  • 131. Data: 2013-12-23 00:40:53
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 23:45, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > A które ? Te prezydenckie i innych obi... czy zwykłych ludzi ? Bo tak
    > się rozpisałeś a przecież widać jakie te emerytury są. Wyżyjesz za to co
    > Ci wyliczyli ?

    Mnie naliczyli kolo 600-800 (juz nie pamietam). jesli pozyje do 80 roku
    zycia, to dostane 20% tego co wplace w samym emerytalnym.

    To ja na prawde wole im nie placic, kupic za to mieszkanie na kredyt,
    sprzedac je potem za polowe ceny ui miec lekko 2-3 razy tyle niz mi
    wyliczyli.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 132. Data: 2013-12-23 00:41:19
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 23:39, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l97m20$3pp$2@node1.news.atman.pl...

    > No właśnie nic poza pokryciem tego przez obecnie pracujących z podatków
    > nie proponujesz, a to z zasady jest kretynizm.

    Znaczy kretynizmem jest to co obecnie - bo obecnie jest tak jak napisales.

  • 133. Data: 2013-12-23 00:42:54
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 00:09, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Do przyjęcia nie potrzeba ani jednej osoby. gdyby system działał
    > idealnie, to w ogóle by nie trzeba było urzędników. Wszyscy sami by
    > szanowali prawo i w ogóle były tu raj na ziemi. Z tym, że chwilowo nie
    > żyjemy w raju i potrzeba nam urzędników, którzy zadbają o to, by jednak
    > szanowano prawo.

    Przypomina mi sie kwestia slawna juz urzednika w okienku obslugujacego
    przedsiebiorce:

    Urzednik: JA tu Panu daje prace!

    :D

    Tak, urzednicy sa potrzebni, ale tak 1/4 tych co sa.

    Reszta jest po prostu na etacie z braku wiedzy do robienia czegokolwiek
    innego.

  • 134. Data: 2013-12-23 01:00:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-22, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

    > A które ? Te prezydenckie i innych obi... czy zwykłych ludzi ?

    Wszystkie. Systemy bankowe/TFI/giełdy/nieruchomości/złoto/srebro/miedź/
    ropa,
    czy wreszcie zwykła gotówka - to wszystko podlega raz cyklom, dwa inflacji,
    trzy zakusom rządzących, w dużo większym stopniu niż ma to miejsce z systemem
    emerytalnym. Przy czym podkreślam: _gwarantują_, co nie znaczy że będą
    na odpowiednio wysokim poziomie dla każdego i w każdym momencie. To znaczy
    że jest większa szansa że będą niż że przetrwają oszczędności gromadzone
    w inny sposób.

    > Bo tak się rozpisałeś a przecież widać jakie te emerytury są. Wyżyjesz
    > za to co Ci wyliczyli ?

    Jestem inteligentny i umiem sobie różne wskaźniki sam policzyć, zanim wyśle
    to do mnie ZUS (który i tak stosuje duże uproszczenia). Skoro wiem
    (z wyprzedzeniem) że demografia jest przeciwko nam i długość życia się zwiększa,
    to nie upatruję w magicznych 65/67 latach zbawienia, tylko nastawiam się na
    pracę w dłuższym okresie.

    Tacy jesteście zapatrzeni w "ja/moje" i tak się koncentrujecie w to by
    dojebać naszemu krajowi, a żaden nie zauważył, że to jest ogólny trend
    na świecie? I że należy się na to przygotować (psychicznie/kondycyjnie),
    a nie drzeć szaty?

    Proszę, garść linków:

    http://usatoday30.usatoday.com/money/perfi/retiremen
    t/story/2012-01-23/working-retirement/52759600/1
    http://www.businessweek.com/articles/2013-09-26/form
    er-executive-tom-palome-spends-his-retirement-flippi
    ng-burgers
    http://forsal.pl/artykuly/734077,system-emerytalny-w
    -usa-pracujacy-seniorzy-emerytury-tom-palome.html (po polsku)
    http://www.businessweek.com/news/2012-10-16/retireme
    nt-no-option-for-older-workers-in-europe-s-crisis
    http://www.businessweek.com/videos/2013-09-23/boomer
    s-find-they-need-work-to-support-retirement

    Żeby się któremuś przypadkiem nie wydawało, że tylko w Polsce są takie problemy.
    I nie, ZUS nie jest temu winny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 135. Data: 2013-12-23 01:11:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Znaczy kretynizmem jest to co obecnie - bo obecnie jest tak jak
    > napisales.

    Dlatego uważam, że decyzja o likwidacji II Filara jest słuszna.

