  • 121. Data: 2008-01-31 21:23:45
    Temat: Re: OEM i płyta główna
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    castrol <j...@b...pl> writes:

    > Samochod jako samochod moze i nie jest

    Ale może być.

    > , ale oprogramowanie sie w nim znajdujace czemu nie moze byc objete
    > prawem autoreskim?

    IMO jest.

    [ciap]

    > Ja smiem twierdzic ze skonstruowanie samochodu wymaga jeszcze wiecej
    > czasu, pieniedzy i badan a tam przeciez tez jest wkladana praca
    > tworcza od poczatku do konca

    Zdaje się, że projekt samochodu jest przedmiotem prawa autorskiego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 122. Data: 2008-01-31 21:25:19
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > Prawa autorskie zakazują używania programu? Gdzie?

    Zdaje się, że użytkowanie programu komputerowego to część praw
    przynależnych właścicielowi autorskich praw majątkowych.

  • 123. Data: 2008-01-31 21:30:53
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    januszek <j...@p...irc.pl> writes:

    > Róznica polega na tym, że producenci oprogramowania maja duzo
    > lepszych prawnikow ;) Co kłuje w oczy np pisarzy,

    Ja mam takie kryterium: przed komputerem się siada, a do samochodu się
    wsiada :)

    > sam pamietam jak jeden ze znanych polskich autorow wywolal
    > mega-flame-war piszac na newsach, ze pozyczanie ksiazek powinni
    > byc zabronione ;)

    To akurat ma sens, jeśli jednocześnie książki byłyby udostępniane
    w Internecie, za mniejsze pieniądze niż w księgarniach (vide
    inicjatywa Safari wydawnictwa O'Reilly).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 124. Data: 2008-01-31 21:41:22
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> writes:
    >
    > [ciap]

    > Ależ nie! Możesz odinstalować Windows i zainstalować na tym
    > komputerze coś innego, umowa OEM ci tego nie zabrania!

    <ironia> Prawnicy MS już nad tym pracują :-) </ironia>

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Milczenie - przyjaciel, który nigdy nie zdradza.

  • 125. Data: 2008-01-31 21:51:12
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    castrol <j...@w...wp.pl> writes:

    [ciap]

    > Te konkretne piosenki znajdujace sie na tej konkretnej plycie CD,
    > ktora kupilem sa moja wlasnoscia.

    Raczej nie. Jesteś właścicielem płyty z nagraniem, to wszystko.

  • 126. Data: 2008-01-31 21:52:20
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > Teraz dotarło, czy nadal będziesz się upierał, że licencja ma moc
    > równą ustawie?

    Hej, chodziło cały czas o nieszczęsny art. 278 ust. 2 kk. W tym
    przypadku licencja na dystrybucję programu komputerowego ma 'moc'
    ustawy, bo jest ustawa która zabrania dystrybucji programu bez zgody
    osoby uprawnionej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 127. Data: 2008-01-31 21:55:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr Dembiński napisał:
    > Sam sobie odpowiedziałeś. Przywiązanie licencji do sprzętu to nic
    > innego, jak udzielenie licencji użytkownikowi będącemu właścicielem
    > sprzętu.

    Nie, nie odpowiedziałem.

    Pytałem się Ciebie - na jakim POLU EKSPLOATACJI udzielana jest licencja.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 128. Data: 2008-01-31 21:56:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> writes:

    > <ironia> Prawnicy MS już nad tym pracują :-) </ironia>

    Póki co zliberalizowano licencję na systemy Vista w kwestii
    instalowania systemu na maszynach wirtualnych.

  • 129. Data: 2008-01-31 22:23:19
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Arek <a...@e...net> writes:

    > Nie, nie odpowiedziałem.
    >
    > Pytałem się Ciebie - na jakim POLU EKSPLOATACJI udzielana jest
    > licencja.

    Sorry, ale odpowiedziałeś sobie sam.

  • 130. Data: 2008-01-31 22:46:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr Dembiński napisał:
    > Sorry, ale odpowiedziałeś sobie sam.

    Nie, nie odpowiedziałem sobie sam.

    Pytam po raz trzeci:
    na jakim POLU EKSPLOATACJI udzielana jest licencja ?

    Oczywiście oboje wiemy, że nie masz odpowiedzi na to pytanie, gdyż żadna
    licencja NIE JEST udzielana.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com