  • 111. Data: 2013-12-22 22:00:26
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 17:22, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l97112$cnk$2@node1.news.atman.pl...

    > W sumie nie, o ile II Filar przejmie na siebie płacenie bieżących
    > emerytur i rent, to bym się zastanowił. Tylko nie wiem jaki to maiłoby
    > sens.

    Nie ma przejac. Ma sie odciac od tego. Inaczej zmiana nie ma sensu.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 112. Data: 2013-12-22 22:01:52
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 20:15, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Nie chcesz płacić swoim rodzicom ? Innym rodzicom ? Państwo tak działa,
    > że płaci wszystkim, nie tylko tym, co szczęśliwie sobie odłożyli.

    I tego nie chce.

    Wali mnie smutny los staruszka, ktory przepil swoje zycie, rodzina go
    wygnala...

  • 113. Data: 2013-12-22 22:03:46
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 20:12, Andrzej Lawa wrote:

    > Budżet tego nie wytrzyma. Kombinuj dalej.

    Wyjaw swoj sekretny plan.

    Budzet przy obecnym systemie tak samo wytrzyma lub nie, jak przy moim.

    Przy moim wytrzyma lepiej, bo z budzetu dostana bezdzietni. A dzietni
    dostana od dzieci swoich.

    > Co, bykowe chcesz wprowadzić? Gwałcić kobiety, żeby na siłę rodziły?

    Widze, ze libisz powikingowac :>

  • 114. Data: 2013-12-22 22:04:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-22, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Nie mam kilkudziesieciu milionow, ale to co mam pozwala mi na male
    > skromne inwestowanie w swoja przyszlosc i starosc.

    No i jak Ci to idzie?

    > Dlaczwgo nie? Pod warunkiem, ze kazdy troszczy sie o siebie. JAk ktos
    > chce w to inwestowac to jego prawo.

    To nie jest inwestowanie, tylko hazard. W tym problem.

    > PRzedstawilem kilka, wszystkie sa niefajne, slucham i czekam na to
    > sluszne, ktore nie jest malkontenckim "to co mowisz, sie nie uda" "to co
    > mowissz mnie sie nie podoba" "to co mowisz jest dla miliarderow"

    Nic nie przedstawiłeś. Przedstawiłeś obraz laika, który dokładnie pokazuje
    dlaczego nie powinni oni się tym zajmować.

    > czekam.

    Zostawić ZUS w spokoju.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 115. Data: 2013-12-22 22:06:40
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 21:22, Andrzej Lawa wrote:

    > Czekać na wypłatę emerytury 4 lata - bezcenne ;->

    Przypomne, ze za moca nowelizacji ustawy obecnie czekasz 7 lat dluzej :]

    To ja wole 4 niz 7

    > Tylko z takich pipidów jest spory odpływ ludności. Więc ceny idą w dół.
    >
    > No, chyba że oprócz mieszkania kupisz także jakąś upadłą fabrykę i ją na
    > nowo uruchomisz ;)

    Ale wlasciwie o co tobie chodzi? Bo rozmawialismy, dlaczego cena w
    pipidowie jest nizsza niz w miastach wojewodzkich.

    Do tego czynsze w pipidowach sa nizsze, wiec akurat na kieszen emeryta.
    Moze zaczalby sie ruch w druga strone wlasnie. NA starosc wiejska
    okolica, tanie mieszkanie...

    > [ciach]

    > Mhm. Tak jak zadbali mądrzy, światli i profesjonalni prywatni inwestorzy
    > w USA. A potem "daj! daj!"

    Nie zabierajcie mi i mozemy spisac umowe, ze nie powiem "daj daj"

    Pasuje?

  • 116. Data: 2013-12-22 22:22:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie ma przejac. Ma sie odciac od tego. Inaczej zmiana nie ma sensu.

    I wracamy do punktu wyjścia. To kto ma je zapłacić i z jakich środków? Bo
    Twoje postulaty są słuszne, tylko do zrealizwoania jedyne pod niemożliwym
    do przyjecia założeniem, że obecne zobowiazania emerytalno-rentowe zostaną
    zrealizowanie przez jakieś nieuchwytne siły nadprzyrodzone.

  • 117. Data: 2013-12-22 22:30:06
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 21:04, Andrzej Lawa wrote:

    > Masz pomysł jak? ;->

    Likwidacja wyplat na to jak sam piszesz "Daj daj" i likwidacja
    nadtroskliwosci PAnstwa.

