  • 21. Data: 2016-05-17 14:18:01
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-17 o 14:16, Kris pisze:

    > Żeby ciebie zadowolić to dopisze- miałem na myśli zakup konsumencki.

    Nie wiem czy to miałeś na myśli, skoro pewnie nawet nie wiesz co to znaczy.

    > Czepiaj się dalej.

    To nie czepianie. Oczekujesz konkretnej odpowiedzi prawnej, źle zadając
    pytanie...

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-05-17 14:25:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:18:08 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > To nie czepianie. Oczekujesz konkretnej odpowiedzi prawnej, źle zadając
    > pytanie...

    Czasami albo udajesz prawnika albo zachowujesz się jak prawnik.
    Wyluzuj. To grupy dyskusyjne i nie oczekuj ze wszyscy będą jerzykiem prawnym tu się
    posługiwać.
    Generalnie już kiedyś Tobie pisałem- jak masz odpisywać nie na temat, lub rozmydlać
    temat to nie odpisuj wcale.
    A jak chciałeś pomóc to zamiast głupkowatych uwag już w pierwszym poście mogłeś
    napisać co to niezgodność, co rękojmia, kiedy działa kiedy nie działa itp.
    A tak rozwlekasz kolejny watek

  • 23. Data: 2016-05-17 14:28:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-17 o 14:25, Kris pisze:

> [...]
    napisać co to niezgodność, co rękojmia, kiedy działa kiedy nie działa itp.

    Z drugiej strony - zadajesz pytanie tak, jakby to był jakiś faktyczny
    problem, a okazuje się, że nie jest, cykasz dane po kolei, nie umiejąc
    ich dać od razu.

    Skoro się tym interesujesz (że tworzysz takie kazusy), to może warto by
    było na początek poświęcić te 5 minut i przeczytać jakieś podstawy
    podstaw na temat pytania, które się tworzy?

    Grupa dyskusyjna grupą dyskusyjną, ale dyskusja musi mieć jakiś poziom,
    a ten musi się zacząć od ciekawego pytania.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2016-05-17 14:37:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:28:47 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Grupa dyskusyjna grupą dyskusyjną, ale dyskusja musi mieć jakiś poziom,
    > a ten musi się zacząć od ciekawego pytania.

    Ok
    Czy sprzedawca może wyłączyć odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową np
    poprzez stosowny zapis na fakturze. Kupujący to osoba fizyczna?
    W 558 §1 kc. jest zapis:
    "...wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w
    przypadkach określonych w przepisach szczególnych"

    Co to za przepisy szczególne?

  • 25. Data: 2016-05-17 14:55:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-17 o 14:37, Kris pisze:

> [...]
    > "...wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w
    przypadkach określonych w przepisach szczególnych"

    Nie ok.

    Czy sprzedawca może wyłączyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi poprzez
    stosowny zapis na fakturze? Kupujący to osoba fizyczna nie prowadząca
    działalności gospodarczej, a kupiona rzecz nie będzie wykorzystywana do
    działalności zarobkowej kupującego.

    Co to za przepisy szczególne?

    "Czy sprzedawca może..." - jak widać nie, poza tym to tylko strony mogą
    razem ograniczać rękojmię, a nie jedna ze stron jednostronnie.

    "Co to za przepisy szczególne?" - przepisy odnoszące się do konkretnego
    rodzaju transakcji (towaru itp.). Gdzieś tam jest zdaje się przepis o
    krótszych okresach reklamacji nabiału na przykład.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2016-05-17 15:26:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:55:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    >
    > "Czy sprzedawca może..." - jak widać nie, poza tym to tylko strony mogą
    > razem ograniczać rękojmię, a nie jedna ze stron jednostronnie.
    klaus w sąsiedniej grupie napisał ze x-com drobnym druczkiem na fakturze pisze ze
    "wyłączają.." stad moje pytania. Rozumiem ze odbierając taka fakturę nie zgłaszając
    uwag tracę prawa z tytułu rękojmi? Zakładam ze: "Kupujący to osoba fizyczna nie

    Ok dzięki.

  • 27. Data: 2016-05-17 15:35:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-17 o 15:26, Kris pisze:
> [...]
    prowadząca działalności gospodarczej, a kupiona rzecz nie będzie wykorzystywana do

    Nie tracisz, bo - pomijając te przepisy szczególne, które zapewne nie
    mają tu zastosowania - nie można wyłączyć rękojmi dla kupującego-konsumenta.

    Pytanie, czy rzeczywiście jest to konsument, bo sam fakt nieprowadzenia
    działalności to nie jest wystarczająca przesłanka do tego, aby kupujący
    był konsumentem.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2016-05-17 16:13:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 15:35:07 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    >
    > Pytanie, czy rzeczywiście jest to konsument, bo sam fakt nieprowadzenia
    > działalności to nie jest wystarczająca przesłanka do tego, aby kupujący
    I wszystko jasne.
    Dzięki

  • 29. Data: 2016-05-18 14:24:31
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ciekawe, kiedy kupujący, płacący z góry przed wysyłką, ma okazję zapoznać się z owym
    "zapisem na fakturze"?

    -----