  • 1. Data: 2024-10-07 10:55:34
    Temat: Nowy akt zasadniczy
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    https://oko.press/na-zywo/na-zywo-relacja/kaczynski-
    zapowiada-ze-po-wygranych-wyborach-pis-powola-rade-s
    tanu-i-zniesie-konstytucje-z-1997-r

    ,,Potrzebny jest nowy akt zasadniczy, być może zastępczy, uchwalony w
    oczekiwaniu na większość dwóch trzecich" - zapowiada prezes PiS."

    Ale że marzy mu się uchwalenie równoległej Konstytucji zwykłą ustawą?
    Co to w ogóle za twór ten "zastępczy akt zasadniczy"? Że niby "normalna"
    Konstytucja przestanie obowiązywać?
    Już mu się całkiem w głowie pomieszało, albo dobrze wie, że jego wyborcy
    są poniżej progu rozumienia czegokolwiek i będą święcie wierzyć, że
    właśnie powstała nowa Konstytucja.
    I po co to w ogóle robić, przecież jeśli dojdzie do władzy bez
    większości 2/3, to tak jak poprzednio może zwyczajnie ignorować
    Konstytucję... mając swojego prezydenta.
    A nie mając swojego, to przecież żaden normalny prezydent takiej
    "ustawy" nie podpisze.
    Peron mu całkiem odjechał, czy faktycznie ma tak niskie mniemanie o
    swoich zwolennikach i wie, że oni łykną takie głupoty bez popijania?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2024-10-07 11:18:01
    Temat: Re: Nowy akt zasadniczy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Oct 2024 10:55:34 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    >
    > Ale że marzy mu się uchwalenie równoległej Konstytucji zwykłą ustawą?
    > Co to w ogóle za twór ten "zastępczy akt zasadniczy"? Że niby "normalna"

    A to się trzeba Prezesa pytać, ale ostatnie lata pokazały słabość
    Konstytucji, i trochę zmian trzeba wprowadzić.

    Ciekawe, czy się uda, czy każdy będzie liczył, ze burdel się przyda,
    jak wybory wygra :-)

> [...]

    > większości 2/3, to tak jak poprzednio może zwyczajnie ignorować
    > Konstytucję... mając swojego prezydenta.

    A jak będzie odwrotnie?
    Nasz premier, wasz prezydent?

    A sytuacja nasz premier i nasz prezydent jak widać też nie jest zdrowa
    :-)

    No chyba że ... kiedys koalicja osiągnie 60% i zacznie stosować
    Trybunał Stanu ...

    Jesteś pewien, że nie podpisze? :-)

    J.

  • 3. Data: 2024-10-07 16:20:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.10.2024 o 11:18, J.F pisze:

    > Jesteś pewien, że nie podpisze? :-)

    Normalny nie podpisze. Jestem pewien.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 4. Data: 2024-10-07 16:47:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Oct 2024 16:20:26 +0200, Kviat wrote:

    > Normalny nie podpisze. Jestem pewien.

    A jaką masz pewność, że będzie normalny?

    Zresztą jakie tu mają być kryteria normalności?
    Partia wystawiła, program ogłoszony, wyborcy popierają, i ma nagle
    wszystkim wbrew ? :-)

    J.