-
11. Data: 2007-06-13 12:37:52
Temat: Re: Niezgodności towaru zumową po raz kolejny
Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
> Tak, pięknie, to udowodnij, że użył niewłaściwych. Są sytuacje gdy da się
> to faktycznie zrobić ale w większości zwyczajnie nie. Wbrew pozorom wiem
> co mówię bo zajmuję się zawodowo również analizą materiałów. Nie działa
> karta, biegły sprawdzi, że poszedł np. taki a nie inny układ. I co dalej?
> Mogę Ci ten układ sprawdzić, w ten czy inny sposób (np. prawidłowość
> użytych materiałów) i będzie to kosztowało ładnych parę tysięcy złotych, a
> potem na końcu okaże się, że poszedł z powodu wyładowania ładunku
> elektrostatycznego i kto zapłaci za te wszystkie ekspertyzy i czy było
> warto ryzykować przy 200zł cenie karty?
> Ośmielę się twierdzić, że w przypadku jakichkolwiek nieoczywistych
> przypadków konsument po 6ciu miesiącach stoi na przegranej pozycji.
To już będzie zależało od oceny sądów. Skoro zatem nie dysponujemy
przykładowymi orzeczeniami, proponuję EOT :)
L.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
12. Data: 2007-06-13 15:25:53
Temat: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
Od: "loli" <S...@w...pl>
> Generalnie, jak się odstępuje od umowy, a na tym polega zwrot towaru za
> gotówkę, to strony zwracają sobie co świadczyły z pominięciem koniecznych
> zmian w zakresie zarządu zwykłego.
Ale mi sie to wydaje beznadziejne. Teoretycznie mozna cos kupic, uzywac
2 lata (w szczczegolnosci sprzet elektroniczny szybko traci na wartosci).
Nastepnie stwierdzic, ze towar jest niezgodny z umowa (zepsul sie,
uzytkownik
go zniszczyl w sposob niewidoczny itp) - i ma mu sprzedawca wymienic
jak za nowy??? Rozumiem jak by to byl okres 2 miesiecy, ale lat?
:(
-
13. Data: 2007-06-13 16:24:17
Temat: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>
Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> Odpowiedz na news:dqi3k4-
j...@z...router:
> Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
> ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
> wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
> jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
> swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
> tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.
A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu
kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną?
Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski
"My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."
http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.
-
14. Data: 2007-06-14 00:25:35
Temat: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 13.06.2007 Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał/a:
> Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> Odpowiedz na news:dqi3k4-
> j...@z...router:
>> Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
>> ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
>> wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
>> jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
>> swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
>> tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.
> A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu
> kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną?
To czy dystrybutorowi wolno coś takiego zrobić jest kwestią umowy pomiędzy
Twoją firmą a tym dystrybutorem.
Lepiej jest w przypadku umów konsumenckich, bo niejaka firma HP stosowała
tego typu praktyki również w przypadku napraw gwarancyjnych (zapis nie
mówił o wymianie na nowy), ale zdaje się że UOKiK skutecznie ich tego
oduczył. W przypadku umów niekonsumenckich sąd zapewne uzna, że taki zapis
jest skuteczny, bo od firmy, jako profesjonalisty wymaga się nieco więcej.
--
Marcin