  • 11. Data: 2007-10-29 18:16:44
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Michu pisze:

    > Tak ale w ustawie jest napisane, ze to ja wybieram czy chce wymiane
    > czy naprawe, czyli doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa.

    tak.

    > Jak reklamuje na zasadach niezgodnosci, to nie musze dolaczyc karty
    > gwarancyjnej prawda?Wystarczy paragon?

    tak. A w sumie nawet tego czasami nie. Jak potrafisz inaczej udowodnić,
    że upiłeś w tym sklepie i takiego dnia to nawet paragon nie jest potrzebny.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 12. Data: 2007-10-29 18:17:39
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

    > kc

    dokładniej?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 13. Data: 2007-10-29 19:51:30
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Michu wrote:
    > Tak ale w ustawie jest napisane, ze to ja wybieram czy chce wymiane
    > czy naprawe, czyli doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa.

    W którym miejscu konkretnie? Nie znalazłem.

    P.

  • 14. Data: 2007-10-29 19:53:42
    Od: Piotr <p...@R...com>

    PlaMa wrote:
    > Klient przy zgłoszeniu *ŻĄDA* takiego albo takiego załatwienia sprawy.
    > Sprzedawca jeśli uzna wadę *MUSI* zrobić to co zażyczył sobie klient.
    > Oczywiście większość kombinuje by tego nie robić, powołując się na zbyt
    > wysokie koszta, ale klient może podobnie odbić piłeczkę.

    OK, podaj swój tok myślenia w oparciu o kc. Czytałem dokładnie i
    konsultowałem z prawnikiem.

    P.

  • 15. Data: 2007-10-29 20:21:06
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Michu <t...@g...com> Odpowiedz na
    com:

    > A nie jest przypadkiem tak ze to ja wybieram, czy chce naprawy czy
    > wymiany? I sprzedawaca musi zrobic tylko to co ja chce?
    >
    > Problem mi sie pojawil inny bo gdzies przeczytalem ze musze udowodnic
    > ze usterka wystepowala w momencie nabycia towaru? Jak mam to zrobic?
    > To jest nierealne. Pierwszy raz zepsul sie po 5 miesiacach, potem

    Jeżeli usterka wystąpiła przed upływem 6 miesięcy domniemuje się że była już
    w momencie zakupu. Jeżeli później to klient musi udowodnić że owa niezgodnośc
    była już wczesniej.
    U ciebie wystąpiła 5 miesięcy od daty zakupu, wiec była od samego początku.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 16. Data: 2007-10-29 21:06:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr napisał(a):

    > OK, podaj swój tok myślenia w oparciu o kc. Czytałem dokładnie i
    > konsultowałem z prawnikiem.

    Akurat kc w tym przypadku nie będzie miał zastosowania, więc na
    podstawie kc można opierać dowolny tok myślenia, a zawsze będzie błędny.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2007-10-29 21:08:54
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

    > W którym miejscu konkretnie? Nie znalazłem.

    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. art. 8

    > P.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 18. Data: 2007-10-29 21:09:52
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

    > OK, podaj swój tok myślenia w oparciu o kc. Czytałem dokładnie i
    > konsultowałem z prawnikiem.

    Zmień prawnika.
    Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. art. 8

    > P.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 19. Data: 2007-10-29 21:12:02
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > zawsze będzie błędny.

    Nawet po konsultacji z prawnikiem? :-)

    K.

  • 20. Data: 2007-10-29 21:35:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2007, Liwiusz wrote:

    > Akurat kc w tym przypadku nie będzie miał zastosowania, więc na podstawie
    > kc można opierać dowolny tok myślenia, a zawsze będzie błędny.

    W kwestii formalnej: KC jak najbardziej ma zastosowanie, nie mają
    zastosowania tylko te przepisy KC, które w zakresie sprzedaży
    konsumenckiej są zastąpione przepisami tej ustawy bądź jawnie
    uchylone w zakresie tej umowy :)

    pzdr, Gotfryd
    (nie bić, ale "KC nie będzie miał zastosowania" to IMO zdecydowanie
    strzał ze zbyt dużej armaty!)