  • 136. Data: 2013-12-23 01:21:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-22, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Liczmy tylko 500 wiecej miesiecznie. 6000 rocznie. Kawalerka w 30 lat.
    > Fantazja?

    Tak. I niesamowita ignorancja. Nie ma zadnej korelacji między
    mniejszym opodatkowaniem a większą skłonnością do oszczędzania.
    Ba. Nawet bardzo wysokie pensje nie gwarantują że będzie Cię na
    emeryturę stać i to nie tylko w naszym kraju.

    > To sie naucza odpowiedzialnosci. Uwazasz ze za nieodpowiedzialnosc kogos
    > ja powinienem placic?

    Ale Ty właśnie próbujesz uniknąć odpowiedzialności.
    Chociażby za te pokolenia które płaciły składki utrzymując
    wcześniejszych emerytów.

    > pisalem - zlikwidowac taka mozliwosc.

    I znowu - niesamowita ignorancja.

    > nie ulegac.

    I znowu ignoracja.

    > poradz.

    Napisałem już obok co uważam za sensowne.
    Podrzuciłem też linki wskazujące że to jest ogólny trend.
    Nie chcę mi się powtarzać.

    > tak, dokladnie, chce sie wypiac ale tylko an tych, co maja postawe "daj daj"

    Nie. Ty się chcesz wypiąć na obecnych beneficjentów systemu.
    Bez zwracania uwagi na to, że ONI kiedyś do tego systemu wkładali.
    "daj daj" to wołają osoby wyłudzające zasiłki/renty, a nie obecni emeryci.
    Gdzie zasiłki to ani trochę nie jest kwestia ZUSu o który tak drzesz
    szaty.

    > Jesli dzieki temu bede mogl wykorzystac swoje srodki i zapewnic soie
    > emeryture - to co w tym zlego?

    Wg mnie nie ma korelacji, to tylko Twoje myślenie życzeniowe.

    > Mam godzis sie na okradanie w imie "daj daj"

    Skup się: obecni emeryci Cię nie okradają. Obecni emeryci
    wywiązali się ze swojej umowy społecznej. Ty chcesz się na nich
    wypiąć.

    > Nie odpowiedziales.
    > Co bedzie jak zus pierdolnie.

    I co mam Ci rysować rózne możliwe scenariusze? Począwszy od rewolucji,
    wojnie domowej, zmianie systemu na dyktaturę? Nie wiadomo co będzie
    dokładnie. Na mniejszą skalę można prześledzić casus bankructwa Detroit
    i zobaczyć "co będzie". Ale to i tak tylko da częściową odpowiedź
    na to pytanie.

    Mało Ci przykładów że emerytury są bezpieczniejsze?
    Na Cyprze wywłaszczyli ludzi z emerytur, czy z pieniędzy z lokat?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 137. Data: 2013-12-23 01:33:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > Z tym, że chwilowo nie żyjemy w raju i potrzeba nam urzędników, którzy
    > zadbają o to, by jednak szanowano prawo.

    Co to za banialuki ?

  • 138. Data: 2013-12-23 02:12:55
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 01:00, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > że jest większa szansa że będą niż że przetrwają oszczędności gromadzone

    Wiesz, ze ta "szansa" to wrozenie z fusow.

    I powiedz mi, jak wyzyje za "gwarantowane" 600 złotych za 30 lat? :>

    Bo to, ze obiecuja i gwarantuja to jedno, drugie to to ILE, ale o tym
    sie glosno nie mowi. Glosno jest, ze bedzie emeryturka :D

    I ciaglnie nie moge zrozumiec, dlaczego przekonujesz mnie na sile, zebym
    w tym uczestniczyl, skor ja a/ nie chce b/ chce sobie sam zapewnic
    starosc (czyli bede ulgą dla systemu, nie bede bral od innych).

    W zamian oczekuje tylko zaprzestania lupienia mnie, abym mogl te srodki
    samodzielnie inwestowal.

> [...]
    > to nie upatruję w magicznych 65/67 latach zbawienia, tylko nastawiam się na

    Do śmierci? :>

    Alez ty fantazjijesz, bardziej niz ja.

    A ja nie chce pracowac dluzej, a bez ZUSu to moglbym sobie zrobic
    emeryture kiedy zachce, np. w wiekiu 55 lat. A ty tyraj do setki jak lubisz.

> [...]
    > dojebać naszemu krajowi, a żaden nie zauważył, że to jest ogólny trend
    > na świecie? I że należy się na to przygotować (psychicznie/kondycyjnie),

    No wlasnie chce sie przygotowac. Dlatego nie pozwalam sie grabic.

