • 160. Data: 2013-12-23 22:12:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > i worcimy do sytuacji, keidy wszyscy wiedza, ze zus pierdolnie... i
    > cieszymy sie, bo pierdolnie za 5 kadencji.... i beda sie martwic ci przy
    > sterze co akurat wygraja obiecujac, ze zus jeszcze nie pierdolnie

    I by nie pierdolną przy 5 kadencji zabijamy go od razu> No normalnie strzał
    we własne kolano.