  • 21. Data: 2011-05-05 07:05:33
    Temat: Re: Nr rachunku bankowego alledrogo ?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Zadziwiające.
    Kupujsze coś na alledrogo.
    Płacisz za pośrednictwem PayU.
    Nie dostajesz towaru przez wiele tygodni.
    Żądasz więc od PayU zwrotu Twojego dokonanego świadczenia pieniężnego.
    Bambusy każą Ci spadać na [polskie] drzewo, bo oni "wykonali" swoją usługę zapłaty na
    konto sprzedawcy, a kupujący wychodzi na
    dudka.

    Wygląda na to, że "zmuszanie" do pośrednictwa PayU jest świadomie podjętą sprytną
    próbą pozbawienia kupujących gwarancji
    wynikających m.in. z regulaminów kart płatniczych w bankach (PayU się wyprze
    odpowiedzialności, bo przecież się zobowiązali "tylko
    do dokonania usługi płatności").

    Nieco podobnie wygląda sprawa w przypadku PayPal.

    -----
    | Jeśli wierzyciel wskazał takie konto to dłużnik jak na nie zapłaci jest zwolniony z
    zobowiązania nawet gdyby wierzyciel sie
    pomylił i podał cudze konto.

  • 22. Data: 2011-05-05 07:32:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Zadziwiające.
    > Kupujsze coś na alledrogo.
    > Płacisz za pośrednictwem PayU.
    > Nie dostajesz towaru przez wiele tygodni.

    Za to że nie dostajesz towaru winisz PayU? Przecież od PayU nic nie kupiłeś

    > Żądasz więc od PayU zwrotu Twojego dokonanego świadczenia pieniężnego.

    Ale PayU zapewne przekazało kasę na konto sprzedawcy

    > Bambusy każą Ci spadać na [polskie] drzewo, bo oni "wykonali" swoją usługę
    > zapłaty na konto sprzedawcy, a kupujący wychodzi na
    > dudka.

    Skoro [przekazali Twoja kasę sprzedawcy towaru to dlaczego niby mieliby
    tobie coś zwracać. To by była bzdura. Kupiłbym coś od Ciebie, Ty wysylasz mi
    towar, ja pisze do PayUI ze chce zwrot kasy. I oni wg Ciebie powinni mi
    zwrócić?

> [...]
    > wynikających m.in. z regulaminów kart płatniczych w bankach (PayU się
    > wyprze odpowiedzialności, bo przecież się zobowiązali "tylko

    A do czego jeszcze powinni się Twoim zdaniem zobowiazać? Powinni może
    jeszcze kontrolowac czy koszty wysyłki sa nie zawyżone, czy paczka dobrze
    zapakowana itp?

    > Nieco podobnie wygląda sprawa w przypadku PayPal.
    >

    > -----
    > zwolniony z zobowiązania nawet gdyby wierzyciel sie
    > pomylił i podał cudze konto.

    Kiedy nauczysz się pisac POD cytatami. Bo białemu człowiekowi nie wypada
    zachowywać sie gorzej od BaMBUSA przecież;)

    Krzysiek

  • 23. Data: 2011-05-05 08:36:33
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kris napisał:
    > Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Za to że nie dostajesz towaru winisz PayU? Przecież od PayU nic nie kupiłeś

    > Ale PayU zapewne przekazało kasę na konto sprzedawcy

    może tak a może nie
    Sprzedawca podaje swoje konto bankowe i można na nie wpłacac
    bezpośrednio. Kto wybiera wygodę i płace z allegro to ponosi ryzyko
    pośrednika i sprzedawca nie jest tu niczemu winny.

> [...]
    > tobie coś zwracać. To by była bzdura. Kupiłbym coś od Ciebie, Ty
    > wysylasz mi towar, ja pisze do PayUI ze chce zwrot kasy. I oni wg Ciebie

    Sprzedawca kasy nie dostał i na reklamacje w payu otrzymuje tą sama
    odpowiedź "Pan nie jest stroną w sprawie bo to nie Pan przekazywał
    pieniądze", przećwiczone osobiście.

