  • 141. Data: 2013-12-23 02:23:12
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 01:33, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co to za banialuki ?

    Tomasikowanie ;)

    Przywy

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 142. Data: 2013-12-23 02:23:31
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 02:23, hikikomorisan wrote:

    > Tomasikowanie ;)
    >
    > Przywy

    ...kniesz... ;)

  • 143. Data: 2013-12-23 09:03:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-23, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Wiesz, ze ta "szansa" to wrozenie z fusow.

    Nie. Obserwacja otaczającego świata.

    > I powiedz mi, jak wyzyje za "gwarantowane" 600 złotych za 30 lat? :>

    Skromnie.

    > Bo to, ze obiecuja i gwarantuja to jedno, drugie to to ILE, ale o tym
    > sie glosno nie mowi. Glosno jest, ze bedzie emeryturka :D

    No to nie wiem. Ja żyję w innym świecie, bo właśnie cały czas o tym
    wszyscy mówią.

    > I ciaglnie nie moge zrozumiec, dlaczego przekonujesz mnie na sile, zebym
    > w tym uczestniczyl, skor ja a/ nie chce b/ chce sobie sam zapewnic
    > starosc (czyli bede ulgą dla systemu, nie bede bral od innych).

    I całkowicie po cichu ignorujesz fakt że a/ nie jesteś sam na tym
    świecie b/ inni płacili i teraz płacisz na nich, nie na siebie
    Nikt Ci nie każe pobierać emerytury przecież. Nie chcesz być
    obciążeniem, to nie bierz. :)

    > W zamian oczekuje tylko zaprzestania lupienia mnie, abym mogl te srodki
    > samodzielnie inwestowal.

    s/inwestować/przejadać. Pewnie, każdy by chciał mniejsze podatki/obciążenia.

    > Do śmierci? :>

    Nie sądzę. Ale nawet jeśli, to co w tym złego?

    > Alez ty fantazjijesz, bardziej niz ja.

    Podełem linki które świadczą że to nie jest fantazja.

    > A ja nie chce pracowac dluzej, a bez ZUSu to moglbym sobie zrobic
    > emeryture kiedy zachce, np. w wiekiu 55 lat. A ty tyraj do setki jak lubisz.

    Ciągle "ja" i "ja". Patrz na zjawisko społecznie.

    > No wlasnie chce sie przygotowac. Dlatego nie pozwalam sie grabic.

    No to się przygotowuj. Ale jednocześnie z umowy społecznej wypadałoby
    się wywiązać. Gdzieś tam obok pisałeś, że nie chcesz się wyłamywać.
    No to się nie wyłamuj.

    > I serio - pierdole to, ze jacys obcy "dziadkowie" maja marnie. Dla mnie
    > wazne jest, zeby MOI rodzice nie mieli marnie, zebym JA nie mial marnie
    > i moje dzieci nie mialy marnie.

    Solidarność społeczna pełną gębą.

    t/story/2012-01-23/working-retirement/52759600/1
    er-executive-tom-palome-spends-his-retirement-flippi
    ng-burgers
    -usa-pracujacy-seniorzy-emerytury-tom-palome.html (po polsku)
    nt-no-option-for-older-workers-in-europe-s-crisis
    s-find-they-need-work-to-support-retirement

    > tylko glupota ludzi, ale to wiemy.

    Wg mnie głupotą jest takie egoistyczne myślenie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 144. Data: 2013-12-23 09:15:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-23, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > No coz, ja sobie posciele inaczej. Nie bede biadolil ani wyciagal
    > raczki. Choc nie, po swoje do ZUS sie upomne. Dla zasady. Za to, ze mi
    > zapierdalali klamiac obietnicami.

    To nie jest Twoje.

    > Za siebie? W zyciu. Chce w 100% odpowiadac za swoj los.

    Nie pierwszy taki krzykacz jesteś. Tacy też wyciągają łapkę
    po pomoc państwa jak się nóżka powinie.

