-
1. Data: 2003-01-14 07:46:25
Temat: Nowy zakres obowiązków
Od: m...@p...onet.pl
Witam,
mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu obowiązków?
Siostra pracuje jako główna księgowa, ma mnóstwo pracy, a pan dyrektor
dodatkowo chce dokoptować jej sprawy kadrowe (pracuje w szkole). Żaden
pracownik wcześniej na tym stanowisku nie miał tego w zakresie, zajmowała się
tym kobieta pracująca w sekretariacie. Teraz jednak dyrektor motywuje swą
decyzję tym, że chce, aby zajmowała się tym siostra, bo wie, że zrobi to lepiej
(od pani pracującej w sekretariacie). Dla mnie, to żadne usprawiedliwienie. Co
myślicie o tym?
Milena
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2003-01-14 08:43:17
Temat: Odp: Nowy zakres obowiązków
Od: "Sandra" <d...@w...pl>
Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...
> Witam,
> mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu
obowiązków?
teoretycznie może...w ramach oszczędnosci itd...
> Siostra pracuje jako główna księgowa, ma mnóstwo pracy, a pan dyrektor
> dodatkowo chce dokoptować jej sprawy kadrowe (pracuje w szkole).
jeżeli likwidowałabym taki etat to księgowa byłaby pierwszą osobą ,którą bym
wskazała do tych czynności..
Żaden
> pracownik wcześniej na tym stanowisku nie miał tego w zakresie, zajmowała
się
> tym kobieta pracująca w sekretariacie.
w większości szkól zajmuje się tym pani z sekretariatu,która w swoim
zakresie ma/ podanie kawy ,przyjęcia poczty,przedłozenie jej dyrektorowi do
zadekretowania, wysłanie poczty/.
Teraz jednak dyrektor motywuje swą
> decyzję tym, że chce, aby zajmowała się tym siostra, bo wie, że zrobi to
lepiej
> (od pani pracującej w sekretariacie). Dla mnie, to żadne
usprawiedliwienie. Co
> myślicie o tym?
widocznie pani nie może sobie z tym poradzić...nowe przepisy,naliczanie
urlopów,karta nauczyciela,wysługi, zatrudnienie itp. a najbardziej pewnie
jest sprawia trudność w częstych zmianach przepisów ,które księgowa raczej
musi na bieżaco znać ...kłopot jest przy sprawozdaniach GUS-wskich :-)
moze porozmawiać z dyrektorem,żeby jej dał kogoś do pomocy troche się dziwie
z jednej strony a dzisiaj różnie bywa...
Sandra
-
3. Data: 2003-01-15 00:06:43
Temat: Re: Nowy zakres obowiązków
Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>
On 14 Jan 2003 08:46:25 +0100, m...@p...onet.pl wrote:
> Witam,
> mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu obowiązków?
> Siostra pracuje jako główna księgowa, ma mnóstwo pracy, a pan dyrektor
> dodatkowo chce dokoptować jej sprawy kadrowe (pracuje w szkole).
To raczej kadrowej dyrektor powinien dołożyć pracy,tzn płace.
--
Pozdrawiam;
Kaja
-
4. Data: 2003-01-15 00:38:32
Temat: Re: Nowy zakres obowiązków
Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>
Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b00il9$6sn$1@absinth.dialog.net.pl...
>
> Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:1...@n...onet.pl...
> > Witam,
> > mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu
> obowiązków?
>
> teoretycznie może...w ramach oszczędnosci itd...
Ello Sandra
W ramach jakich oszczednosci moze odmowic?
A tak poza tym, czy nie stosuje sie w takiej sytuacji wypowiedzenia
zmieniającego?
Pozdrawiam
Jarek
-
5. Data: 2003-01-15 10:03:53
Temat: Re: Nowy zakres obowiązków
Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
"Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> wrote in message
news:b02aib$9lo$1@kujawiak.man.lodz.pl...
>
> Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:b00il9$6sn$1@absinth.dialog.net.pl...
> >
> > Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> > napisał:1...@n...onet.pl...
