  • 81. Data: 2019-07-18 23:08:57
    Temat: Re: O mafii lekowej
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 23:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zaraz ... przeciez te recepty maja kod paskowy i numer.
    > Nie ma NFZ gdzies w komputerze co zawiera recepta ?
    >
    > Bo sprawdzic duza apteke ... tam sa chyba z tysiace recept,
    > i co - przejrzec wszystkie, spisywac leki, czy szukamy konkretnego
    > jednego leku ?
    > A wypisane pismem lekarskim, zwykly urzednik sie nie doczyta :-)
    > Choc ostatnio czesto z komputera...

    Może apteki skladają zamówienia do hurtowni na konkretne leki na
    podstawie zamówienia, a nie recepty.

    --
    animka

  • 82. Data: 2019-07-18 23:12:07
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.07.2019 o 22:57, Animka pisze:
    > Np takie szwedki pzyjeżdżają tu robić sobie operacje plastyczne,
    > implanty, kupują papierosy i wódę.

    ano, wóda w Szwecji droga:)

    --
    I love love

  • 83. Data: 2019-07-18 23:22:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.07.2019 o 23:06, Animka pisze:

    > Młodziutki to już nie jesteś musisz chyba sam to przyznać.
    > Może prez omyłkę odpisałam na inny post ale na ten sam temat, sorry.

    e tam, świat ma z 7 miliardów lat, Robercik ma co najwyżej kilkadziesiąt
    lat (w obecnym wcieleniu)

    :)

    --
    I love love

  • 84. Data: 2019-07-19 11:41:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2019 o 23:08, Animka pisze:

    > Może apteki skladają zamówienia do hurtowni na konkretne leki na
    > podstawie zamówienia, a nie recepty.

    Żeby wyłudzić dofinansowanie na dany lek, apteka go wcale mieć nie musiała.

  • 85. Data: 2019-07-20 09:51:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Byle g... kupujesz od Chińczyka, a lekarstw dla matki nie możesz we Frankfurcie?
    W aptekach przy realizacji recept nie legitymują, więc jest nisza dla
    przedsiębiorczości.
    "Aptexim Guben J. Kowalski s-ka"

    -----

  • 86. Data: 2019-07-20 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Byle g... kupujesz od Chińczyka, a lekarstw dla matki nie możesz we
    > Frankfurcie? W aptekach przy realizacji recept nie legitymują, więc
    > jest nisza dla przedsiębiorczości. "Aptexim Guben J. Kowalski s-ka"

    Czy ty mnie z kims nie mylisz?
    Leki dla matki? Ja?
    Z Poznania mam pod granice jechac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 87. Data: 2019-07-22 14:40:33
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Jeśli lek jest dostępny tylko na receptę, to siłą rzeczy musi być pokrycie.

    w detalu tak, w hurcie nie

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 88. Data: 2019-07-22 14:52:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-22 o 14:40, cyklista pisze:

    > w detalu tak, w hurcie nie

    Przecież wypływ leków w ramach nielegalnego eksportu za granicę nie
    odbywa się w ten sposób, że jedna hurtownia sprzeda drugiej hurtowni.

    --
    Liwiusz

  • 89. Data: 2019-07-22 17:01:54
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Przecież wypływ leków w ramach nielegalnego eksportu za granicę nie
    > odbywa się w ten sposób, że jedna hurtownia sprzeda drugiej hurtowni.

    Dlaczego nie tak? To najprostszy sposób. Oczywiście może sprzedać też
    jakiemuś zakładowi leczniczemu hurtową ilości jak i paru innym podmiotom
    uprawnionym do obrotu czy posiadania leków.

    Bajki że to sie odbywa na zasadzie wystawiania recept przez tabuny
    lekarzy itd można własnie między bajki włozyć.

    Wystawianie fikcyjnych recept i branie pieniędzy z funduszu to inny
    rodzaj działalności przestępczej i raczej indywidualny a nie masowy, i
    akurat ten mechanizm jest ścigany i winni karani bo tu tylko można było
    ukraść tysiące a najwyżej milionik.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 90. Data: 2019-07-22 19:59:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-22 o 17:01, cyklista pisze:

    > Dlaczego nie tak? To najprostszy sposób.

    Dlatego, że po sprzedaży do innej hurtowni leki są nadal w kraju.

    > Oczywiście może sprzedać też
    > jakiemuś zakładowi leczniczemu hurtową ilości jak i paru innym podmiotom
    > uprawnionym do obrotu czy posiadania leków.

    To nadal nie będzie wywóz za granicę, bo po sprzedaży podmiotowi
    leczniczemu leki zostają w kraju i są w posiadaniu tego podmiotu.

    > Bajki że to sie odbywa na zasadzie wystawiania recept przez tabuny
    > lekarzy itd można własnie między bajki włozyć.

    Ja tam nie wiem jak to jest, ale skoro są doniesienia, że lekarze
    właśnie takie tabuny recept bez pokrycia wystawiają, to czemu nie wierzyć?

> [...]
    > rodzaj działalności przestępczej i raczej indywidualny a nie masowy, i
    > akurat ten mechanizm jest ścigany i winni karani bo tu tylko można było

    Czyli argumentujesz "nie wiem, nie wyobrażam sobie, więc to nieprawda".

    A tymczasem 10 sekund googlania:

    http://www.rynekzdrowia.pl/Farmacja/Brakuje-lekow-w-
    polskich-aptekach-bo-sa-wywozone-nielegalnie-za-gran
    ice,181692,6.html

    "Nieuczciwe firmy zakładają prywatne przychodnie, które wypisują recepty
    na rzadkie leki, które następnie lądują za granicą."

    --
    Liwiusz