-
1. Data: 2007-08-13 05:27:02
Temat: Niezgodność towaru z umową-termin
Od: Dominik & Co <D...@w...pl>
Witam,
Nabyłem aparat cyfrowy w sklepie (netowym, ale to w zasadzie
nie tak istotne). Aparat zszedł. Zażądałem wymiany zgodnie
z "USTAWĄ o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej"
Art. 8 p.1 (na podstawie niezgodności towaru z umową,
jako, że nie upłynęło 6 miesięcy od sprzedaży obowiązywał
Art.4 p.1).
No i teraz to: (Art.4 p.3) "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się,
że uznał je za uzasadnione."
Co oznacza "ustosunkował się?" Czy dobrze myślę, że jedynie
satysfakcjonująca odpowiedź to "wymienię"/"nie wymienię"?
Bo ja dostałem maila "prześlemy do serwisu, serwis stwierdzi,
dlaczego powstało uszkodzenie a pan czekaj"...
Jak mniemam, nie jest to "ustosunkowanie się"? (Może ktoś
ma linka do orzecznictwa- nie udało mi się wygooglać).
Bo poza tym termin już minął (14 dni nawet jakby liczyć
jako robocze) i chcę gości ponaglić z użyciem innych argumentów ;-)
Dzięki za informacje.
--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji
RP
-
2. Data: 2007-08-13 05:28:50
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową-termin
Od: Dominik & Co <D...@w...pl>
Dominik & Co napisaB(a):
> No i teraz to: (Art.4 p.3) "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
Oczywiście chodzi o Art. 8 p.3- przejęzyczenie, sorki.
--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji
RP
-
3. Data: 2007-08-13 10:49:03
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową-termin
Od: PlaMa <m...@w...pl>
Dominik & Co pisze:
> Co oznacza "ustosunkował się?" Czy dobrze myślę, że jedynie
> satysfakcjonująca odpowiedź to "wymienię"/"nie wymienię"?
Dokładnie tak
> Bo ja dostałem maila "prześlemy do serwisu, serwis stwierdzi,
> dlaczego powstało uszkodzenie a pan czekaj"...
Czyli nie ustosunkowali się.
> Jak mniemam, nie jest to "ustosunkowanie się"? (Może ktoś
> ma linka do orzecznictwa- nie udało mi się wygooglać).
Powiedz im, że czas minął i mają Ci na miejscu dać nowy albo zwrócić
kasę, jak będą pyskować to idź do rzecznika on ci wszystko załatwi
> Bo poza tym termin już minął (14 dni nawet jakby liczyć
> jako robocze) i chcę gości ponaglić z użyciem innych argumentów ;-)
Weź swoją kopią pisma, pokaż im datę, pokaż treść ustawy i zażądaj
wydania nowego aparatu (acha weź wszystko co zostało Ci ze starego -
opakowania, instrukcje itp. :) )
> Dzięki za informacje.
powodzenia :)
pozdrawiam.
PlaMa
-
4. Data: 2007-08-13 12:28:34
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową-termin
Od: Dominik & Co <D...@w...pl>
PlaMa napisaB(a):
>> Co oznacza "ustosunkował się?" Czy dobrze myślę, że jedynie
>> satysfakcjonująca odpowiedź to "wymienię"/"nie wymienię"?
>
> Dokładnie tak
No i to mnie satysfakcjonuje :-) Gdzieś na stronie "konsumenckiej"
widziałem jakieś twierdzenia typu "jak konieczna jest ekspertyza lub
tym podobnie to czas może ulec wydłużeniu, byle sprzedawca o tym poinformował",
ale w ustawie jak widzę nie ma to najmniejszego umocowania.
A przeglądając orzeczenia sądu polubownego
http://bip.ih.katowice.pl/pages/main.php?id=139
znalazłem takie zdanie "W oparciu o powołaną ustawę do rozpoznania
reklamacji zobligowany jest sprzedawca, nie osoba trzecia
a uzależnianie załatwienia reklamacji od stanowiska takiej osoby
trzeciej niedopuszczalne."
> Powiedz im, że czas minął i mają Ci na miejscu dać nowy albo zwrócić
> kasę, jak będą pyskować to idź do rzecznika on ci wszystko załatwi
Na razie żądam nowego i nadmieniam o pozwie do sądu
(to chyba nawet będzie postępowanie uproszczone :-)
> Weź swoją kopią pisma, pokaż im datę, pokaż treść ustawy i zażądaj
> wydania nowego aparatu (acha weź wszystko co zostało Ci ze starego -
> opakowania, instrukcje itp. :) )
To wszystko już dostali, jako że żądałem wymiany od samego początku,
razem z pismem.
> powodzenia :)
Dzięki :-)
--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji
RP
-
5. Data: 2007-08-14 17:13:38
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową-termin
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Witam
Dominik & Co napisał(a) :
> No i to mnie satysfakcjonuje :-) Gdzieś na stronie "konsumenckiej"
> widziałem jakieś twierdzenia typu "jak konieczna jest ekspertyza lub
> tym podobnie to czas może ulec wydłużeniu, byle sprzedawca o tym poinformował",
To chyba dotyczyło reklamacji z tytułu gwarancji z warunkami
opisanymi w karcie gwarancyjnej, gdzie może być napisane, że np.
30 dni jest na naprawę.
> ale w ustawie jak widzę nie ma to najmniejszego umocowania.
Ustawa dotyczy niezgodności towaru z umową.
>> powodzenia :)
>
> Dzięki :-)
>
i ja też życzę powodzenia :-)
Napisz kiedyś jak Ci poszło.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B
-
6. Data: 2007-09-04 07:36:59
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową-termin
Od: Dominik & Co <D...@w...pl>
Zbynek Ltd. napisaB(a):
> Napisz kiedyś jak Ci poszło.
Na razie sprawa oparła się o Powiatowego Rzecznika
Konsumenta, zobaczymy, co dalej :-)
--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji
RP