    > No właśnie że nie.
    >
    > To pojawiło się raczej po "przemianie ustrojowej" bo idioci myśleli, że
    > jak będzie kapitalizm, to od razu wszyscy będą bogaczami. A tu gucio.

    Ale to nie moja wina, ze glupio mysleli. A jak kto glupi - niech placi
    za glupote. A nie "daj daj" i hajda, brac ode mnie.

    > Znaczy się w USA rządzą komuniści? ;->

    Kosmici :p

    > System ubezpieczeń społecznych trwa już 70 lat. Przez ten czas złoto
    > przeszło kilka cykli.

    Zloto: i swiat sie nie zawalil.

    A teraz wyobraz sobie, co bedzie jak za 20 lat ZUS po prostu pierdolnie.

    Poniewaz w zloto nie inwestowali wszyscy, to strat nie odczuli wszyscy.

    A jak pierdolnie ZUS to wszyscy czy nie wszyscy emeryci i rencisci poczuja?

    Jaki dla nich ratunek?

    Ci co wychowali dzieci maja szanse, ze ktos zadba o nich, wesprze
    finansowo. Reszt apojdzie na starosc pod mosty...

    > No to uświadom sobie, że "składki" na ZUS to jest tak naprawdę podatek.
    > Podobnie jak "abonament" RTV.

    I dlatego - skoro to podatek - wypierdolic ZUS w kosmos. Podatek to
    podatek, i finito.

    ZUS nie jest potrzebny.

    > [ciach]

    > Częściowo tak. Podobnie jak reklamy. I?

    I to, ze jak widze klamliwa reklame TV to nei musze kupic TV.

    A nie moge po prostu przestac placic na ZUS.

    Czaisz roznice miedzy moge a musze?

    > Przede wszystkim płacimy "im" za to, żeby mieć w miarę stabilne i
    > bezpieczne warunki do życia.

    ahahahahahahahah, no to FAIL, nie udaje im sie....

    > I żeby było na kim psy wieszać ;)

    A moglbym im nie placic w zamian za niewieszanie na nich psow?

    > Jesteś kobietą czy inwalidą? ;->

    Pomylilem sie? Moze. Nie zmienia to faktu, ze umowa sie zmienila, choc
    nie wyrazilem na to zgody. Umawialismy sie inaczej pare lat temu. Teraz
    dalej mam placici, choc zmieniono mi to co dostane w zamian.

    > "Podpisanie" umowy następuje w chwili osiągnięcia wieku emerytalnego. Z
    > tego się nie wycofują, co jest poniekąd przyczyną problemów z różnymi
    > uprzywilejowanymi emerytami.

    > Mądrej głowie dość dwie słowie... Ale cóż, skoro potrzebujesz, to
    > napiszę wyraźnie i drukowanymi literkami.
    >
    > Inwestycje w nieruchomości wymagają daleko większego kapitału niż
    > przeciętny pracownik jest w stanie odłożyć w ciągu kilku miesięcy ze
    > składek emerytalnych.

    A ten sie przypierdolil do tych nieruchomosci. Tyle przykladow podalem,
    a ten walkuje nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci
    nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci
[...]

    znasz inne sposoby inwestycji niz nieruchomosci nieruchomosci
[...]

    czy nie?

> [...]

    nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci
    nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci

    przestan!

    > W nieruchomości możesz inwestować tylko jeśli masz w miarę pewną wiedzę,
    > że będzie znaczący wzrost ceny danej nieruchomości i pewność, że to
    > ciebie będą szukać kupujący a nie odwrotnie. Co to za emerytura, jak
    > przez 5 lat od przejścia na nią nie możesz "wypłacić" ani grosza ze
    > swojej inwestycji?
    >
    > Co innego jeśli inwestujesz w nieruchomość będącą środkiem produkcji.
    > Ale wtedy zasadniczo odpada tania, przez nikogo niechciana ziemia na
    > jakimś wypizgarzu, którą mógłbyś sobie kupić za składki z kilku lat.

    skoncz! nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci
[...]

    serio, myslalem, ze masz jakis pomysl a nie tylko brandzlowanie wkolo
    macieju o nieruchomosciach.

    TO JEST DYSKUSJA OTWARTA POZWALAM PISAC TAKZE O CZYMS INNYM NIZ
    NIERUCHOMOSCI

    > To jest 80% straty.

    > W systemie ZUSowskim zawsze będzie

    Polemizowalbym.

