-
91. Data: 2023-06-26 17:50:34
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-06-26 o 13:08, Robert Tomasik pisze:
> W dniu 26.06.2023 o 07:07, cef pisze:
>>
>> Nie mam pomysłu, ale jestem pewny, że raczej rachunek nie ma z tym
>> nic wspólnego. Dałem równolegle na pl.biznes.banki może ktoś tam
>> napisze jaki jest mechanizm. Wg mnie pewnie w danych, które podałeś
>> do umowy, której nie doczytałeś - bo jakieś abonamenty zawsze są
>> małymi literkami i z gwiadkami, mogły być wystarczające. A sprzedawca
>> pewnie podaje imię nazwisko, kod transakcji i sumę i numery mu nawet
>> nie są potrzebne.
>
> Przede wszystkim spawa jest sprzed wielu lat.
I niewiele pamiętasz a piszesz rzeczy dziwne, stąd z troską pochylają
się niektórzy nad Tobą i próbują pomóc.
> Może i numer rachunku tu nie ma nic wspólnego. Po prostu to jedyna
> informacja wiążąca te dwie (zastrzeżoną i nową) karty płatnicze. Nie
> wiem po co zresztą ta cała rozkminka. To zdarzenie sprzed wielu lat.
> Przywołane przeze mnie jedynie w celu ostrzeżenia przed zagrożeniem.
Ale chyba jednak nie zapamiętałeś zdarzenia na tyle dobrze,
żeby przedstawić rzeczywiste fakty.
> Przemyślałem, że wkładanie takich osób do kf jest złym pomysłem i teraz
> mam ich pooznaczanych kolorem. Staram się nie wdawać z nimi w zbędne
> dyskusje, chyba że akurat mi się nudzi, albo uznam, że w danym
> konkretnym wypadku konieczne jest skomentowanie - i generalnie tyle.
Dokładnie tak samo robię tylko inny status oszołoma jest :-)
-
92. Data: 2023-06-26 22:19:46
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 26.06.2023 o 17:50, cef pisze:
>
>> Może i numer rachunku tu nie ma nic wspólnego. Po prostu to jedyna
>> informacja wiążąca te dwie (zastrzeżoną i nową) karty płatnicze. Nie
>> wiem po co zresztą ta cała rozkminka. To zdarzenie sprzed wielu lat.
>> Przywołane przeze mnie jedynie w celu ostrzeżenia przed zagrożeniem.
> Ale chyba jednak nie zapamiętałeś zdarzenia na tyle dobrze,
> żeby przedstawić rzeczywiste fakty.
Przede wszystkim nie ma to dla nie większego znaczenia.Po prostu wie, że
samo zastrzeżenie karty i wydanie nowej nie wyklucza obciążenia i tyle.
Natomiast nie oczekuję żadnej pomocy.
--
(~) Robert Tomasik
-
93. Data: 2023-06-26 23:49:06
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:
> Przede wszystkim nie ma to dla nie większego znaczenia.Po prostu wie,
> że samo zastrzeżenie karty i wydanie nowej nie wyklucza obciążenia i
> tyle. Natomiast nie oczekuję żadnej pomocy.
No tak. Tak w ogóle to wydanie nowej nie ma tu znaczenia.
Należałoby poszukać dokładnych szczegółów, ale to ma sens - w końcu
zastrzeżenia dokonujemy zwykle po utracie karty, a tu autoryzacja była
wcześniej i nie ma wątpliwości co do legalności transakcji (kolejne
obciążenia nie są wtedy autoryzowane, a przynajmniej nie były). Można
się zdziwić, jak ktoś zastrzega właśnie po to, by się pozbyć nowych
obciążeń tego typu (np. przychodzących nie wiadomo skąd).
Z tym, że na takie coś normalna reklamacja powinna pomóc. Zastrzeganie
nowej karty jest natomiast niecelowe, bo nie ma ona nic z tą sytuacją
wspólnego.
--
Krzysztof Hałasa
-
94. Data: 2023-06-27 00:00:57
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 26.06.2023 o 23:49, Krzysztof Halasa pisze:
> Z tym, że na takie coś normalna reklamacja powinna pomóc. Zastrzeganie
> nowej karty jest natomiast niecelowe, bo nie ma ona nic z tą sytuacją
> wspólnego.
Ja starą zastrzegłem, a nie nową.
--
(~) Robert Tomasik
-
95. Data: 2023-06-27 10:23:09
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 26 Jun 2023 23:49:06 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
> Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:
>> Przede wszystkim nie ma to dla nie większego znaczenia.Po prostu wie,
>> że samo zastrzeżenie karty i wydanie nowej nie wyklucza obciążenia i
>> tyle. Natomiast nie oczekuję żadnej pomocy.
