  • 1. Data: 2009-08-19 13:36:17
    Temat: Niezgodność towaru z umową - sprzedawca zgubił kartę gwarancyjną
    Od: live_evil <p...@o...pl>

    Witam
    Zakupiłem wentylator w znanej sieci handlowej, wentylator jak się
    okazało nie działał, więc zwróciłem sprzedawcy z żadaniem zwrotu
    gotówki. Oddałem za pokwitowaniem cały komplet, tj wetylator, kartę
    gwarancyjną z instrukcją obsługi oraz paragonem. Po 13 dniach otrzymałem
    listem poleconym prośbę o dostarczenie karty gwarancyjnej, ponieważ jest
    to niezbędne do zwrotu gotówki.
    Poszedłem wyjaśnić sytuację, sprzedawca upiera się, że nie dostał karty
    gwarancyjnej i odmawia zwrotu gotówki. Sprzedawca po prostu zgubił kartę
    gwarancyjną.
    Jak z tego wybrnąć?

    --
    live_evil

  • 2. Data: 2009-08-19 13:59:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 15:36:17 +0200, live_evil napisał(a):

    > Poszedłem wyjaśnić sytuację, sprzedawca upiera się, że nie dostał karty
    > gwarancyjnej i odmawia zwrotu gotówki. Sprzedawca po prostu zgubił kartę
    > gwarancyjną.
    > Jak z tego wybrnąć?

    Komunikować się pisemnie, zażądać wypłaty gotówki, gdyż reklamacja została
    uznana. Wypłacą. Karta gwarancyjna nie jest żadnym dokumentem w świetle
    prawa. Reklamujesz towar. Musisz dostarczyć towar, napisać reklamację,
    udowodnić że zakupiłeś go w danym miejscu (np. za pomocą paragonu, choć
    niekoniecznie). I tyle. O karcie gwarancyjnej nigdzie nie ma mowy.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-08-20 08:17:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

> [...]

    > gotówki. Oddałem za pokwitowaniem cały komplet, tj wetylator, kartę
    > gwarancyjną z instrukcją obsługi oraz paragonem.
    ^^^^^^^^^^
    Mam nadzieję że przekazałeś oryginału paragonu?

  • 4. Data: 2009-08-21 13:17:26
    Od: live_evil <p...@o...pl>

    live_evil pisze:
    > [...]

    Przekazałem sprawę do biura miejskiego rzecznika konsumentów - otrymałem
    odpowiedź:

    "Dzwoniłam do serwisu, Pani powiedziała, że nie będą od Pana żądać karty
    gwarancyjnej. Obecnie czekają na decyzję producenta w zakresie
    załatwienia reklamacji - zostanie Pan poinformowany o decyzji."

    --
    live_evil