    Dlatego nie pracuje na etacie. Bo mnie to ograniczalo zarowno rozwojowo
    jak i finansowo.

    I serio - pierdole to, ze jacys obcy "dziadkowie" maja marnie. Dla mnie
    wazne jest, zeby MOI rodzice nie mieli marnie, zebym JA nie mial marnie
    i moje dzieci nie mialy marnie.

    Reszta mnie wali. maja mozgi, maja rece, niech pracuja na siebie, a nie
    na mnie czy moich rodzicow.

> [...]
    s-find-they-need-work-to-support-retirement

    > Żeby się któremuś przypadkiem nie wydawało, że tylko w Polsce są takie problemy.

    tylko glupota ludzi, ale to wiemy.

  • 139. Data: 2013-12-23 02:21:36
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 01:21, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > Ba. Nawet bardzo wysokie pensje nie gwarantują że będzie Cię na
    > emeryturę stać i to nie tylko w naszym kraju.

    No coz, ja sobie posciele inaczej. Nie bede biadolil ani wyciagal
    raczki. Choc nie, po swoje do ZUS sie upomne. Dla zasady. Za to, ze mi
    zapierdalali klamiac obietnicami.

    > Ale Ty właśnie próbujesz uniknąć odpowiedzialności.

    Za siebie? W zyciu. Chce w 100% odpowiadac za swoj los.

    > Chociażby za te pokolenia które płaciły składki utrzymując
    > wcześniejszych emerytów.

    Coz, nie moe brac odpowiedzialnosci za to, ze politycy zjebali
    wieloletnie reformy i okres przejsciowy.

    To ma byc ich problem, nie moj.

    A ty mi kazesz ratowac swiat, ktory ktos inny pograzyl. Nie czuje sie na
    silach. Za to czuje sie na silach uratowac samego siebie i najblizszych.

    > I znowu - niesamowita ignorancja.

    Tak, twoja, brak zrozumienia tekstu ktory umiescilem w tym watku.

    > I znowu ignoracja.

    bdurancja dupancja. raczej twoj mozgoscisk i klapkooczyzm.

    > Napisałem już obok co uważam za sensowne.
    > Podrzuciłem też linki wskazujące że to jest ogólny trend.
    > Nie chcę mi się powtarzać.

    Nie bede przegrzebywal sie przez kilka linkow zeby zgadywac co
    konkretnie miales na mysli.

    > Nie. Ty się chcesz wypiąć na obecnych beneficjentów systemu.

    Po czesci tez. z okresem przejsciowmym. powtorze. z okresem
    przejsciowmym. powtorze. z okresem przejsciowmym. powtorze. z okresem
[...]

    dotarlo?

    > Bez zwracania uwagi na to, że ONI kiedyś do tego systemu wkładali.

    byl czas na reformy, na reformy z okresem przejsciowmym. powtorze. z
> [...]

    > szaty.

    > Wg mnie nie ma korelacji, to tylko Twoje myślenie życzeniowe.

    ale to moje zycie, moje zyczenie, moja odpowiedzialnosc, moje pieniadze,
    ktyrymi ja zaryzykuje i najwyzej skoncze pod mostem

> [...]

    > I co mam Ci rysować rózne możliwe scenariusze? Począwszy od rewolucji,
    > wojnie domowej, zmianie systemu na dyktaturę? Nie wiadomo co będzie

    to wymysl.

    tak jak ja wymyslilem, co bedzie jak sie pozbedziemy zusu zanim pierdolnie

    pozbedziemy z okresem przejsciowmym. powtorze. z okresem przejsciowmym.
> [...]

    > na to pytanie.
    >
    > Mało Ci przykładów że emerytury są bezpieczniejsze?

    nie uwazam, ze sa bezpieczniejsze

    ty tego nie wiesz

    bo nie wiesz co bedzie za 30 lat

    wrozysz z fusuw szastajac pomyslami o podobnym realizmie jak moje

    > Na Cyprze wywłaszczyli ludzi z emerytur, czy z pieniędzy z lokat?

    a w Polsce wywlaszczyli ludzi z OFE....

  • 140. Data: 2013-12-23 02:22:43
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 23.12.2013 01:11, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l97tav$bg8$3@node1.news.atman.pl...

    > Dlatego uważam, że decyzja o likwidacji II Filara jest słuszna.

    i worcimy do sytuacji, keidy wszyscy wiedza, ze zus pierdolnie... i
    cieszymy sie, bo pierdolnie za 5 kadencji.... i beda sie martwic ci przy
    sterze co akurat wygraja obiecujac, ze zus jeszcze nie pierdolnie