    > Coz, nie moe brac odpowiedzialnosci za to, ze politycy zjebali
    > wieloletnie reformy i okres przejsciowy.

    Nic nie zjebali. System emerytalny to umowa pokoleniowa.
    To że zmienił się sposób obliczania emerytury nie znaczy
    że emeryci zniknęli. A Ty radośnie ten fakt ignorujesz.

    > To ma byc ich problem, nie moj.

    To jest dokładnie Twój problem. Jak i wszystkich innych
    żyjących w obecnych czasach, w krajach rozwiniętych,
    które dotyka problem demograficzny.

    [... ciach dalsze wywody rodem z piaskownicy ...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 145. Data: 2013-12-23 09:17:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Likwidacja wyplat na to jak sam piszesz "Daj daj" i likwidacja

    ROTFL

    Mamy demokrację - nie dasz (jako rządzący) to ludzie zagłosują na tego
    co obieca że da.

    I wracamy do punktu wyjścia.

    > nadtroskliwosci PAnstwa.

    Ale państwo to MY! My wszyscy! Co z tego, że np. ja nie mam postawy
    roszczeniowej jak większość ludzi to leniwe (i to w stopniu
    patologicznym) miernoty, które trzeba zmuszać do pracy? A głos mają.

    > Ale to nie moja wina, ze glupio mysleli. A jak kto glupi - niech placi
    > za glupote. A nie "daj daj" i hajda, brac ode mnie.

    Ponownie: mamy demokrację. Ze wszystkimi tego konsekwencjami - np. żeby
    rządzić trzeba się przypodobać sporej liczbie leniwych i głupich.

    > Kosmici :p

    Najzabawniejsze, że część w to wierzy.

    [ciach]

    > Zloto: i swiat sie nie zawalil.

    Świat nie, ale paru frajerów co święcie wierzyli w "boski metal"
    umoczyło potężnie.

    > A teraz wyobraz sobie, co bedzie jak za 20 lat ZUS po prostu pierdolnie.

    Mogę sobie też wyobrazić, że przylecą kosmici i wytępią wszystkich
    leniwych. Tak samo realny scenariusz...

    > Poniewaz w zloto nie inwestowali wszyscy, to strat nie odczuli wszyscy.

    Ale ty chcesz, żeby inwestowali "bo to pewniejsze od ZUS".

    > A jak pierdolnie ZUS to wszyscy czy nie wszyscy emeryci i rencisci poczuja?
    >
    > Jaki dla nich ratunek?

    Póki mają głos, rządzący zawsze będą się starać ich uratować. To
    pewniejsze od złota ;)

    > Ci co wychowali dzieci maja szanse, ze ktos zadba o nich, wesprze
    > finansowo. Reszt apojdzie na starosc pod mosty...

    W twojej wymarzonej przyszłości - owszem. Dlatego nie popieram twoich
    głupich pomysłów.

    > I dlatego - skoro to podatek - wypierdolic ZUS w kosmos. Podatek to
    > podatek, i finito.
    >
    > ZUS nie jest potrzebny.

    To kwestia psychologiczno-organizacyjna. Plus walka z bezrobociem - ZUS
    ma spory personel ;->

    [ciach]

    > I to, ze jak widze klamliwa reklame TV to nei musze kupic TV.
    >
    > A nie moge po prostu przestac placic na ZUS.

    Ależ możesz. Możesz przestać zarabiać. Możesz czerpać dochody wyłącznie
    z umów o dzieło.

    Możesz się wynieść do kraju, gdzie nie ma tak paskudnego wynalazku jak
    ubezpieczenia społeczne - np. do Liberii (tam jak pracujesz na własny
    rachunek lub w firmie do 5 pracowników ichniego ubezpieczenia
    społecznego nie płacisz).

    > Czaisz roznice miedzy moge a musze?

    Masz braki w wiedzy.

    > ahahahahahahahah, no to FAIL, nie udaje im sie....

