  • 1. Data: 2008-10-22 11:08:49
    Temat: Notarialne poświadczenie dziedziczenia
    Od: "palermos" <p...@g...pl>

    Jak to jest z "Notarialnym poświadczeniem dziedziczenia".
    Dzwoniłem do dwóch notariuszy w uzyskałem odpowiedź że nadal trzeba
    przeprowadzać tą procedurę w sądzie.

    Dodam iż chodzi o dziedziczenie ustawowe oraz wszyscy spadkobiercy są zgodni.

  • 2. Data: 2008-10-23 16:26:33
    Temat: Re: Notarialne poświadczenie dziedziczenia
    Od: Heming <n...@n...pl>

    palermos pisze:
> [...]
    > przeprowadzać tą procedurę w sądzie.
    >
    > Dodam iż chodzi o dziedziczenie ustawowe oraz wszyscy spadkobiercy są zgodni.

    System informatyczny (rejest poswiadczen dziedziczenia), ktory ma
    obslugiwac notariuszy wciaz jest w fazie testow. Do tego pojawily sie
    trudnosci praktyczne, jak np. wymog umieszczenia na poswiadczeniu numeru
    PESEL zmarlego podczas gdy nie ma go na akcie zgonu. Jesli dodac do tego
    smieszna stawke za poswiadczenie (150 zł netto niezaleznie od liczby
    spadkobiercow i wartosci spadku), mozna sie spodziewac, ze sprawa ruszy
    niepredko. Moze w przyszlym roku.

  • 3. Data: 2008-10-23 18:54:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-23 18:26 Heming napisał/a:

> [...]
    > smieszna stawke za poswiadczenie (150 zł netto niezaleznie od liczby
    > spadkobiercow i wartosci spadku), mozna sie spodziewac, ze sprawa ruszy

    Tu coś niecoś o dziedziczeniu (nowe)
    http://www.infor.pl//temat-dnia/89510.html

    --
    animka

  • 4. Data: 2008-10-24 08:30:11
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    >Tu coś niecoś o dziedziczeniu (nowe)
    >http://www.infor.pl//temat-dnia/89510.html

    Zalozmy, ze mamy dziedziczenie na podst. testamentu.
    Jestem jedynym spadkobierca.
    Chodzi mi o porowanie postepowania spadkowego
    przez sad i przez naotaruisza.

    1. Ktora procedura dziedziczenia jest prostsza?

    2. Ktora procedura jest tansza?
    Jakie sa koszty?

    3. Ktora procedura jest szybsza?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2008-10-26 16:32:32
    Od: Heming <n...@n...pl>

    WOJSAL pisze:

    > 1. Ktora procedura dziedziczenia jest prostsza?

    Notarialna.

    > 2. Ktora procedura jest tansza?

    Sadowa. sadowa to 50 zł, a notarialna to 150zl + vat + wypisy.