> > > Witam,
> > > mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu
> > obowiązków?
> >
> > teoretycznie może...w ramach oszczędnosci itd...
>
> Ello Sandra
>
> W ramach jakich oszczednosci moze odmowic?
>
> A tak poza tym, czy nie stosuje sie w takiej sytuacji wypowiedzenia
> zmieniającego?
>
Wedlug mnie tak.
--
Depi.
-
6. Data: 2003-01-15 11:06:05
Temat: Odp: Nowy zakres obowiązków
Od: "Sandra" <d...@w...pl>
Użytkownik Jarek Dyrkacz <j...@a...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b02aib$9lo$...@k...man.lodz.pl...
> > teoretycznie może...w ramach oszczędnosci itd...
>
> Ello Sandra
> W ramach jakich oszczednosci moze odmowic?
-tworzenia nowego etatu..
-w układach między siostą a dyrektorem mogą to zrobić ...
> A tak poza tym, czy nie stosuje sie w takiej sytuacji wypowiedzenia
> zmieniającego?
w aktach osobowych wtedy wszystko bedzie w porządeczku...
natomiast zgodnie z k.p nie może ...
Sandra
-
7. Data: 2003-01-15 12:00:48
Temat: Re: Nowy zakres obowiązków
Od: m...@p...onet.pl
> To raczej kadrowej dyrektor powinien dołożyć pracy,tzn płace.
>
>
> --
> Pozdrawiam;
> Kaja
Tylko, że takowego stanowiska brak. Dyrektor szuka oszczędności, więc są dwa
stanowiska administracyjne: gł. księgowa i sekretarka.
A co to takiego wypowiedzenie zmieniające? Dzięki bardzo za wszystkie opinie.
Pozdrawiam
Milena
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2003-01-18 20:29:10
Temat: Re: Nowy zakres obowiązków
Od: "JarekT" <t...@w...pl>
> mam pytanie - czy pracownik może odmówić podpisania nowego zakresu
obowiązków?
Moze. Prawnie nie mozna nikogo zmusic do podpisania czegokolwiek.
> Siostra pracuje jako główna księgowa, ma mnóstwo pracy, a pan dyrektor
> dodatkowo chce dokoptować jej sprawy kadrowe (pracuje w szkole). Żaden
> pracownik wcześniej na tym stanowisku nie miał tego w zakresie, zajmowała
się
> tym kobieta pracująca w sekretariacie. Teraz jednak dyrektor motywuje swą
> decyzję tym, że chce, aby zajmowała się tym siostra, bo wie, że zrobi to
lepiej
> (od pani pracującej w sekretariacie).
Czy zwiekszenie zakresu obowiazkow skutkuje rowniez wzrostem uposazenia?
(sorry za glupie pytanie ;))
>Dla mnie, to żadne usprawiedliwienie. Co
> myślicie o tym?
Przykro mi, ale moze to zrobic, a przynajmniej probowac. Zasady zatrudniania
pracownikow dydaktycznych (czyli nauczycieli i/lub wychowawcow) okresla
ustawa o systemie oswiaty, karta nauczyciela oraz ustawy i rozporzadzenia
pokrewne. I tu dyrektorek ma dosc mocno skrepowane rece.
Te akty prawne jednak nie reguluja niczego jesli chodzi o pracownikow
administarcyjnych.
Pracownik administracyjny moze byc czlonkiem zwiazku zawodowego (rowniez, a
w zasadzie przede wszystkim - ZNP) i tam szukac pomocy i ochrony prawnej.
Siostra moze tez sprobowac przeciwstawic sie dodatkowym obowiazkom
tweirdzac, ze nie posiada do ich wykonywania wiedzy, kwalifikacji,
doswiadczenia itp.
Jeszcze jedno: wszystko na pismie i przez sekretariat, potwierdzenia odbioru
na kopii, NIC NA GEBE!!!
Te wszystkie pisma moga byc potem dowodami przeciwko dyrekcji.
Pozdrawiam
Jarek