    Ale nawet jak zawsze cos jest na poziomie 20% to...

    nie zabeirajcie mi moich pieniedzy i nic nie chce od ZUSu w zamian. ZERO
    NULL

    Z niezabranych pieniedzy bede mial 5 razy wiecej niz jalmuzna "byc moze"
    z ZUS.

    > to coś, bo emeryci są licznym
    > elektoratem i politycy muszą się z nimi liczyć.

    No niestety, to jest problem i blokada wszelkich reform

    Wracamy wiec do punktu - dla politykow liczy sie tylko stolek na 4 lata.

    Nic wiecej.

    > Przecież cały czas piszę, że to loteria.

    PRzybliz. Z marginesem bledu. No prosze, napisz liczbe. kilka cyfr. Nie
    daj sie prosic....

    > [ciach]

    > Czyli emerytury dla wybranych. A reszta co, ma zdychać?

    Tak. Dla wybranych. Dla tych co zadbali, zeby je miec. W jaki sposob - w
    jakikolwiek.

    Tak sie wyspisz, jak sobie poscielesz!!!!!!!

    Precz z darmozjadami!

    > ROTFL

    no widze, ze to akurat zrozumiales ;)

    > [ciach]

    > Spieprzaj dziadu!

    nie kaczorkuj! ;)

    pozatympiszesie

    spizdaj maupo! ;)

    > Jeśli możesz mieć więcej, to jest lepiej. Nawet jeśli podatki są wyższe.
    > Prościej się nie da ;->

    wyzsze podatki kwotowo, czy procentowo?

    Bo to dwie rozne rzeczy, jak wiesz.

    > System ubezpieczeń społecznych opiera się na najpewniejszym "towarze" w
    > demokracji: politycy potrzebują głosów emerytów.

    Wiem. To sprytny pomysl. Mlodzi pracuacy placa. Dostaja za to chuja chuja.

    Emeryci dostaja kase.

    Wladza dostaje wladze.

    A mlodzi chuja ;)

    > Mhm. Każdy tak mówi, a potem "daj! daj!".

    pisalem juz o tym.

    wywalic dawanie, na "daj daj", koniec sprawy,

    > Ludziom pracującym "za komuny" dał de facto znacznie ponad 100%.
    >
    > Przykładowo - pracowałeś 25 lat od 1965 do 1980. Średnia pensja wyniosła
    > przez te lata średnio około 4000zł, z tego jakaś 1/3 szła na składki.
    > Niech będzie że 1500 miesięcznie szło by na konto oszczędnościowe. Nie
    > pamiętam ówczesnego oprocentowania, ale niech będzie "na bogato" 15%. Po
    > 25 latach masz prawie 5 milionów. Przechodzisz na emeryturę. Zaczyna się
    > hiperinflacja.
    >
    > Poradzisz sobie z przeliczeniem starych pięciu milionów na nowe?

    Czekaj czekaj, denominacja to byla :>

    Ale wyobraz sobie, jak moj dziadek kupil w 70-tych domek na wsi, teraz
    wartosc calej posiadlosci jest znacznie wieksza.

    To co z ta inflacja?

    Nie dosc, ze ma domek jak mial domek, to jeszcze wartosc jest
    wielokrotnie wyzsza.

    Czyli - jednemu sie powiedzie, inny straci.

    wiec nie truj mantry w jednym kierunku, ze wszyscy straca jak tylko
    pozwoli im sie myslec i dzialac samodzielnie.

    czesc straci i chuj z nimi, nie widze powodu by odbierac tym co si
    epowiodło na "daj daj" nieudacznikow.

    zycie nigdy nie bylo i nie bedzie SPRAWIEDLIWE. nikomu nie nalezy sie
    "po rowno".

    poniewaz niestety jest trynd wrecz odwrotny, mamy gowno wiekie szambo.

    > [ciach]

    > Że twój pomysł emerytury w postaci kupienia sobie mieszkania lub
    > niechcianej przez nikogo ziemi w jakimś wygwizdowie jest idiotyczny.

    alez ty jestes klapkooczny ciasnomozgi........

    > [ciach]

    > Przypuszczam, że jakbym musiał sprzedać natychmiast, to zdobyłbym
    > klienta jedynie na te twoje zusowskie 20% wartości.

    Czyli mialbycs 20% w rece. A nie "w obietnicach".

    CBDU.

    > [ciach]

    > Jeśli tak argumentujesz, to ZUS jest zgodny z prawem podobnie jak
    > przejęcie OFE.

    PRzejecie ofe moze sie okazac oficjalnie niekonstytucyjne, a wiec
    niezgodne z prawem....

