  • 71. Data: 2019-07-17 23:10:14
    Temat: Re: O mafii lekowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d2f8b80$0$17364$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 16.07.2019 o 12:43, Robert Wańkowski pisze:

    >To jeden z wielu możliwych scenariuszy. Ale możliwe są inne.
    >Przykładowo
    >recepty są przechowywane w aptekach, więc zanim ktoś tego nie
    >skontroluje, to równie dobrze może ich w ogóle nie być, albo mogą być
    >wypisane na inne leki.

    Zaraz ... przeciez te recepty maja kod paskowy i numer.
    Nie ma NFZ gdzies w komputerze co zawiera recepta ?

    Bo sprawdzic duza apteke ... tam sa chyba z tysiace recept,
    i co - przejrzec wszystkie, spisywac leki, czy szukamy konkretnego
    jednego leku ?
    A wypisane pismem lekarskim, zwykly urzednik sie nie doczyta :-)
    Choc ostatnio czesto z komputera...

    J.

  • 72. Data: 2019-07-17 23:48:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2019 o 23:10, J.F. pisze:

    > Zaraz ... przeciez te recepty maja kod paskowy i numer.
    > Nie ma NFZ gdzies w komputerze co zawiera recepta ?

    Jest. Te dane wprowadzają apteki. Więc jak przyjdziesz z receptą na inny
    lek, to ...

> [...]
    > jednego leku ?
    > A wypisane pismem lekarskim, zwykly urzednik sie nie doczyta :-)

    Jak będziesz chciał sparwdzić, to przykładowo jakiś drobny pożar. Albo
    samochód ukradną akurat,m jak wiozą te recepty. Stad opór przeciwko
    elektronicznemu obiegowi.

  • 73. Data: 2019-07-18 01:34:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > recepty są przechowywane w aptekach, więc zanim ktoś tego nie
    > skontroluje, to równie dobrze może ich w ogóle nie być, albo mogą być

    Myślałem, że recepty w aptekach po realizacji pojawiają się w systemie.

    Robert

  • 74. Data: 2019-07-18 10:26:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Znaczy jak hurtownia chce coś sprzedac za granice to musi za kazdym razem
    > zgode GIFu uzyskac?

    Jeśli to lek z listy antywywozowej, to tak.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2019-07-18 11:02:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Myślałem, że recepty w aptekach po realizacji pojawiają się w systemie.

    Pojawiają, ale te dane "z palca" farmaceuta wprowadza.

  • 76. Data: 2019-07-18 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli to lek z listy antywywozowej, to tak.

    Dzieki, musze przesledzic temat.
    Wiesz od kiedy ta lista obowiazuje? Od samego poczatku tych importów
    czyli juz pewnie z 10 lat minumum?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 77. Data: 2019-07-18 22:44:18
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 13:29, Andrzej Kłos pisze:

    > np.: doz.pl
    >
    > maść (PL) 10% 20g 23,99 zł
    > maść (IR) 10% 30g 13,99 zł

    Po co stosować tak niebezpieczny lek, maść. Nie ma czegoś innego nie
    zagrażającego życiu czy zdrowiu człowieka?
    Przeczytałam teraz ulotkę:
    https://www.egis.pl/24/nasze-leki/7/betadine-masc-po
    lyvidonum-iodinatum

    --
    animka

  • 78. Data: 2019-07-18 22:57:02
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 13:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > wyłudzenie refundacji ... nie jest sprawdzane w aptekach ?
    > Tam przeciez trafiaja recepty...

    > https://www.medexpress.pl/ministerstwo-zdrowia-opubl
    ikowalo-nowa-liste-lekow-zagrozonych-brakiem-dostepn
    osci-7/74240

    > A czasem w zachodnim sklepie mozna sie zdziwic, jak to te dobra sa

    > jeszcze tansze ...

    W każdym państwie inaczej zarabiają i produkty, lekarstwa oraz usługi
    itp. s a u nich w innych cenach niż gdzie indziej.
    Np takie szwedki pzyjeżdżają tu robić sobie operacje plastyczne,
    implanty, kupują papierosy i wódę.Ich korony to w Polsce wielki szmal i
    mają czym zaszpanować. Jedna to nawet tu w Polsce robiła prawo jazdy :-)
    Wczasy z nauką jazdy i prawko do odebrania.

    --
    animka

  • 79. Data: 2019-07-18 23:03:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 20:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
> [...]
    > w Zintegrowanym Systemie Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi lub
    > innych informacji dotyczących dostępności produktów leczniczych, środków
    > spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów
    > medycznych, uwzględniając dynamikę obrotu, ogłasza co najmniej raz na 2
    > miesiące, w drodze obwieszczenia, wykaz produktów leczniczych, środków
    > spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów
    > medycznych zagrożonych brakiem dostępności na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej.
    >
    > Swoja droga niezla numeracja,  literek im zabraknie.

    No, ten minister od leków poinformował chyba dzisiaj, że leków w
    hurtowniach i aptekach już nie brakuje.

    --
    animka

  • 80. Data: 2019-07-18 23:06:25
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > No i - zakładając, że do mnie
    > piszesz - skąd Ci się wzięło to "były policjancie"?

    Młodziutki to już nie jesteś musisz chyba sam to przyznać.
    Może prez omyłkę odpisałam na inny post ale na ten sam temat, sorry.

    --
    animka