  • 24. Data: 2011-05-05 08:48:04
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >Sprzedawca podaje swoje konto bankowe i można na nie wpłacac bezpośrednio.
    >Kto wybiera wygodę i płace z allegro to ponosi ryzyko pośrednika i

    Ale nikt tu nie próbuje winic sprzedawcy. No chyba że PayU przekazało kase
    na konto Pza sprzedawcy a ten nie wysyła towaru

> [...]

    >Sprzedawca kasy nie dostał i na reklamacje w payu otrzymuje tą sama
    >odpowiedź "Pan nie jest stroną w sprawie bo to nie Pan przekazywał
    A jaki był status płatności w PzA. Może sprzedawca nie skonfigurował
    ustawień Pza- nie podał swojego nr konta bankowego i PayU nie może mu
    przelac kasy. A to ew. błąd sprzedawcy.

    Krzysiek

  • 25. Data: 2011-05-05 08:59:53
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Ale nikt tu nie próbuje winic sprzedawcy. No chyba że PayU przekazało
    > kase na konto Pza sprzedawcy a ten nie wysyła towaru

    Tak mi się wydawało że wątek zaczął dryfować w kierunku winienia
    sprzedawcy za wszystko i wolałem od razu ten kierunek zamknąć

    > A jaki był status płatności w PzA. Może sprzedawca nie skonfigurował
    > ustawień Pza- nie podał swojego nr konta bankowego i PayU nie może mu
    > przelac kasy. A to ew. błąd sprzedawcy.

    Jaki błąd? Nie mam obowiązku korzystania z PZA i go ustawiania, i tylko
    Allegro jest winne temu że pieniądze nie trafiły do sprzedawcy gdyż samo
    włączyło taką opcję na aukcjach i pomimo znajomości konta sprzedawcy
    (gdyż oficjalnie podaje je na aukcjach) nie przekazuje mu pieniędzy. Nie
    każdy sprzedawca musi godzić się na wszystkie zagrania monopolisty i im
    ulegać.

    ps. sprzedawałem z prywatnego konta jakiś aparat foto i tez pieniądze
    wpłyneły na pza, ja tego nie chciałem, nie posiadam prywatnego konta
    bankowego, a na pieniądze przekazane pocztą (jest taka mozliwośc wypłaty
    z pza) czekałem parę dni i musiałem oficjalnie po raz kolejny podać swój
    adres, i dlatego kupujący dostał przesyłkę po 2 tygodniach bez śladu
    mojej winy (wiem że jestem winny nieposiadania konta prywatnego a jak
    posiadam to nieujawniania go szemranym pośrednikow)

    ps2. tak payu jest dla mnie szemranym pośrednikiem bo zmusza mnie do
    korzystania z jego usług wbrew mojej woli a żadnej umowy pośrednictwa i
    gwarancji przekazania pieniędzy w określonym czasie nie chce przysłać

  • 26. Data: 2011-05-05 09:25:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Tak mi się wydawało że wątek zaczął dryfować w kierunku winienia sprzedawcy
    >za wszystko i wolałem od razu ten kierunek zamknąć

    Ano;))

> [...]
    >sprzedawca musi godzić się na wszystkie zagrania monopolisty i im ulegać.

    Chwila, chwila. Dorośli biali ludzie postepuja świadomie. Skoro korzystasz z
    usług Allegro, wystawiasz aukcję, to znaczy ze akceptujesz ich zasady.A
    skoro do prawie każdej jest PzA to respektuj to i nie dziw sie ze kupujacy z
    tego skorzystają

    >ps. sprzedawałem z prywatnego konta jakiś aparat foto i tez pieniądze
    >wpłyneły na pza, ja tego nie chciałem,

    Jak nie chiałeś skoro udostępniłeś taką opcje. A skoro udostępniłeś to nie
    dziw się że kyupujacy skorzystał z niej

> [...]
    >winy (wiem że jestem winny nieposiadania konta prywatnego a jak posiadam to

    Twoje ew. wina była taka że wysłałeś dopiero jak otrzymałes kasę do reki. A
    normalnie mogłeś wysłac zaraz jak dostałeś info z PzA że kupujacy dokonał
    zapłaty. Ale postąpiłes jak postąpiłes. A jak wpłacają Tobie na konto
    firmowe to wysylasz dopiero jaka kasę z bankomatu w garść weżmiesz?

