  • 81. Data: 2008-01-29 07:19:57
    Temat: Re: OEM i płyta główna
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    castrol napisał(a):

    > To ja chce podstawe prawna :D

    Abcdefghijklmnoprstuwxyz ;)

    j.

  • 82. Data: 2008-01-29 07:21:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek_P napisał(a):

    > Polskie prawo zostalo uchwalone pod grozba zastosowania przez
    > USA sankcji ekonomicznych, wiec z suwerennoscia nie ma nic
    > wspolnego. Przypomnij sobie otoczke wprowadzania regulacji
    > w okolicach roku 1994-1995. Jest to dyktat narzucony Polsce
    > przez USA na zadanie przemyslu filmowego, muzycznego
    > i software'owego.

    Oczywiście, że tak. Jednak o ile dobrze pamiętam to to jest grupa o
    prawie a nie dla młodocianych rewolucjonistów ;)

    j.

  • 83. Data: 2008-01-29 07:24:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > Czy masz coś przeciw temu żeby ktoś komu się zechce ciągał MS po
    > polskich sądach? Jedynym prawdziwym i rozstrzygającym testem w przypadku
    > "wątpliwości prawnych" jest *prawomocny* wyrok sądu (*najlepiej SN*)
    > a nie jakaś tam opinia "przypadkowej" większości na pl.soc.prawo :-)
    > Tekst licencji jest wystarczająco długi by *sądy* do czegoś tam prawie
    > na pewno się przyczepiły.

    W naszych realiach? W których partnerem dla prezesa prywatnej firmy jest
    co najmniej minister? Moim zdaniem to mrzonki :)

    j.

  • 84. Data: 2008-01-29 07:39:10
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A prawo nie pozwala mi zerwać tej umowy, hmm? Może jakąś karę nakłada
    > jakiś przepis?
    > Podstawę prawną poproszę.

    Nikt Ci nie zabrania zerwać umowy. Natomiast używasz tego systemu według
    postanowień licencji, na którą się zgodziłeś. Jeśli zrywasz licencję, to sam
    pozbawiasz siebie prawa do użytkowania tego systemu. Tu nie potrzeba
    podstawy prawnej, ino trochę logicznego myślenia.

    Nie odpowiedziałeś na zadane pytanie.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 85. Data: 2008-01-29 07:41:40
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Arek wrote:

    > O ile nie są sprzeczne z aktami wyższego rzędu, a takie zapisy są
    > sprzeczne.
    > I wszystko na temat.

    Teraz uzasadnij swoją wypowiedź i pokaż konkretne zapisy licencji i
    paragrafy prawa z którymi są sprzeczne (mowa o zapisach dotyczących
    przywiązania systemu do sprzętu).

    Jeśli piszesz tylko "Bzdury", "brednie", "Takie zapisy są sprzeczne" i tak
    dalej, a nie poprzesz Twoich wypowiedzi żadnymi argumentami, to są one
    bezwartościowe i nie licz na to, by ktoś uwierzył w to, co piszesz.

    > pozdrawiam
    > Arek

    Takoż -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 86. Data: 2008-01-29 07:49:57
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Arek wrote:

    > Doprawdy? To może podasz mi przepis, który czyni RZECZ PODMIOTEM
    > prawa?

    Nie wiem, o co pytasz. Mam znaleźć w prawie jakiekolwiek przepisy mówiące o
    rzeczach? To raczej nie będzie trudne.

    > Czy nam się na grupie nie objawił czasem sam EXPERT !?

    Nie wiem, skąd wyciągasz takie dziwne pomysły, ale jeśli mają one pomóc Ci w
    zrozumieniu tego, co mam do powiedzenia, to nie mam nic przeciwko, możesz
    mnie traktować jako 'EXPERTA' w dziedzinie prawa.

    Oczywiście innych proszę o spojrzenie na sprawę z przymrużeniem oka - jestem
    matematykiem a nie prawnikiem, robię pewnie sporo błędów w moich
    interpretacjach zapisów licencyjnych i prawnych, ale ja przynajmniej umiem
    się do tego przyznać, w przeciwieństwie do 'EXPERTA' Arka, który potrafi
    moje zdanie tylko wyśmiewać i pisać, że to brednie, nie umiejąc jednak podać
    przepisów prawa na bazie których takowe zdanie opiera.

    A co więcej, z tego, co pisał jeden z grupowiczów, w tym wypadku to właśnie
    przy kwestionowaniu zapisów licencyjnych należy podać paragrafy z którymi są
    sprzeczne, bo w domyśle są one z prawem zgodne.

    > ubawiony
    > Arek

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 87. Data: 2008-01-29 07:56:42
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > OK, to może tak: dealer sprzedaje ci samochód.