    Może mieszkasz winnym kraju, ale w Polsce jest całkiem stabilnie. Nie ma
    przewrotów, rewolucji, da się w miarę przyzwoicie wyżyć jeśli tylko ma
    się trochę rozumu i chęci do pracy.

    Fakt że są miejsca z dużą biedą, ale w wielu przypadkach jest to bieda
    niejako na własne życzenie.

    > A moglbym im nie placic w zamian za niewieszanie na nich psow?

    Tylko co wtedy zrobią inni co muszą na kimś wieszać psy, bo bez tego są
    chorzy?

    [ciach]

    > Pomylilem sie? Moze. Nie zmienia to faktu, ze umowa sie zmienila, choc
    > nie wyrazilem na to zgody. Umawialismy sie inaczej pare lat temu. Teraz
    > dalej mam placici, choc zmieniono mi to co dostane w zamian.

    Umowę masz taką, że "państwo" o ciebie zadba jak utracisz możliwość
    pracy - czy to wskutek choroby czy to wskutek wieku, przy czym wiek się
    w miarę wydłużania średniej będzie przesuwał (to powinno być logiczne).

    [ciach i plonk]

    W taki sposób to ja z tobą dyskutować nie będę.

    Wróć jak nauczysz się dyskutować bez irytującego bełkotu.

  • 146. Data: 2013-12-23 09:18:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.12.2013 22:06, hikikomorisan pisze:

    > Nie zabierajcie mi i mozemy spisac umowe, ze nie powiem "daj daj"
    >
    > Pasuje?

    Nie ubezpieczając się podpisujesz umowę, że nie będziesz wyciągał do
    kogoś ręki. I co z tego? Wielu się nie ubezpiecza a i tak wyciąga.

    Argument bez sensu.

  • 147. Data: 2013-12-23 09:21:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2013 19:48, hikikomorisan pisze:

    > No i teraz porownaj Polskei, ktora ma historie powiedzmy od chrztu
    > Polski, z USA z 300 letnia historia. Mowisz, ze juz ich doganiamy ? :>
    > PRzeciez to oni zaczeli pozniej. A i tak nas wyprzedzili.

    Dzięki temu, że rabowali wszystkich jak leci.

  • 148. Data: 2013-12-23 09:24:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.12.2013 22:03, hikikomorisan pisze:

    > Wyjaw swoj sekretny plan.
    >
    > Budzet przy obecnym systemie tak samo wytrzyma lub nie, jak przy moim.
    >
    > Przy moim wytrzyma lepiej, bo z budzetu dostana bezdzietni. A dzietni
    > dostana od dzieci swoich.

    Jak już wcześniej pokazałem - dzietni dostaną od swoich dzieci mniej niż
    dostają z ZUS (jeśli mają dostać od dzieci to, co dzieci "zaoszczędzą"
    na składkach do ZUS).

    > Widze, ze libisz powikingowac :>

    Chyba ty bo chcesz wmusić ludziom płodzenie dzieci wbrew chęciom czy
    możliwościom. De facto chcesz podatkami zmuszać homoseksualistów do
    współżycia wbrew (ich) naturze, bezpłodnych do porywania cudzych dzieci
    a samotnych do zgwałceń.

  • 149. Data: 2013-12-23 10:27:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Bo:
    > - jako ogół zachowują się skrajnie nieodpowiedzialnie
    > - jako ogół żądają potem by koszty za ich nieodpowiedzialność ponosił ktoś inny
    >
    > Przykład?
    > - rozszczenia/żądania pomocy w przypadku powodzi

    To troche dlatego, że politycy ich tego nauczyli...

    niestety instynkt samozachowawczy już dawno poległ w narodzie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 150. Data: 2013-12-23 10:39:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-22 15:35, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l96sgv$89g$2@node1.news.atman.pl...

    > Z naszych podatków. Tylko, jakby naszych składek nie wyprowadzano z
    > systemu do II Filara, to dokładnie o tyle mniej by brakowało.

    O tyle by się zwiększyło zobowiązanie kolejne, a przecież myśl była
    taka, żeby zobowiązania wygasić...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl