  • 11. Data: 2006-09-19 18:37:07
    Temat: Re: Nowe przepisy a odsprzedaż mieszkania
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > Swoją drogą jak proponujesz wyliczyć kwotę kupna przy przekształceniu
    > spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu na spółdzielcze
    > własnościowe prawo do lokalu? ;)

    Nie ma transakcji sprzedaży, więc nie ma kwoty kupna. Może być ewentualnie
    okreslona wartośc rynkowa takiego prawa.

  • 12. Data: 2006-09-19 18:39:36
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > Nie ma takiej możliwości. Wkład lokatorski zgodnie z ustawią liczy się
    > jako 70% (no, bez małego ułamka) wartości lokalu.

    Nieprawda. Może byc mniej.

    > Zgodnie z ustawą trzeba dopłacić jeszcze 30% wartości rynkowej (wycena
    > przez rzeczoznawcę), ale np. w mojej byłej spółdzielni było 50%
    > bezzwrotnej zniżki (nie wiem, czy to wynikało z przepisów czy też z
    > wewnętrznej uchwały spółdzielni).

    Kiedyś było w oparciu o statut spółdzielni - stawka bonifikaty dowolna,
    ograniczenie to zakaz sprzedaży przez 5 lat pod groźbą zwrotu bonifikaty i
    brak możliwości ustanowienia odrębnej własności, obecnie ustawowo 50%, brak
    ograniczeń co do sprzedaży.

  • 13. Data: 2006-09-19 19:26:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 19 Sep 2006 20:39:36 +0200, Boombastic napisał(a):

> [...]
    > brak możliwości ustanowienia odrębnej własności, obecnie ustawowo 50%, brak

    OK, o to mi chodziło. Dzięki :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl