  • 11. Data: 2006-10-01 00:23:25
    Temat: Re: Niezgodnosc z umowa
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Marcin Debowski <a...@i...ml1.net> wrote:

    > Byłeś poinformowany o terminie odstąpienia?

    W sposób chyba nie do końca spełniający wymogi ustawy - tekst na
    karcie gwarancyjnej, zacytowany już przeze mnie w tym wątku
    (z opłatą manipulacyjną 10%). Wcześniej (przed zawarciem umowy,
    w opisie aukcji) - nie. Jak rozumieć art. 9 ust. 1 pkt. 1 - czy
    podanie numerów REGON i NIP wystarczy, czy musi być podany organ
    i numer w ewidencji działalności gospodarczej?

    > Minęły równo 2 tyg czy więcej?

    Nieco mniej - od odebrania zwróconego przeze mnie sprzętu (ZPO)
    do wysłania odpowiedzi 11 dni, czyli zmieścił się w terminie.

    > Jeśli powyższe terminy są ok, to zapłacić, ewentualnie poprosić o pomoc
    > Federację Konsumentów choć nie wiem czy warto się szamotać - pewnie trzeba
    > będzie powołac biegłego i będzie to większy wydatek niż te 25 zł, a może
    > się ostatecznie okazać że sprzęt jest faktycznie sprawny.

    Jedna możliwość (dość prawdopodobna moim zdaniem, choć jeszcze nie
    na 100% potwierdzona) jest taka, że sprzęt jest może i sprawny, ale
    źle współpracuje z polskimi aparatami telefonicznymi (mam takie,
    jeszcze z potwierdzeniem zgodności Instytutu Łączności), gdyż jest
    przeznaczony na rynek inny niż europejski (np. chiński - inne normy
    telekomunikacyjne, niedopasowanie powoduje zniekształcenia i pogłos).

    Nieco lepsze urządzenia dają użytkownikowi możliwość konfiguracji
    zależnie od kraju gdzie sprzęt ma pracować, tu jest to ustalone na
    stałe przez producenta. Sprzedający jest importerem, sprzęt ma na
    nalepce CE i FCC, może warto by spytać o deklarację zgodności...

    Dość burzliwy wątek na grupie alt.pl.voip, gdzie odradzam zakup:

    http://groups.google.com/group/alt.pl.voip/browse_th
    read/thread/ab0d9fc2d2ece6e5/7a9f2a44dbdd64e9

    Marek

  • 12. Data: 2006-10-01 02:40:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.09.2006 MM <s...@a...gda.pl.invalid> napisał/a:

    > Na logikę mogłoby się wydawać, że każdy zakup na odległość jest
    > poza lokalem, choć nie każdy poza lokalem jest na odległość...
    > Każdy kwadrat jest prostokątem, nie każdy prostokąt jest kwadratem :)
    > Jak to właściwie jest?

    To jest skrót myślowy lub jeśli wolisz nazwa potoczna. W rzeczywistości
    Ustawodawca używa "Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa" i "Umowy
    zawierane na odległość". Zresztą nie ma to najmniejszego znaczenia bo
    określenia ustawowe nie muszą pokrywać się w całym zakresie semantycznym z
    określeniami potocznymi czy słownikowymi i są najczęściej zdefiniowane w
    ustawie (np. tu odpowiednio art.1. i art.6. u.1. Żeby było jeszcze
    ciekawiej niektóre pojęcia oznaczają co innego w zależności od tego czy
    chodzi np. o prawo karne czy cywilne.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2006-10-01 10:28:59
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

> [...]

    > Ustawodawca używa "Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa" i "Umowy

    Chciałbym się upewnić - czy zakup wysyłkowy przez Allegro (Kup Teraz,
    nie licytacja), tak jak w tym przypadku, jest w myśl ustawy:
    a) umową zawieraną poza lokalem przedsiębiorstwa
    b) umową zawieraną na odległość
    c) obydwoma powyższymi?

    Art. 5 pkt. 1 miałby zastosowanie, gdyby w ofercie (opisie przedmiotu
    na Allegro) znalazło się zastrzeżenie o prawie odstąpienia, ale tam
    go nie znalazłem. Aukcja w której kupiłem (10 lipca, nr 114841619)
    jest już niedostępna (mam lokalną kopię, szkoda że archiwizator.pl
    padł), ale tu jest podobna:

    http://www.allegro.pl/item128441287.html

    Marek

  • 14. Data: 2006-10-04 00:38:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.10.2006 MM <s...@a...gda.pl.invalid> napisał/a:

> [...]
    > podanie numerów REGON i NIP wystarczy, czy musi być podany organ
    > i numer w ewidencji działalności gospodarczej?

    ZCP to cie w ogole nie powiadomiono cytujac jakies nieadekwatne paragrafy
    i nie przekazujac podstawowej informacvjo o mozliwosci odstapienia od
    umowy w czasie 10ciu dni.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2006-10-04 00:41:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > nie licytacja), tak jak w tym przypadku, jest w myśl ustawy:
    > a) umową zawieraną poza lokalem przedsiębiorstwa

    b (bez obecnosci obu stron)

    --
    Marcin