  • 1. Data: 2011-07-20 19:12:44
    Temat: OC - likwidacja szkody
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Czy są jakieś ogólne zasady dotyczące likwidacji szkód komunikacyjnych w
    ramach ubezpieczenia OC, jakie są ogólnie obowiązujące wszystkie TU?
    Chodzi mi o następujące kwestie;
    -czas na oglądnięcie rozbitego/poszkodowanego auta przez rzeczoznawcę TU
    sprawcy,
    -czas na wycenę, jaka potrzebna jest aby warsztat mógł zabrać się do
    naprawy.
    Co jeśli ubezpieczyciel przeciąga dostarczenie wyceny?

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-07-20 20:55:32
    Temat: Re: OC - likwidacja szkody
    Od: "adi" <a...@g...com>

    30 dni od daty zgloszenia do wyplaty odszkodowania

  • 3. Data: 2011-07-20 21:40:46
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > 30 dni od daty zgloszenia do wyplaty odszkodowania

    o ile w tym czasie możliwe było wyjaśnienie wszystkich okoliczności
    niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności TU albo wysokości odszkodowania
    to owszem - 30 dni.
    Ale jeżeli (przy zachowaniu należytej staranności :)) nie będzie to możliwe
    to 14 dni od wyjaśnienia nie więcej niż 90 dni. Aczkolwiek i ten termin może
    zostać przekroczony jeśli toczy się postępowanie sądowe.

    pozdrawiam
    raB

  • 4. Data: 2011-07-21 02:39:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/20/2011 2:12 PM, BAREK wrote:
    > Czy są jakieś ogólne zasady dotyczące likwidacji szkód komunikacyjnych w
    > ramach ubezpieczenia OC, jakie są ogólnie obowiązujące wszystkie TU?

    wmówić gościowi ile się da, że tego OC nie pokrywa a na koncu odmowic
    wypłaty pod byle pretekstem.

  • 5. Data: 2011-07-21 05:02:55
    Od: "adi" <a...@g...com>

    pewnie zakladajcie odrazu najgorsze, ja okolo dwóch tygodni temu zgłosiłem
    telefonicznie szkodę w PZU, po 3 dniach przyjechał gosć a w sumie po 6 od
    mojego telefonicznego zgłoszenia miałem pieniądze na koncie.

  • 6. Data: 2011-07-22 13:41:49
    Od: "ms" <a...@b...pl>

    a po co ci wycena ubezpieczyciela? i tak jest zwykle bezczelnie zanizona.
    wez protokol szkody, zrob swoja wlasna wycene, porownaj zakres szkod, jak
    jest taki sam to zanies wniosek o wyplate odszkodowania i kosztow twojej
    wyceny. wyplaca ci kwote bezsporna, a reszte dostaniesz po roku z odsetkami
    z sadu.

    --
    Pozdrowienia
    Marek

    6316 (20110722) __________

  • 7. Data: 2011-07-23 12:16:18
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Jako, że szkoda miała miejsce 7 czy 8 lipca, a do dziś brak wyceny ze
    szkody firmy OC, wczoraj odbyłem mało przyjemną rozmowę z "Partyline"
    ubezpieczyciela i skarżąc się na przeciąganie sprawy otrzymałem od nich
    taką oto odpowiedz;
    > W nawiązaniu do złożonych roszczeń dotyczących wynajmu pojazdu zastępczego
    wyjaśniamy, iż w uzasadnionych przypadkach ubezpieczyciel pokryje tego typu koszty.
    > Roszczenie o pokrycie kosztów wynajmu pojazdu zastępczego wymaga należytego
    udokumentowania przez poszkodowanego.

    > Równocześnie strona poszkodowana winna dążyć do minimalizacji szkody i
    przeciwdziałania zwiększaniu jej rozmiarów.

    > Powyższe roszczenia rozpatrywane są INDYWIDUALNIE po przedłożeniu do akt szkody
    dokumentów poświadczających:

    > 1. w jaki sposób poszkodowany korzystał z pojazdu przed wypadkiem, intensywność
    korzystania z pojazdu, długość dokonywanych przejazdów, cel dokonywanych przejazdów
    > 2. w jakim celu wynajmuje pojazd zastępczy;
    > 3. fakt, iż właściciel nie posiada innego pojazdu, który mógłby być wykorzystany w
    zastępstwie uszkodzonego;
    > 4. oryginału faktury VAT za wynajem pojazdu zawierającej informacje na temat:
    >
    > * marki i typu wynajętego pojazdu - pojazd powinien być tej samej klasy (lub
    niższej) co pojazd uszkodzony),
    > * okresu (daty) w jakim pojazd był wynajmowany.
    >
    > Dokumenty mogą być przesłane faxem lub emailem na adres podany poniżej.
    >
    > W celu uniknięcia sytuacji, w której poszkodowany zdecyduje się na wynajem pojazdu
    zastępczego w warunkach, które nie uzasadniają korzystania z tego pojazdu, prosimy o:
    > 1. zgromadzenie ww. niezbędnej dokumentacji w sprawie
    > 2. PRZED WYNAJĘCIEM POJAZDU ZASTĘPCZEGO, kontakt celem uzyskania stanowiska czy
    koszt wynajęcia pojazdu zastępczego zostanie uznany za uzasadniony.
    > 3. ewentualne uzgodnienie innego sposobu naprawienia szkody z tytuły niemożności
    korzystania z pojazdu

    > Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z art. 6 kodeksu cywilnego "ciężar
    udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne".

    wysłać email na adres: s...@l...pl.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 8. Data: 2011-07-26 10:57:53
    Od: "ms" <a...@b...pl>

    jak widac odpowiedz chyba nie ma zwiazku z Twoimi zarzutami:).

    --

    6325 (20110726) __________

  • 9. Data: 2011-07-26 14:09:16
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-07-23 14:16, BAREK pisze:
    > Równocześnie strona poszkodowana winna dążyć do minimalizacji szkody i
    > przeciwdziałania zwiększaniu jej rozmiarów.

    Pytanie czyjej szkody? Jeśli szkody poszkodowanego to powinien on
    rzeczywiście wynająć auto zastępcze od jakiejś firmy lub sporządzić z
    kimś znajomym umowę najmu i ją zarejestrować w US.

    Czesławek