  • 11. Data: 2008-12-27 23:10:13
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gj6bub$ng0$1@inews.gazeta.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Już sam fakt, że ktoś otwierał pudełko przy 16 świadkach, i każdy z nich
    > zauważył brak kabla, jest mocno podejrzany...
    To fatalnie.
    Sam otworzysz - nie masz dowodu.
    Przy 16 świadkach - mocno podejrzane.
    Trzeba by zejść do 12-tu, a może i do ośmiu.
    Coby się tylko Liwiusz nie przypieprzył i nie wykrył...

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-12-27 23:12:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Już sam fakt, że ktoś otwierał pudełko przy 16 świadkach, i każdy z
    > nich zauważył brak kabla, jest mocno podejrzany...

    po za tym sprzedawca też nie jest bezbronnny.
    Jak to supermarket, to zapewne są pewne procedury i każda ze 100
    kasjerek przyzna, że ma obowiązek otworzyć pudełko i stwierdzić czy
    zawartość się zgadza.
    po za tym na obrazie z kamer widać, że to robi, skoro nie protestuje to
    znaczy, że zawartość się zgadza.

    i komu sąd uwierzy?

  • 13. Data: 2008-12-27 23:12:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gj6bu8$7ns$2@news.interia.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > no właśnie, w Polsce.
    Ano widzisz. Już ci (i nie tylko ci) nie raz to wskazywałem. Wreszcie cóś
    chwytasz, gratuluję.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-12-27 23:20:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gj6c2l$7ns$3@news.interia.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > po za tym sprzedawca też nie jest bezbronnny.
    > Jak to supermarket,
    A jak nie? Nie konfabuluj, nie wymyślaj, nie dorabiaj sobie historii do
    teorii.

    > to zapewne są pewne procedury i każda ze 100 kasjerek przyzna, że ma
    > obowiązek otworzyć pudełko i stwierdzić czy zawartość się zgadza.
    I twoim skromnym zdaniem sąd bardziej uwierzy uzależnionym od pracodawcy
    kasjerkom niż 16 bezstronnym świadkom?

    > po za tym na obrazie z kamer widać, że to robi, skoro nie protestuje to
    > znaczy, że zawartość się zgadza.
    To wcale tak nie znaczy.

    > i komu sąd uwierzy?
    A to już prorokuj dalej.
    Kasę na tym pewnie zbijasz.
    Nie zbijasz? Ciekawe czemu?

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2008-12-27 23:29:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > Przy 16 świadkach - mocno podejrzane.
    > Trzeba by zejść do 12-tu, a może i do ośmiu.
    > Coby się tylko Liwiusz nie przypieprzył i nie wykrył...

    Trzeba otwierać przy notariuszu. Albo chociaż nagrywać na kamerę :)

    A co do świadków: nie ich ilość gra rolę. Tak naprawdę nie potrzeba
    żadnego - na miejscu kupującego wystąpiłbym do sądu samotnie i na 99%
    sprawa zakończyłaby się na nakazie zapłaty...

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-12-27 23:39:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gj6dou$16d$1@inews.gazeta.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Trzeba otwierać przy notariuszu.
    No. Ja zawsze ma przy sobie notariousza.
    nawet jak za szalet płacę, bo mi potem zarzucą, że lałem za długo.

    > Albo chociaż nagrywać na kamerę :)
    Tak będę od teraz zawsze robił w szalecie. ;)

    > A co do świadków: nie ich ilość gra rolę. Tak naprawdę nie potrzeba
    > żadnego - na miejscu kupującego wystąpiłbym do sądu samotnie i na 99%
    > sprawa zakończyłaby się na nakazie zapłaty...
    Obrodziło latoś prorokami...

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-12-28 00:17:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Już sam fakt, że ktoś otwierał pudełko przy 16 świadkach, i każdy z
    > nich zauważył brak kabla, jest mocno podejrzany...

    Dla zdrowego psychicznie człowieka - owszem. Ale nie w polskich sądach.

  • 18. Data: 2008-12-28 01:14:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > możesz
    > tylko jak ty mu udowodnisz, że w pudełku nie było kabla w momencie
    > zakupu i, że nagrywarka była inna niż na pudełku.
    > Równie dorze mógłbyś wrócic z cegłą i twierdzić, że była w środku.

    no to trzeba zaczac delikatnie.
    Przyjsc, powiedziec o co chodzi i dopiero jak sprzedawca przyzna ze ok i
    np. bedzie chciał uzupelnic zestaw czy tez wymienic to zarzadac kasy.

    Oczywiscie nie do konca rozumiem problem kupujacego - chodzi o to ze dostał
    złe pudełko czy złe DVD? No i dlaczego chce oddac a nie wymienic?

    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
    'wali' i mam ja gdzies" MikeXex

  • 19. Data: 2008-12-28 08:04:55
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    wiadomości news:l5ti26-vpm.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Dla zdrowego psychicznie człowieka - owszem. Ale nie w polskich sądach.

    Dlaczego zaraz podejrzany?
    Wigilia, 17 osób, wzyscy w emocjach czekają na rozpakownie prezentów, a tu
    zonk, jeden i to ten najważniejszy prezent...

    pozdr
    lublex

  • 20. Data: 2008-12-28 12:07:09
    Od: "slawek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "marynarz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zwrócić ją do sklepu, czy przysługuje mi prawo zwrotu z tytułu
    > niezgodności towaru z umową? Mogę zażądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy?

    A moze kawałek ludzkiego podejscia ???, w tym przedświatecznym młynie mogło
    sie sprzedawcy po prostu pomylic pudełko i akcesoria ??? skąd u ciebia taka
    "agresja" zamiast spróbowac najzwyczajniej w świecie wyjaśnić sprawę to ty
    od razu na grupe prawną. Ot takie polskie piekiełko mi się nasuwa.

    --
    Slawek