-
1. Data: 2003-06-19 14:19:21
Temat: OC - klepanie vs wymiana drzwi
Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>
yo
Jakas panienka mi sie na parkingu w drzwi wbila. (i uciekla, ale na
szczescie ktos zapamietal numery). Wgniecenie jakies 20x20 cm, 2-3 cm
glebokie, w jednym miejscu pekniety/odpadniety lakier.
Bede teraz likwidowal szkode z jej OC.
- Czy likwidator moze kazac mi naprawiac (klepac i malowac drzwi)
zamiast wymieniac? Na jakiej podstawie decyduje jaki bedzie typ
naprawy?
Auto ma niecale 6 lat, a "gwarancja na korozje perforacyjna" wynosi 72
miesiace (czyli uplynie za 3 miesiace). Czy to moze byc podstawa do
domagania sie wymiany drzwi na nowe zamiast klepania?
Jak auto wyglada po takim zabiegu? Kolor ciemnozielony metalik. Czy
bedzie widoczna duza roznica w kolorze lakieru, czy dobieraja w taki
sposob, ze nie widac roznicy?
Dzieki - pozdrawiam
Grzegorz
Honda Civic 1.4iS, '97
PS. ten sam post jest tez na pl.misc.samochody, ale sprawa jest dla
mnie wazna.
-
2. Data: 2003-06-19 15:23:31
Temat: Re: OC - klepanie vs wymiana drzwi
Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>
Uzytkownik "Grzegorz Mejlun" <g...@n...plusnet.pl> napisal w
wiadomosci news:shh3fvc8c2tatq8kg6b81l6vnli438khgf@4ax.com...
> yo
> Jakas panienka mi sie na parkingu w drzwi wbila. (i uciekla, ale na
> szczescie ktos zapamietal numery). Wgniecenie jakies 20x20 cm, 2-3 cm
> glebokie, w jednym miejscu pekniety/odpadniety lakier.
>
> Bede teraz likwidowal szkode z jej OC.
> - Czy likwidator moze kazac mi naprawiac (klepac i malowac drzwi)
> zamiast wymieniac? Na jakiej podstawie decyduje jaki bedzie typ
> naprawy?
>
> Auto ma niecale 6 lat, a "gwarancja na korozje perforacyjna" wynosi 72
> miesiace (czyli uplynie za 3 miesiace). Czy to moze byc podstawa do
> domagania sie wymiany drzwi na nowe zamiast klepania?
>
Domagac sie mozesz wymiany drzwi jest to wskazane ze wzgledu na to iz taki
element jest przykrecany do karoserii i w zwiazku z tym wymiana jest
"nieinwazyjna" jesli tak mozna powiedziec. (np. wymiana tylniego blatnika
wiaze sie z mechanicznym odpruwaniem-wycinaniem blotnika a nastepnie
spawaniem go co za tym idzie niszczenie cynkowej powloki w miejscu
montazu-spawania tegoz blotnika). mozesz motywowac prostymi slowami iz nie
zyczysz sobie aby ktokolwiek zauwazyl ze drzwi byly kiedys prostowane a
kazdy fachowiec pozna ze drzwi maja nieoryginalna powloke lakiernicza
zaopatrzony w prosty magnetyczny czujnik grubosci powloki lakierniczej.
> Jak auto wyglada po takim zabiegu? Kolor ciemnozielony metalik. Czy
> bedzie widoczna duza roznica w kolorze lakieru, czy dobieraja w taki
> sposob, ze nie widac roznicy?
Malowanie takiego elementu nowego nie stanowi problemu o ile stosuje sie do
technologi i maluje sie (cieniuje) sasiednie elementy. Jak wspomniales jest
to lakier metaliczny co za tym idzie taka technologia naprawy jest niezbedna
abys nie mial roznicy kolorow po lakierowaniu drzwi, w warsztacie gdzie
bedziesz mial dorabiany lakier upewnij sie czy nie bedzie z nim problemow,
poniewaz na niektore kolory jest wiele odcieni (japonskie w szczegolnosci) i
czasem do jednego nr koloru (ktory posiadasz na tabliczce znamionowej
pojazdu) jest kilkanascie odcieni (np ciemniejszy , ciemniejszy pod katem,
bardziej czerwony, bardziej szary itp i to wszystko w obrebie tegoz samego
numeru fabrycznego koloru). Niekiedy tez jesli sa to lakiery tzw perlowe (co
nie jest wykluczone w twoim przypadku) producent zaleca lakierowanie np
calej strony pojazdu aby w 100% odwzorowac poprzedni kolor..
pozdrawiam
ps. podaj wiecej szczeg. na temat koloru a z mila czecia podam wiecej na
jego temat