  • 11. Data: 2007-06-21 14:25:49
    Temat: Re: Nowi sąsiedzi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Jesli bedzie to konieczne to maja racje. Gdybyscie mieli na posesji
    > czynny calodobowo tartak to sasiadow nie interesowaloby jego
    > przesuniecie a calkowite zlikwidowanie. Ew. uzywanie wylacznie w dzien,
    > w granicach przyzwoitosci.

    Zaraz-zaraz... Twierdzisz, że jak np. kupię działkę koło stacji
    kolejowej i postawię tam sobie domek, to mogę domagać sie likwidacji
    stacji kolejowej? ;)

  • 12. Data: 2007-06-21 14:34:20
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

    > A czemu nie "lub innym wybrykiem niz wszystkie wczesniej wymienione"?
    > Moze chodzi tylko o "alarmem lub innym wybrykiem" a pozostale (krzyk i
    > halas) nie sa wybrykami?

    z takiej budpwy zdania jasno wynika ze ten hałas musi miec charakter
    wybryku, a pracujacy klimatyzator nie ma takiego charakteru. Inaczej by
    sie miala sprawa gdyby sasiedzi na zlosc postawili go tam w zamiarze
    dokuczenia swoim sasiadom.

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 13. Data: 2007-06-21 14:47:05
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Jasko Bartnik pisze:

    > Gdyby sie nie udalo jest gotowiec:
    > http://huby.seo.pl/08_halas/81_normy_halasu.htm

    Z tego wynika ograniczenie do 67dB w dzień i 57dB w nocy, chociaż nie
    do końca rozumiem o co chodzi z tymi przedziałami czasu. Zerknąłem w
    kartę katalogową pompy ciepła, będącej tą "zewnętrzną" częścią systemu
    klimatyzacji. Podawany w karcie poziom dźwięku wynosi 72dB.
    Teoretycznie więc żadna klimatyzacja nie ma racji bytu, nawet w dzień.
    Co Wy na to ? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2007-06-21 16:22:52
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-06-2007 o 16:25:49 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Zaraz-zaraz... Twierdzisz, że jak np. kupię działkę koło stacji
    > kolejowej i postawię tam sobie domek, to mogę domagać sie likwidacji
    > stacji kolejowej? ;)

    Odpowiem troszke na okolo ale na podobny temat - lotnisko. W koncu
    wytwarza znacznie wiecej halasu niz stacja kolejowa. Okecie (to chyba
    najlepszy przyklad) wyznaczylo strefy wokol lotniska. Zaleznie od strefy,
    ludziom "wyplacana" (w cudzyslowiu, bo objawia sie to - chyba - obnizeniem
    czynszu a nie dostaniem pieniedzy do reki) jest rozna rekompensta za halas
    jaki musza znosic. Nie wiem jak jest to regulowane w przypadku stacji
    kolejowych ale konsekwencje "halasowania" jakies ponosza.

    Moglem, faktyczenie, zle to ujac - stacji kolejowej nie zlikwiduja.
    Klimatyzacji tez nie musza likwidowac. Ale nalezaloby albo ograniczyc
    emitowany przez nia halas, albo liczyc sie z wizytami policji w sprawie
    zaklocania "ciszy nocnej".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 15. Data: 2007-06-21 16:29:30
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-06-2007 o 16:34:20 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

> [...]
    > wybryku, a pracujacy klimatyzator nie ma takiego charakteru. Inaczej by
    > sie miala sprawa gdyby sasiedzi na zlosc postawili go tam w zamiarze

    Zupelnie jak z morderstwem - prawie zawsze uzyte jest takie narzedzie. I
    co? Zamkniesz nóż za kratkami? Owego "wybryku" dopuszcza sie wlasciciel
    klimatyzacji swiadomie zostawiajacy ja na noc wlaczona. Uwazasz, ze moge
    sobie tez wystawic na dwor moj sprzet grajacy i puszczac glosno muzyke?
    Jako audiofil napawam sie dzwiekiem, a tylko w nocy mam okazje posluchac
    muzyki... nie ma w tym zadnej zlosliwosci dokuczania.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 16. Data: 2007-06-21 16:35:47
    Od: Gośka <g...@n...com>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > klimatyzacji. Podawany w karcie poziom dźwięku wynosi 72dB.
    > Teoretycznie więc żadna klimatyzacja nie ma racji bytu, nawet w

    Moja ma 50dB mierzone w odległości 1m od jednostki. Tak więc nie jest aż
    tak źle.

    Gośka

  • 17. Data: 2007-06-21 16:38:37
    Od: Gośka <g...@n...com>

    Gośka wrote:

    > Moja ma 50dB mierzone w odległości 1m od jednostki. Tak więc nie jest aż
    > tak źle.

    Tak mi się skojarzyło, że już dzieci tych sąsiadów, nie mówiąc o ich
    psach, wytwarzają większy hałaś niż nasza klimatyzacja ...

    Gośka

  • 18. Data: 2007-06-21 16:40:34
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

    > Zupelnie jak z morderstwem - prawie zawsze uzyte jest takie narzedzie. I
    > co? Zamkniesz nóż za kratkami? Owego "wybryku" dopuszcza sie wlasciciel
    > klimatyzacji swiadomie zostawiajacy ja na noc wlaczona.

    i poewnie dlatego to robia zeby sasiadom nie dac spac, prosze cie...

  • 19. Data: 2007-06-21 17:00:48
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-06-2007 o 18:38:37 Gośka <g...@n...com> napisał(a):

    > Tak mi się skojarzyło, że już dzieci tych sąsiadów, nie mówiąc o ich
    > psach, wytwarzają większy hałaś niż nasza klimatyzacja ...

    Moge tylko potwierdzic, ze z pomiarow "dla zabawy" (uczylem sie uzywac
    urzadzenia do pomiaru) w szkole wyszlo ok. 100dB :) Mierzone na przerwie w
    podstawowce.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 20. Data: 2007-06-21 17:02:54
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-06-2007 o 18:40:34 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > i poewnie dlatego to robia zeby sasiadom nie dac spac, prosze cie...

    A musza to robic swiadomie? W tym artykule nie ma nic o swiadomym
    dzialaniu "na zlosc". Ja tez nie bede sluchal w nocy glosno muzyki zeby
    nie dawac spac sasiadom.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.