-
1. Data: 2005-06-14 11:34:38
Temat: Niezogdnosc towaru z umowa a awaria sprzetu
Od: "D" <d...@o...pl>
Jeden z wlascicieli sklepu komp. przyjmuje nast. postawe wobec odpow. za
niezgodnosc tow. z umowa konsumencka:
Jezeli na sprzet jest wystawiona 12-mies. gwarancja, znaczy to, ze trwalosc
sprzetu tyle wlasnie wynosi, wiec po 12 mies. uzytkowania, jesli sie
popsuje, sprzedawca nie ma obowiazku bezplatnej naprawy/wymiany sprzetu na
wolny od wad.
Jako analogiczny przyklad przytoczono sprzedaz zarowki, ktorej trwalosc z
oczywistych wzgledow nie wynosi 24-mies.
Czy taka interpretacja jest prawidlowa?
Co ze sprzedaza sprzetu uzywanego? Ile w takim przypadku wynosi odpow. za
n.t.z u.k.?
-
2. Data: 2005-06-14 12:42:59
Temat: Re: Niezogdnosc towaru z umowa a awaria sprzetu
Od: maHo <m...@p...net>
D wrote:
> Jeden z wlascicieli sklepu komp. przyjmuje nast. postawe wobec odpow. za
> niezgodnosc tow. z umowa konsumencka:
> Jezeli na sprzet jest wystawiona 12-mies. gwarancja, znaczy to, ze trwalosc
> sprzetu tyle wlasnie wynosi, wiec po 12 mies. uzytkowania, jesli sie
> popsuje, sprzedawca nie ma obowiazku bezplatnej naprawy/wymiany sprzetu na
> wolny od wad.
> Jako analogiczny przyklad przytoczono sprzedaz zarowki, ktorej trwalosc z
> oczywistych wzgledow nie wynosi 24-mies.
>
wydaje mi się że sprzedawca częściowo ma rację, tzn zależy co się
zepsuje. Jeżeli się zepsuje wskutek zużycia, to wtedy nie można się wg.
mnie powoływać na niezgodność z umową. Ale jeżeli awaria jest
spowodowana czymś co było nie tak już przy zakupie ( i da się to
udowodnić :> ), to wtedy sprzedawca racji nie ma.
pozdrav
maHo
-
3. Data: 2005-06-14 15:24:07
Temat: Re: Niezogdnosc towaru z umowa a awaria sprzetu
Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>
D napisał(a):
> Jezeli na sprzet jest wystawiona 12-mies. gwarancja, znaczy to, ze trwalosc
> sprzetu tyle wlasnie wynosi,
Mam 12 miesięcy gwarancji na samochód. Czy jego trwałość to 12
miesięcy? ;-)
MAc
-
4. Data: 2005-06-14 18:40:15
Temat: Re: Niezogdnosc towaru z umowa a awaria sprzetu
Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
D wrote:
> Jeden z wlascicieli sklepu komp. przyjmuje nast. postawe wobec odpow. za
> niezgodnosc tow. z umowa konsumencka:
niezgodność z umową obejmuje dużo szerszy temat niż tylko "uszkodzenia"
> Jezeli na sprzet jest wystawiona 12-mies. gwarancja, znaczy to, ze trwalosc
> sprzetu tyle wlasnie wynosi, wiec po 12 mies. uzytkowania, jesli sie
> popsuje, sprzedawca nie ma obowiazku bezplatnej naprawy/wymiany sprzetu na
> wolny od wad.
ma obowiązek, ale (jak pamiętam) po 6 miesiącach to Ty musisz udowodnić
fakt "niezgodności"
i znów fakt niezgodności to cos innego niż gwarancja...
--
regent...
(...)