  • 61. Data: 2019-07-17 13:39:48
    Temat: Re: O mafii lekowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-07-16 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    wyłudzenie refundacji ... nie jest sprawdzane w aptekach ?
    Tam przeciez trafiaja recepty...

    >Próbuję dociec jakie leki wywożą i jak.

    https://www.medexpress.pl/ministerstwo-zdrowia-opubl
    ikowalo-nowa-liste-lekow-zagrozonych-brakiem-dostepn
    osci-7/74240

    >Skoro nie kradną leków tylko kupują bo są tańsze i sprzedają na
    >zachodzie z zyskiem, to dlaczego są tańsze w polskiej hurtowni?
    >Są tańsze, bo to są leki refundowane?
    >Są tańsze, bo to są te leki, które ministerstwo cenę tak
    >wynegocjowało tanio?
    >Są tańsze bo produkowane w Polsce, gdzie wiele dóbr jest tańszych niż
    >na zachodzie?

    A czasem w zachodnim sklepie mozna sie zdziwic, jak to te dobra sa
    jeszcze tansze ...

    J.

  • 62. Data: 2019-07-17 13:40:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 13:29, Andrzej Kłos pisze:

    > np.: doz.pl
    >
    > maść (PL) 10% 20g 23,99 zł
    > maść (IR) 10% 30g 13,99 zł

    Już się dokształciłem. Import równoległy.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Import_równoległy_lekó

    Robert

  • 63. Data: 2019-07-17 14:39:28
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Robert Wańkowski pisze:

    > Już się dokształciłem. Import równoległy.

    Ale żeby istniał "import równoległy", korzystny dla nas, jako biorców,
    musi istnieć po przeciwnej stronie "eksport (równoległy)" czyli,
    przykładowo, wywożenie z Grecji np. Betadiny. A nie jest to czasem
    sytuacja analogiczna z wywożeniem leków od nas? Może Batadiny w Grecji
    brakuje, a my (tak jak Francuzi z leków przywożonych z Polski) cieszymy
    się z zaoszczędzonych pieniędzy?

  • 64. Data: 2019-07-17 19:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Bo dyskusja jest o nielegalnym wywozie, tym bez zgody GIFu.

    Znaczy jak hurtownia chce coś sprzedac za granice to musi za kazdym razem
    zgode GIFu uzyskac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 65. Data: 2019-07-17 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > W aptece? Czy prywatnie z ogłoszenia itp?

    Oczywiście ze w aptece.
    Juz od 10 lat prawie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 66. Data: 2019-07-17 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > A kto Tobie zabrania kupić we Frankfurcie nad Odrą?

    Ty tak na serio?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 67. Data: 2019-07-17 20:30:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2019 o 13:53, J.F. pisze:

    > A z ktorego art byl zarzut ?

    Wygląda na klasyczne przekroczenie uprawnień:P

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2019-07-17 20:53:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    >Znaczy jak hurtownia chce coś sprzedac za granice to musi za kazdym
    >razem
    >zgode GIFu uzyskac?

    Dokszalcilem sie i ja. Prawo Farmaceutyczne

    Art. 37av. 1. Przedsiębiorca zgłasza Głównemu Inspektorowi
    Farmaceutycznemu zamiar:
    1) wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub
    2) zbycia podmiotowi prowadzącemu działalność poza terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej
    - produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia
    żywieniowego lub wyrobów medycznych, zawartych w wykazie, o którym
    mowa w ust. 14.

    14. Minister właściwy do spraw zdrowia na podstawie informacji
    przekazywanych przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego,
    gromadzonych w Zintegrowanym Systemie Monitorowania Obrotu Produktami
    Leczniczymi lub innych informacji dotyczących dostępności produktów
    leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia
    żywieniowego lub wyrobów medycznych, uwzględniając dynamikę obrotu,
    ogłasza co najmniej raz na 2 miesiące, w drodze obwieszczenia, wykaz
    produktów leczniczych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia
    żywieniowego oraz wyrobów medycznych zagrożonych brakiem dostępności
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Swoja droga niezla numeracja, literek im zabraknie.
    Doszli do 37azf :-)

    A kto te leki importuje i/lub zamawia ?
    I kto dba o to, aby nie zabrakło ?

    J.

  • 69. Data: 2019-07-17 22:54:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2019 o 00:10, Animka pisze:

    > Jesteś bezczelny były policjancie. Ja tych procedur nie stosuję, ani
    > żadnych innych, które uwłaczałyby mojej godności. Poza tym do 75-tki
    > jeszcze bardzo dużo mi latek brakuje. Proszę nie stosować swoich "chwytów".

    Gdybyś uważniej patrzyła, na co odpisujesz :-) Ja jedynie napisałem, że
    są lepsze rozwiązania. O wieku 75 lat, to akurat mój przedmówca pisał.
    Po za tym pacjenci, to w ogóle sporadycznie tym się trudnią, a na
    lekarza czy farmaceutę nie wyglądasz. No i - zakładając, że do mnie
    piszesz - skąd Ci się wzięło to "były policjancie"?

  • 70. Data: 2019-07-17 22:56:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Jeżeli tak to musi być pokrycie w receptach. Jest? Pewnie jest. A skąd
    > się biorą te recepty? Skoro przekręt w milionach idzie to tabuny lekarzy

    To jeden z wielu możliwych scenariuszy. Ale możliwe są inne. Przykładowo
    recepty są przechowywane w aptekach, więc zanim ktoś tego nie
    skontroluje, to równie dobrze może ich w ogóle nie być, albo mogą być
    wypisane na inne leki.