>
> No tak. Tak w ogóle to wydanie nowej nie ma tu znaczenia.
> Należałoby poszukać dokładnych szczegółów, ale to ma sens - w końcu
> zastrzeżenia dokonujemy zwykle po utracie karty, a tu autoryzacja była
> wcześniej i nie ma wątpliwości co do legalności transakcji (kolejne
> obciążenia nie są wtedy autoryzowane, a przynajmniej nie były).
Autoryzacja byla wczesniej, ale jedno czy wiecej obciazen pózniej.
> Można
> się zdziwić, jak ktoś zastrzega właśnie po to, by się pozbyć nowych
> obciążeń tego typu (np. przychodzących nie wiadomo skąd).
To co zrobic - zlikwidowac karte i konto?
> Z tym, że na takie coś normalna reklamacja powinna pomóc. Zastrzeganie
> nowej karty jest natomiast niecelowe, bo nie ma ona nic z tą sytuacją
> wspólnego.
Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.
J.
-
96. Data: 2023-06-27 10:43:28
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-06-27 o 10:23, J.F pisze:
> On Mon, 26 Jun 2023 23:49:06 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
>> Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:
>>> Przede wszystkim nie ma to dla nie większego znaczenia.Po prostu wie,
>>> że samo zastrzeżenie karty i wydanie nowej nie wyklucza obciążenia i
>>> tyle. Natomiast nie oczekuję żadnej pomocy.
>>
>> No tak. Tak w ogóle to wydanie nowej nie ma tu znaczenia.
>> Należałoby poszukać dokładnych szczegółów, ale to ma sens - w końcu
>> zastrzeżenia dokonujemy zwykle po utracie karty, a tu autoryzacja była
>> wcześniej i nie ma wątpliwości co do legalności transakcji (kolejne
>> obciążenia nie są wtedy autoryzowane, a przynajmniej nie były).
>
> Autoryzacja byla wczesniej, ale jedno czy wiecej obciazen pózniej.
>
>> Można
>> się zdziwić, jak ktoś zastrzega właśnie po to, by się pozbyć nowych
>> obciążeń tego typu (np. przychodzących nie wiadomo skąd).
>
> To co zrobic - zlikwidowac karte i konto?
>
>> Z tym, że na takie coś normalna reklamacja powinna pomóc. Zastrzeganie
>> nowej karty jest natomiast niecelowe, bo nie ma ona nic z tą sytuacją
>> wspólnego.
>
> Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
> numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.
A nawet twierdził, że obciążenie powiązane jest z numerem rozliczeniowym
rachunku,
bo nowa karta ma nowy numer przecież a obciążenie nadal się pojawia.
Wg mnie to niemożliwe przy nowym numerze karty i albo Robert
coś pochrzanił albo źle pamięta.
Pytanie jest czy obciążenia automatycznie subskrybcji czy jakichś
abonamentów
mają jakąkolwiek techniczną możliwość się tak zrealizować.
Tzn jeśli klient podał do umowy jakieś dane osobowe identyfikujące, to
czy technicznie coś takiego jest możliwe.
Bo jednak bardziej wierzę w technikę niż w czyjeś bajania.
-
97. Data: 2023-06-28 20:27:37
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"J.F" <j...@p...onet.pl> writes:
> Autoryzacja byla wczesniej, ale jedno czy wiecej obciazen pózniej.
Ano.
>> Można
>> się zdziwić, jak ktoś zastrzega właśnie po to, by się pozbyć nowych
>> obciążeń tego typu (np. przychodzących nie wiadomo skąd).
>
> To co zrobic - zlikwidowac karte i konto?
To chyba przesada, ale faktycznie powinno pomóc.
W takim przypadku bank robi chargeback ze względu na to, że to już nie
jest jego klient, a były klient nie ma prawa korzystać z usług
płatniczych.
> Ale Robert starą zastrzegł. A raczej bieżącą - dostał nową, z nowym
> numerem, a kolejne obciązenie i tak przeszło.
Ano.
Tu pewnie różne banki różnie reagują. Możliwe też, że teraz to by
inaczej zadziałało.
--
Krzysztof Hałasa
-
98. Data: 2023-07-02 12:14:09
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2023-06-26, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
> W dniu 26.06.2023 o 00:47, Robert Tomasik pisze:
>> W dniu 25.06.2023 o 14:47, cef pisze:
>>
>>>>>> Bo tak było, tylko że rekurencja robiła się w warstwie rachunku, a nie
>>>>>> karty i w tym problem.
>>>>> No i co odpowiedział bank jak zareklamowałeś rozliczoną transakcję
>>>>> do zastrzeżonej karty? Powiedział, że nic nie może zrobić,
>>>>> bo obciążany jest rachunek techniczny?
