  • 1. Data: 2006-10-10 17:40:10
    Temat: OC PZU I ZBYCIE POJAZDU
    Od: o...@p...fm

    Witam,
    2 lata temu zmarl moj ojciec,przed smiercia przepisal na mnie auto.
    Poszlam do PZU i agent oraz Pani z obslugi klienta powiedzieli mi, ze
    moge jezdzic na polisie wykupionej przez ojca, tak jak korzysta sie z
    OC sprzedajacego przy kupnie auta. Nagle po 2 latach przychodzi do mnie

    pismo (samochod juz jest sprzedany) i PZU domaga sie kasy za okres od
    przepisania auta do konca trwania rocznej polisy. Uwazam, ze zostalam
    zle poinformowana przez agentow, oczywisice nie mam na to oprocz
    mojego harcerskiego slowa, dowodow. Jeszcze w zeszlym roku wyjasnialam
    ta sprawe-przeslalam akt zgonu ojca i wsio bylo ok. Teraz wydaje mi
    sie, ze chca ode mnie roznicy zaplaty znizek (tata posiadal iles tam %
    znizek, ja niestety nic). Co zrobic w takiej sytuacji?Gdybym wiedziala
    od poczatku, ze tak bedzie to w ogole zrezygnowalabym z ich
    ubezpieczenia i ubezpieczyla sie np w samopomocy czy czyms innym i
    tanszym!!!!

  • 2. Data: 2006-10-10 18:05:34
    Temat: Re: OC PZU I ZBYCIE POJAZDU
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik <o...@p...fm> napisał w wiadomości
    .com...
    > 2 lata temu zmarl moj ojciec,przed smiercia przepisal na mnie auto.
    <ciach>
    > znizek, ja niestety nic). Co zrobic w takiej sytuacji?Gdybym wiedziala

    PZU najprawdopodobniej dokonało tzw. rekalkulacji składki.
    Mają do tego prawo po przejściu pojazdu na nowego własciciela jeśli ten (tzn. w tym
    przypadku Ty) nie wypowiedział w ciągu 30 dni umowy ubezpieczenia zawartej przez
    poprzedniego posiadacza pojazdu.

    Jeśli sama nie potwierdziłaś wierzytelności to mają 3 lata na jej ściągnięcie lub
    oddanie sprawy do sądu. Możesz próbować ich olać, ale jeśli będą zdesperowani to
    kasę tę ściągną..

    > od poczatku, ze tak bedzie to w ogole zrezygnowalabym z ich
    > ubezpieczenia i ubezpieczyla sie np w samopomocy czy czyms innym i
    > tanszym!!!!

    Sprawy powyższe reguluje _ustawa_ o ubezpieczeniach obowiązkowych.
    Nieznajomość prawa szkodzi.
    Ufanie na słowo ludziom, którzy biorą prowizję i reprezentują nie nas, ale naszego
    kontrahenta szkodzi jeszcze bardziej.. Smutne bardzo, ale prawdziwie.

    Brodek

    --
    http://DziennikUbezpieczeniowy.pl/
    http://MiesiecznikUbezpieczeniowy.pl/

  • 3. Data: 2006-10-10 22:27:29
    Od: o...@p...fm

    Brodek napisał(a):
> [...]
    kontrahenta szkodzi jeszcze bardziej.. Smutne bardzo, ale prawdziwie.

    Brodek, wielkie dzieki!wiem, ze nieznajomosc prawa mnienie tlumaczy,
    ale szujostwo agentow i BOK Pzu nie zna granic. Bylam uczciwa i poszlam
    sie zapytac, a teraz po 2 latach dostaje w d...,eh

  • 4. Data: 2006-10-10 22:27:35
    Od: o...@p...fm

  • 5. Data: 2006-10-11 02:02:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <o...@p...fm> wrote in message
    .com...

    > Teraz wydaje mi
    > sie, ze chca ode mnie roznicy zaplaty znizek (tata posiadal iles tam %
    > znizek, ja niestety nic).

    Dokładnie.

    > Co zrobic w takiej sytuacji?Gdybym wiedziala
    > od poczatku, ze tak bedzie to w ogole zrezygnowalabym z ich
    > ubezpieczenia i ubezpieczyla sie np w samopomocy czy czyms innym i
    > tanszym!!!!

    Doszukaj się w przepisach czy nie ma gdzieś zapisu ile czasu ma PZU na
    poinformowanie cię o zmianie składki.
    Coś zdaje się jest. ale głowy nie dam.

  • 6. Data: 2006-10-11 02:03:10
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl> wrote in message
> [...]
    > (tzn. w tym przypadku Ty) nie
    > wypowiedział w ciągu 30 dni umowy ubezpieczenia zawartej przez

    tak, ale pytanie pozostaje czy mają jakiś termin do kiedy muszą to zrobić.