    >ps2. tak payu jest dla mnie szemranym pośrednikiem bo zmusza mnie do
    >korzystania z jego usług wbrew mojej woli a żadnej umowy pośrednictwa i
    >gwarancji przekazania pieniędzy w określonym czasie nie chce przysłać

    Ktoś zmusza Ciebnbie do korzystania z Allegro?
    Zgłoś to na prokuraturę bo na to jest paragraf zapewne

    Krzysiek

  • 27. Data: 2011-05-05 09:53:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >winy (wiem że jestem winny nieposiadania konta prywatnego a jak posiadam to

    A tak sobie mysłę że coś kręcisz
    Skoro nioe posiadasz prywatnego konta to wystawiajac aparat nie wybrałbyś
    opcji płatność z góry- wtedy faktycznie dołączją PzA.
    Nie mając prywatnego konta sprzedając aparat powinienes wybrac opcję
    płatność przy odbiorze i wtedy PzA nie ma więc kupujący nie mógł z niego
    skorzystać.
    Więc jak widzisz kupujący czekał na towar 2tygodnie bo ty miałes jakies
    swoje widzimisie.

    Krzysiek

  • 28. Data: 2011-05-05 10:04:03
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > korzystasz z usług Allegro, wystawiasz aukcję, to znaczy ze akceptujesz
    > ich zasady.A skoro do prawie każdej jest PzA to respektuj to i nie dziw

    Dlatego skoro jako sprzedający się na to zgodziłem to to respektuję, ale
    jak allegro mi to samo właczyło a potem dopiero kazało konfigurowac
    żebym dostał pieniądze to nie respktuję.

    > Jak nie chiałeś skoro udostępniłeś taką opcje. A skoro udostępniłeś to
    > nie dziw się że kyupujacy skorzystał z niej

    wyobraź sobie że allegro domyślnie włącza tą opcję przy
    wybraniuvjakiejkolwiek formy zapłaty przelewemm i wyłączyc to się da
    tylko wybierając formy pobraniowe bądź osobiste (a tu akurat chciałem
    żeby te pieniądze przelano na konto mojej mamy:-) )

> [...]
    > kupujacy dokonał zapłaty. Ale postąpiłes jak postąpiłes. A jak wpłacają
    > Tobie na konto firmowe to wysylasz dopiero jaka kasę z bankomatu w garść

    Gdybym miał umowę z payu, że oni mi te pieniądze wypłacą bo inaczej mogę
    iść do komornika to bym od razu wysłał, ale jak dostaję meila od
    nieznanej mi oficjalnie firmy że mają pieniądze kupującego i mi je
    łaskawie przekażą jak coś tam, to czekam aż pojawią się u mnie w ręce
    lub na koncie bankowym do którego mam umowę.

    > Ktoś zmusza Ciebie do korzystania z Allegro?
    > Zgłoś to na prokuraturę bo na to jest paragraf zapewne

    Do korzystania z Allegro nie, ale do korzystania z firmy payu już tak,
    wybrał zgadzam się że można by to było zgłosić jako zwyczajne oszustko,
    bo było to podstępem (samo się włacza przy wybraniu innej opcji i pjest
    na szaro więć słabo widocczne i się wyłączyć nie da), doprowadziło do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem (bo pieniądze były zablokowane,
    otrzymałem je z opóźnieniem bez odsetek za zwłokę). Tylko trzeba było to
    robić w tamtym roku jak to wchodziło (i wielu sprzedawców miało na parę
    dni poblokowane pieniądze i zazuty oszustwa od kupujących), ale każdy
    bał się zablokowania konta i utraty zysków a teraz już nie będzie
    podstepu bo doskonale o tym wiedza. Dlatego ja też nie złoże bo co
    prawda prywatnie był podstęp, ale o tym wiedziałem i tego argumentu nie
    mogę użyć).

  • 29. Data: 2011-05-05 10:05:26
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > skorzystać.
    > Więc jak widzisz kupujący czekał na towar 2tygodnie bo ty miałes jakies

    Sprawę konta już wyjasniłem, nie kręcę tylko postąpiłem po prezydencku
    (chociaż to może nawet i większy obciach niż kręcenie).

  • 30. Data: 2011-05-05 10:17:15
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mniej więcej podobnie jak z ogłoszeń w Wybiórczej.
    Lub prądu z RWE.
    Albo z tramwajów za hitlerowskiej okupacji.

    -----