  • 1. Data: 2007-08-23 19:35:47
    Temat: Niezgodnosc towaru z umowa i wynikajace z tego problemy
    Od: t...@g...com

    Sprawa wyglada tak:
    Kupilem TV, zepsul mi sie, oddalem go do serwisu dosc szybko wrocil do
    mnie i wszystko bylo ok. W ostatnich dniach zepsulo sie dokladnie to
    samo. Stwierdzilem ze za takie pieniadze nie mam zamiaru trzymac w
    domu sprzetu ktory sie psuje ciagle. Poszedlem do sklepu gdzie go
    kupilem i powiedzialem w swojej naiwnosci ze chce nowy TV, Pani
    grzecznie wypelnila wszystkie papiery i powiedziala ze w ciagu 14 dni
    otrzyma Pan sprzet. Nie minal termin jeszcze i poszedlem do sklepu i
    powiedziano mi ze TV jest naprawiony. Odpowiedzialem ze przeciez
    chcialem nowy i nie mozecie sobie od tak naprawic go(powolalem sie na
    niezgodnosc z umowa). Ona powiedziala ze TV zostal wyslany do serwisu
    i powinienem jasno okreslic ze interesuje mnie nie zgodnosc z umowa,
    bo inaczej TV wysylany jest do serwisu. W koncu stanelo na tym ze
    wypelnilismy formularz niezgodnosci z umowa i Pani powiedziala ze w
    ciagu 14 dni dostane polecony z odpowiedzia(wiem ze maja 14 dni na
    odpowiedz, a potem to juz sie zobaczy ;). I wreszcie moj problem/
    nieproblem jest taki. Za pierwszym razem jak oddawalem Tv do sklepu
    Pani zapisala moje dane ale niepełne tzn nie ma tam nr domu i
    mieszkania. W prawie jest napisane ze jesli sprzedawca nieustosunkuje
    sie do moich ządan w ciagu ww terminu to znaczy ze je uznaje. Rozumiem
    ze nie majac mojego adresu nie wysla listu w terminie? Czy rozmowa
    telefoniczna jest tez takim powiadomieniem? Czy musi byc ono na
    papierze? No chyba ze zdobeda moj adres. Zastanawiam sie nad tym bo
    boje sie ze po prostu nie uznaja moich zadan bo "cos" znowu wyniknie,
    a nie otrzymanie listu bylo by dobrym rozwiazaniem.

  • 2. Data: 2007-08-23 21:56:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.08.2007 t...@g...com <t...@g...com>
    napisał/a:
> [...]
    > niezgodnosc z umowa). Ona powiedziala ze TV zostal wyslany do serwisu
    > i powinienem jasno okreslic ze interesuje mnie nie zgodnosc z umowa,

    A towarzyszył reklamacji z twojej strony jakiś dokument gwarancyjny?

    Jest.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-08-23 22:29:34
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    t...@g...com pisze:

    > ze nie majac mojego adresu nie wysla listu w terminie? Czy rozmowa
    > telefoniczna jest tez takim powiadomieniem?

    Jest. Choć nie musisz odbierać :)
    Ja dostałem nowy telefon, bo w sprawie mojego zgłoszenia niezgodności
    dzwonili z zastrzeżonego numeru, a ja takich z zasady nie odbieram :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2007-08-23 22:55:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.08.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:

    > Jest. Choć nie musisz odbierać :)
    > Ja dostałem nowy telefon, bo w sprawie mojego zgłoszenia niezgodności
    > dzwonili z zastrzeżonego numeru, a ja takich z zasady nie odbieram :)

    To nic MZ nie da. Listu tez nie musisz odbierać, nie? Wystarczy, że
    sprzedawca dzwoniąc pod prawidłowy numer wykazał należytą staranność.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-08-23 23:24:23
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > To nic MZ nie da. Listu tez nie musisz odbierać, nie? Wystarczy, że
    > sprzedawca dzwoniąc pod prawidłowy numer wykazał należytą staranność.

    MZ?
    W sumie to trzeba udowodnić : )
    Jak sie nie odbierze to na bilingu nic nie bedzie :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2007-08-24 00:04:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > W sumie to trzeba udowodnić : )
    > Jak sie nie odbierze to na bilingu nic nie bedzie :)

    Świadkowie, mogą mieć centralke rejestrującą połączenia (i ich próby)...
    trochę sposobów się pewnie znajdzie jak już raz trafią na cwaniaka który
    tak to zapragnie wykorzystać :) Potem to sąd oceni a wcześniej biegły
    zaopiniuje. A jak zaopiniuje poztywnie to koszty tego całego zamieszania
    obciążą zapewne konsumenta. Dodatkowo, zwróć uwagę, że sklep nie ma
    interesu prawnego w unikaniu w takiej sytuacji kontaktu z konsumentem.
    Wręcz przeciwnie, więc w grę chodzi tylko zaniedbanie.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-08-24 07:31:50
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > interesu prawnego w unikaniu w takiej sytuacji kontaktu z konsumentem.
    > Wręcz przeciwnie, więc w grę chodzi tylko zaniedbanie.

    No ogólnie wiem co chcesz powiedzieć, ale tak czy siak, ja miałem taką
    sytuację, że przychodzę "15 dnia" i proszę o nowy telefon, oni: ale my
    dzwoniliśmy do pana. Odpowiedziałem, że nie dzwonili, a jak sprzedawca
    się zapierał to wyjąłem telefon i pytam, się z jakiego numeru dzwonili.
    Z zastrzeżonego. "Ale panie jak zastrzeżonych nie odbieram". Zrobił
    kwaśną minę, pokłócił się trochę, zażyczył abym do Motoroli odwołania
    wysyłał, a jak dalej upierałem się przy swoim, to zadzwonił do centrali
    i po chwili przyniósł mi nowy fon :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 8. Data: 2007-08-24 07:34:50
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > kwaśną minę, pokłócił się trochę, zażyczył abym do Motoroli odwołania
    > wysyłał, a jak dalej upierałem się przy swoim, to zadzwonił do centrali

    Myślę że musimy tu uwzględnić dobrą wolę. Tak jak sprzedawca musi się
    starać dostarczyć odpowiedź na zgłoszoną wadę, ale nie musi jej
    dostarczyć (bo klient unika kontaktu), tak i klient musi wykazać dobrą
    wolę i chcieć odebrać to zawiadomienie, ale z pewnych względów do tego
    nie doszło, np. rozsądne moim zdaniem nie odbieranie telefonów z
    zastrzeżonych numerów.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 9. Data: 2007-08-24 21:55:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.08.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > kwaśną minę, pokłócił się trochę, zażyczył abym do Motoroli odwołania
    > wysyłał, a jak dalej upierałem się przy swoim, to zadzwonił do centrali

    MZ miałeś szczęście - się pewnie komus nie chciało, albo douczyć, albo
    szamotać :)

    --
    Marcin