>>>> Oni o rachunku chyba nie pisali, tylko o obciążeniu z pominięciem
>>>> karty na podstawie wcześniej wyrażonej zgody. Tyle, że wcześniej nikt
>>>> nie wiedział, że tak można i jak napisałem reklamacje, to jako
>>>> rozwiązanie zaproponowano mi zastrzeżenie karty.
>>> Czyli normalnie opłaciłeś jakąś subskrypcję, która tylko
>>> przy inicjacji wymaga podania numeru, daty ważności, danych i CVV
>>> a potem obciążenie jest automatyczne i nie umiałeś tego zlikwidować
>>> i piszesz tu jakieś banialuki o obciążaniu przez rachunek?
>>
>> Mniej więcej dokładnie tak. Z tym, że w między czasie zmieniły się dane
>> karty, więc tej obciążyć się nie dało.
>
> Oczywiście, że się dało. I to bez jakichś hakerskich (jak sugerowałeś)
> kombinacji z jakimiś magicznymi kontami technicznymi.
> Bo tak karty właśnie działają.
> Jak kończy ci się ważność karty i bank przysyła ci nową, to jakoś nie
> trzeba podawać nowej karty w różnych netfliksach, hbo, czy innych
> subskrypcjach. I nie ma w tym nic dziwnego ani nadprzyrodzonego.
Może specyfika EU, bo ja muszę podawać przy każdej utracie ważności.
Amazon i pierdylion innych firm.
--
Marcin
-
99. Data: 2023-07-16 20:52:56
Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 20.06.2023 o 01:53, Marcin Debowski pisze:
> On 2023-06-19, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>> W dniu 19.06.2023 o 01:29, Marcin Debowski pisze:
...
>
>> "Istotą mojej reklamacji jest fakt, że utraciłem możliwość korzystania z
>> serwisu przez zablokowanie jego funkcjonalności i wymaganie w nim
>> akceptacji nowego regulaminu. Nie wiem jak to się stało, że udało mi się
>> zakupić w tym serwisie bilet kiedy, według obecnie publikowanych
>> informacji w tym serwisie, nowy regulamin już obowiązywał a z wymogu
>> akceptacji teraz wynika, że jeszcze tego nie zrobiłem. Wydaje mi się, że
>> nie mają państwo podstaw odmawiać mi korzystania na podstawie regulaminu
>> jaki obowiązywał w momencie zakupu biletu. ..."
>>
>> Myślałem, że trochę bardziej prawnie tutaj podyskutujemy. Jest spora
>> szansa, że ja wcale nie mam racji. Ale może mam, więc ...
>
> MZ masz rację, ale nie masz możliwości osiągniecia rozwiązania, które
> dla wiekszości osób byłoby akceptowalne w sensie praktycznym. To, że ma
> się prawnie rację nie oznacza, że walka ma praktyczny sens.
>
Na moją korespondencję pani sobie odpowiedziała
"W imieniu PKP Intercity S.A. serdecznie dziękuję za
korespondencję.Uprzejmie informuję, iż kieruję korespondencję do działu
reklamacji.
"
Myślałem, że już reklamuję, ale skoro mówi, że kieruje to chyba powinna
podać numer zgłoszenia. Zgłoszenie obsłużyli oczywiście już po dokonaniu
przejazdu.
"Szanowny Panie,
otrzymaliśmy zgłoszenie dotyczące zwrotu opłaty za bilet o numerze XXXX
relacji AAA-BBB na przejazd w dniu ZZZZ.
Wyjaśniamy, że podstawą do zwrotu opłaty za niewykorzystany bilet jest ...
"
I opowiadają mi tam o tym. Tylko, że ja nie składałem takiej reklamacji.
Przedmiotem reklamacji była możliwość korzystania z serwisu
sprzedażowego na platformie www celem dostępu do biletu.
"Nadmieniamy, że bilet został zakupiony poprzez Aplikację mobilną PKP
Intercity, nie w serwisie e-IC. ..."
I tutaj jest to o czym wspominałem, że mogło zdarzyć się, że wyjątkowo
bilet kupiłem za pomocą apki. Ostatecznie właśnie z apk'ki korzystałem,
ale tam są także bilety z systemu sprzedażowego na www i nie wiadomo
które gdzie zostały zakupione.
"Nadmieniamy, że bilety z aplikacji nie są wysyłane na adres e-mail, ..."
No właśnie, dlatego nie dostałem i szukałem w serwisie www.
Wychodzi na to, że jakkolwiek wygenerowali i rozpatrywali reklamację w
innym temacie niż wnioskowałem to to o co wnioskowałem, czyli zmiany
umowy w trakcie jej realizacji też nie było.