  • 31. Data: 2011-11-29 15:54:45
    Temat: Re: Nowe prawo spadkowe?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Nov 2011, Nixe wrote:

    > Znaczy się rodzic nie ma prawa zadecydować za małoletnie dziecko?

    Rodzic niejednokrotnie nie zdaje sobie sprawy ze skutków prawnych
    różnych zdarzeń :)
    Dajmy na to, dziecko otrzymuje prezent z jakiejś okazji (od
    osoby trzeciej, aby wykluczyć czy od rodziców to było "danie
    w zarząd" tylko).
    Rodzice ten fakt akceptują.
    I teraz kwiatek: ta rzecz nie jest ich.
    Też nie mogą robić (z nią) wszystkiego co "wydaje im się słuszne".

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2011-11-29 16:12:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/29/2011 9:54 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Rodzice ten fakt akceptują.
    > I teraz kwiatek: ta rzecz nie jest ich.
    > Też nie mogą robić (z nią) wszystkiego co "wydaje im się słuszne".

    Inny przyklad tez tu kiedys padl.

    Bank odmowil zamkniecia konta otwartego na nazwisko dziecka.

  • 33. Data: 2011-11-29 18:20:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Inny przyklad tez tu kiedys padl.
    >
    > Bank odmowil zamkniecia konta otwartego na nazwisko dziecka.

    Czy przyjęcie prezentu/otwarcie konta to są sprawy w ramach zarządu
    zwykłego?

    MJ

  • 34. Data: 2011-11-29 23:06:09
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Proste Prawo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    Dnia 28-11-2011 o 21:58:29 spp <s...@g...pl> napisał(a):

    > W dniu 2011-11-28 21:41, Kris_Poland pisze:
    >

    > Solidarna odpowiedzialność spadkobierców zmarłego i żyjącego?
    > Chyba zbyt mało szczegółów i zbyt dużo możliwych kombinacji... :(

    No właśnie, przydałby się bardziej precyzyjny opis. Ja z pytania
    zrozumiałem, że prawo własności należy do dwóch osób, jedna umiera, ale
    długi ciążyły tylko na tabularnym, nie żyjącym współwłaścicielu lokalu.
    -----------
    tak, dokladnie tak jak mowisz
    jeden wlasciciel zaciaga kredyty i jest obecnie prawie nie wyplacalny
    wiek dosc grubo podeszly, mieszkanie przepisane na wspolmalzonkow
    co sie stanie gdy dluznik kopnie w kalendarz?
    skoro spadkobiery nie sa w stanie splacac jego dlugow?

  • 35. Data: 2011-11-29 23:09:10
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Proste Prawo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    "Przepisane" - to znaczy że jak i co?
    To nie jest termin ustawowy, tak się tylko mówi potocznie, ale nie jestem
    pewny, w jakim znaczeniu użyłeś.

    Jeśli mieszkanie jest własnością dwóch osób, z których jedna schodzi
    zaciągając wcześniej długi, to sytuacja jest taka, że:
    1. jeśli właściciele byli małżeństwem, to ustaje małżeńska wspólność
    majątkowa,
    2. do spadku należy to, co należało do spadkodawcy - czyli udział we
    własności mieszkania i długi,
    3. udział we własności mieszkania (należący do spadkodawcy przed
    śmiercią), jak i zobowiązania (ciążące na spadkodawcy) przechodzą na
    spadkobierców - co do zasady.

    Teraz przeczytaj, co napisałem i zadaj kolejne pytania. Myślę, że lepiej
    analizować sytuację krok po kroku.

    -----------
    bardzo jasno to wyjasniles, czyli nie ma opcji by pozbyc sie
    kredytow/zadluzenia?
    bez przejecia spadku w postaci mieszkania przez dzieci lub bylej zony?

  • 36. Data: 2011-11-30 00:45:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/29/2011 5:06 PM, Kris_Poland wrote:
    > skoro spadkobiery nie sa w stanie splacac jego dlugow?

    to spłacą spadkobiercy spadkobierców.

  • 37. Data: 2011-11-30 07:42:17
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl>

    Dnia 30-11-2011 o 00:09:10 Kris_Poland <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > kredytow/zadluzenia?
    > bez przejecia spadku w postaci mieszkania przez dzieci lub bylej zony?

    jedyna możliwość, to darowizna udziału we własności jeszcze za życia
    wierzyciele mogą to przed sądem próbować podważyć - tzw skarga pauliańska,
    ale jeśli przedmiotem darowizny będzie udział we własności, to raczej nikt
    z wierzycieli nie zdecyduje się na taki proces

    po śmierci spadkobiercy wstępują w sytuację prawną zmarłego, ich
    odpowiedzialność za długi spadkodawcy można ewentualnie ograniczyć do
    wartości odziedziczonego majątku, ale nie da się przejąć mienia nie
    obciążonego długami

    pozdrawiam

    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 38. Data: 2011-11-30 19:46:41
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-30 00:06, Kris_Poland pisze:
> [...]
    > co sie stanie gdy dluznik kopnie w kalendarz?
    > skoro spadkobiery nie sa w stanie splacac jego dlugow?

    Nie dają teraz kredytów bez ubezpieczenia na wypadek śmierci.
    Szczególnie emerytom.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 39. Data: 2011-11-30 22:29:25
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie dają teraz kredytów bez ubezpieczenia na wypadek śmierci. Szczególnie
    > emerytom.

    wiek podemerytalny, nie emeryt
    ubezpieczenie kredytu czego dotyczy? smierci? czy niewyplacalonosci

  • 40. Data: 2011-11-30 23:16:10
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-11-30 23:29, Kris_Poland pisze:

    > Użytkownik "Animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > wiek podemerytalny, nie emeryt
    > ubezpieczenie kredytu czego dotyczy? smierci? czy niewyplacalonosci

    To wcisnęliby Ci ubezpieczenie na wypadek utraty pracy, czy śmierci, czy
    śmierci na skutek nieszczęśliwego wypadku. Odszkodowanie pobrałby w
    razie czego bank na pokrycie pozostałości kredytu do spłacenia.

    animka