  • 1. Data: 2005-05-12 23:08:25
    Temat: Nr paszportu a wycieczka
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Witam,

    Dziewczyna wygrala wycieczke zagraniczna w jakims konkursie. Odebrala
    nagrode. Wycieczka na dwie osoby, wiec poproszono o podanie personaliow
    drugiej osoby w tym serii i numeru paszportu.

    1) No i moje pytanie - czy pani z biura ma prawo zbierac takie dane jak
    seria i numer paszportu?

    2) Czy te informacje w jakis sposob buerze podrozy sa konieczne i bez
    nich (podobno!) nie mozna zalatwic wycieczki osobie, ktora nie poda tych
    danych?

    Pozdr

  • 2. Data: 2005-05-13 04:11:31
    Temat: Re: Nr paszportu a wycieczka
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mariposa doux wrote:
> [...]
    >
    > 2) Czy te informacje w jakis sposob buerze podrozy sa konieczne i bez
    > nich (podobno!) nie mozna zalatwic wycieczki osobie, ktora nie poda tych

    zapytaj pani w biurze po co jej to.
    zapewe chocby do tego, zeby zaplacic za ubezpieczenie.
    firma raczej nie ma ochoty po wyslaniu was za granice modlic się przez
    czas waszego pobytu, zeby wam sie bron boze nic nie stalo i nikt nogi
    nie zlamal.

  • 3. Data: 2005-05-13 05:46:01
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nagrode. Wycieczka na dwie osoby, wiec poproszono o podanie personaliow
    > drugiej osoby w tym serii i numeru paszportu.

    a moze rezerwacja biletow lotniczych?

  • 4. Data: 2005-05-13 06:00:35
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    > 1) No i moje pytanie - czy pani z biura ma prawo zbierac takie dane jak
    > seria i numer paszportu?

    Czy Twój facet nosi na głowie turban ????
    Pewnych ludzi to interesuje !!!!

  • 5. Data: 2005-05-13 06:50:38
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > 1) No i moje pytanie - czy pani z biura ma prawo zbierac takie dane jak
    > seria i numer paszportu?

    To moze byc potrzebne do ubezpieczenia. Ja w wycieczkach krajowych
    podawalem PESEL i nr dowodu i jakos zyjemy ;)

  • 6. Data: 2005-05-13 08:40:01
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    bubu wrote:

    > Czy Twój facet nosi na głowie turban ????
    > Pewnych ludzi to interesuje !!!!

    Wlasnie, odpowiedz byla "do weryfikacji czy nie karany" - znaczy sie co,
    dla biura podrozy kazdy jest potencjalnym przestepca?

    Pozdr

  • 7. Data: 2005-05-13 09:30:57
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał:

    > Wlasnie, odpowiedz byla "do weryfikacji czy nie karany"

    Jakieś straszne głąby pracują w tym biurze albo to "biuro" a nie biuro, co
    przy jakiejś tam wygranej wycieczce dziwić nie może i podejrzenia zenitalne
    wzbudza.

    > - znaczy sie co, dla biura podrozy kazdy jest potencjalnym przestepca?

    Absolutna bzdura. Nie ma przepisu zabraniającego karanym korzystania z
    usług biur podróży.
    Numer paszportu potrzebny jest w celach meldunkowych w miejscu
    zakwaterowania, tudzież dla Straży Granicznej. Prawdopodobnie sporządzana
    jest eurolista i numer paszportu, wraz z danymi osobowymi (data urodzenia)
    jest konieczny do odprawy granicznej. Pozostaje jeszcze sprawa
    ubezpieczenia, które jest obowiązkowe z mocy Ustawy o usługach
    turystycznych. Ubezpieczyciel pewnie żąda numeru.
    Ogólne warunki świadczenia usług przez to biuro powinne zawierać
    informacje, jakie dane organizator potrzebuje i w jakim celu.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Polacy muszą głosować tylko na ludzi z udowodnionym od pokoleń

  • 8. Data: 2005-05-13 19:09:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1) No i moje pytanie - czy pani z biura ma prawo zbierac takie dane
    jak
    > seria i numer paszportu?

    Po pierwsze takie dane są potrzebne do ubezpieczenia. Po drugie, jak
    wycieczka jest do kraju wymagajacego wizy, to wizę trzeba komuś tam
    wydać. No anonimowo się nie da. Tak wiec oczywiście mozesz danych nie
    podać, ale druga osoba z przyczyn obiektywnych nie wyjedzie.

    > 2) Czy te informacje w jakis sposob buerze podrozy sa konieczne i bez
    > nich (podobno!) nie mozna zalatwic wycieczki osobie, ktora nie poda
    tych
    > danych?

    Podaj państwo docelowe oraz pośrednie. bez tej wiedzy trudno ocenić. Bo
    do ubezpieczenia to chyba imię i nazwisko wystarcza.