    Właściwie już w tym momencie nie mamy o czym mówić, bo samochód nie jest
    objęty prawem autorskim w taki sposób, jak program komputerowy. I jeszcze
    jedna notatka:

    > sprzeda ci ten samochód za uczciwą cenę, a nie 5 razy drożej.

    W drugą stronę: Sprzeda mi pięciokrotnie taniej od uczciwej ceny.

    Widzisz, jestem programistą i wiem, jak cholernie dużo pracy i umiejętności
    trzeba, żeby napisać tak skomplikowany system operacyjny jakim jest Windows.
    Śmiem twierdzić, że taki Photoshop wymaga o wiele mniej programistów i
    mniejszych nakładów pracy niż system operacyjny, a jednak kosztuje od
    Windowsa kilka razy więcej. Umówmy się więc, że to jednak 600 zł jest
    uczciwą ceną za system operacyjny - patrząc według nakładów pracy
    poniesionych do jego stworzenia - a nie 300. Nowe wersje Photoshopa wychodzą
    co kilka[naście] miesięcy, nowe wersje Windowsa wychodzą co kilka lat.

    > Umowę podpisujesz

    Znów nie mamy o czym gadać. Podpisałem, więc, napiszę wersalikami, żeby było
    jasne: ZGODZIŁEM SIĘ NA JEJ POSTANOWIENIA. Jest sens pytać, co będę robił
    dalej, jeśli chcę być w zgodzie z prawem, które każe mi dotrzymywać warunków
    umowy cywilnej, którą podpisałem?

    > A jak nie założysz to co?

    To będzie to sprzeczne z prawem i tyle.

    Widzisz, nie można przyjąć, że łamanie prawa nie jest łamaniem prawa jeśli
    nikt nie widzi. Jeśli sfałszuję pieniądze i będę ich używał tylko w
    wiejskich sklepikach i na targach, gdzie jest niewielkie prawdopodobieństwo,
    że ktoś zauważy różnicę, to wciąż będzie łamanie prawa.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 88. Data: 2008-01-29 07:58:57
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > I ja na twoje argumenty reaguję kontrargumentami. Owszem - dodaję też
    > różne "ozdobniki", ale jeśli myślisz, że czepiając się ich wykręcisz
    > się od odpowiedzi na argumenty, to się grubo mylisz.
    >
    > Teraz po prostu brakuje ci argumentów i usiłujesz wykręcić się od
    > przyznania do błędów w rozumowaniu.

    Nie, nie próbuję się wykręcić tak samo, jak nie wykręcam się w żadnym z
    wcześniejszych podwątków w których rozmawiamy. Natomiast nie lubię, jak ktoś
    traktuje mnie jak głupiutkie dziecko, któremu wystarczy powiedzieć, że pisze
    bzdury, że jest głupie, wyśmiać i to je przekona. Na połowę mojego posta
    odpowiedziałeś w ten sposób, a ja zwykłem oczekiwać choć odrobiny szacunku
    od dyskutanta z którym rozmawiam.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 89. Data: 2008-01-29 08:03:21
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Arek wrote:

    > Buacha cha cha cha !!!!
    >
    > To już teraz RZECZ staje się licencjobiorcą?
    >
    > Ubaw na całego!

    Jak już wielokrotnie pisałem, a co konsekwentnie olewałeś, sam osobiście
    przywiązujesz system do sprzętu, podpisując umowę cywilną w myśl której
    możesz używać tego systemu tylko, gdy to zrobisz. Od momentu, gdy się
    zgodzisz, powinieneś traktować system i sprzęt jako jedną całość.

    Po raz kolejny konsekwentnie nie podałeś mi przepisu prawnego, który mógłby
    stać w sprzeczności z zapisem licencji, który każe Ci to zrobić (zgaduję, że
    nie znasz takiego, acz najprawdopodobniej takowy nie istnieje, co czyni ów
    punkt prawnym).

    Ponieważ jednak najwyraźniej nie rozumiesz lub nie chcesz zrozumieć
    powyższych faktów, nie widzę sensu dalszej dyskusji na ten temat.

    > pozdrawiam
    > Arek

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 90. Data: 2008-01-29 08:11:28
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:
    (...)

    Ponieważ wbrew mojej woli, choć niestety przy moim udziale wątek ten
    zamienił się jednak w kolejnego flame'a, dziękuję wszystkim, którzy, zanim
    to się stało, wnieśli jakieś konstruktywne informacje i "zamykam" go, to
    znaczy żeby nie przedłużać niepotrzebnych kłótni nie będę już odpowiadał na
    posty pojawiające się w nim.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !