  • 1. Data: 2007-10-24 16:47:49
    Temat: Nizsze taksy notarialne ??
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Juz si emowi ze nizsze taksy notarialne nie wejda w zycie bo notarisuze je
    omina.
    Przy zakupie mieszkania u developera potraktuja to jako umowe na
    ustanowienie odrebnej wlasnosci lokalu a nie umowe sprzedazy.
    ale ja mam pytanie. Taksa "zależy od wartości przedmiotu czynności
    notarialnej." A niby jaka jest wartosc ustanowienia odrebnej wlasnosci
    lokalu ? Jak kupuje mieszkanie to iles mnie to tam kosztuje. A ustanowienie
    odrebnej wlasnosci to tylko koszty wlasnie notarisuza i kiku drobnych spraw
    typu podatkowego - wiec wartosc zadna.

    Fantom

  • 2. Data: 2007-10-26 23:31:45
    Temat: Re: Nizsze taksy notarialne ??
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustanowienie
    > odrebnej wlasnosci to tylko koszty wlasnie notarisuza i kiku drobnych

    Tu wcale nie o to chodzi:

    Obniżka taksy o połowę obowiązuje przy:

    " [...] umowę sprzedaży samodzielnego lokalu mieszkalnego w rozumieniu art.
    2 ust. 2 zdanie 1 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
    stanowiącego odrębną nieruchomość albo budynku mieszkalnego jednorodzinnego
    w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.
    U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.2)), [...]"

    No to teraz uświadomię Ci, że ten lokal będzie stanowił odrębną
    nieruchomość dopiero po tym akcie, bo wcześniej, to on jedynie "MOŻE
    stanowić odrębną nieruchomość", co masz zresztą napisane na zaświadczeniu z
    miasta/gminy. Więc pretensje to możesz mieć jedynie do Ziobry, że prostego
    rozporządzenia napisać nie potrafi".