    > A głodny ma prawo cię nawet zeżreć.

    ROtfl :)

    A ja mam prawo chronic swoje zycie i go zapierdolic zanim mnie zezre.

    > Owszem.

    > Nie. To jest tylko ludzka natura.

    > Mają aż za dużo jedzenia, więc jest lepiej niż gdy mieli za mało.

    Ale sa otyli, chorzy - wiec jest gorzej

    CBDU,

    > CBDO

    > Wolę normalny młotek.

    Ale masz do wyboru tylko zloto albo banknoty.

    A ten z mlotkiem to w nocy przyjdzie, puknie i cie zezre ;P

  • 118. Data: 2013-12-22 22:36:19
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 22:04, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-12-22, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i jak Ci to idzie?

    Spokojnie, lepiej niz w ZUS. a szlo by lepiej, gdyby nie ZUS.

    > To nie jest inwestowanie, tylko hazard. W tym problem.

    jak ktos chce oprzec przyszlosc na hazardzie, to jego kurwa wolna wola.

    dlaczego chcesz ludziom tego zabronic.

    prosta umowa spoleczna:

    twoja starosc w twoich rekach, zadbaj sam o twoja emeryture, od nas -
    panstwa - nie dostaniesz nic (jesli masz dzieci) lub minimum socialne,
    jesli dzieci nie masz.

    - mozesz uprawiac hazard

    - mozesz (dobrowolnie) odkladac w post-ZUSie (emerytalny fundusz
    panstwowy) na takich warunkach z taka umowa

    - mozesz w OFE (prywatny fundusz emerytalny)

    - mozeszkupowac cytuje nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci
    nieruchomosci nieruchomosci nieruchomosci

    - mozesz inwestowac jak ci sie zwnie podoba.

    > Nic nie przedstawiłeś. Przedstawiłeś obraz laika, który dokładnie pokazuje
    > dlaczego nie powinni oni się tym zajmować.

    > Zostawić ZUS w spokoju.

    no to jeszcze 20 lat i pierdolnie.

    i teraz szanowne grono oponentow prosze o opis co sie stanie gdy zus
    pierdolnie.

    tylko konretnie

    na rzecz tej dyskusji zalozmy, ze za 20 lat pierdolnie na 100%

    (tak samo, jak zakladacie, ze na 100% strace na zlocie, nieruchomosciach
    czy w jakikolwiek sposob bym inwestowal)

    napierac, kto madry ten pierwszy, oddaje glos.

  • 119. Data: 2013-12-22 22:37:04
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.12.2013 22:22, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l97jta$1fd$2@node1.news.atman.pl...

    > I wracamy do punktu wyjścia. To kto ma je zapłacić i z jakich środków

    ni ebede pisal, cofnij sie i przeczytaj jeszcze raz, potem jeszcze raz,
    az do zrozumienia czytanych tresci..

  • 120. Data: 2013-12-22 23:21:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-22, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Spokojnie, lepiej niz w ZUS.

    Śmiem wątpić.

    > a szlo by lepiej, gdyby nie ZUS.

    A to już w ogóle fantazja.

    > jak ktos chce oprzec przyszlosc na hazardzie, to jego kurwa wolna wola.
    > dlaczego chcesz ludziom tego zabronic.

    Bo:
    - jako ogół zachowują się skrajnie nieodpowiedzialnie
    - jako ogół żądają potem by koszty za ich nieodpowiedzialność ponosił ktoś inny

    Przykład?
    - rozszczenia/żądania pomocy w przypadku powodzi
    - niejaki bohun z wątku obok

    Więc proszę Cię. Przestań żyć w matriksie, w którym wszyscy postępują
    racjonalnie i wróć do realnego świata.

    > prosta umowa spoleczna:

    Ty nie chcesz umowy społecznej. Ty chcesz wykorzystać swoją dobrą sytuację
    samodzielnie i egoistycznie wypiąć się na innych. To nie jest umowa społeczna,
    tylko krótkowzroczne, egoistyczne i narcystyczne podejście do problemu.

    > no to jeszcze 20 lat i pierdolnie.

    Spokojnie. Wszyscy wieszczą i wieszczą, a zanim pierdolnie to jeszcze dużo
    rzeczy dookoła jebnie. I drobni inwestorzy dostaną (niestety) pierwsi
    po dupie.

    A z historii współczesnego świata wychodzi mi, że emerytury są bardziej
    i lepiej chronione niż kapitał zgromadzony na lokatach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl