-
11. Data: 2006-02-21 06:37:09
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
Od: Schwester <j...@c...com>
kam napisał(a):
> K. napisał(a):
>> Zgadzam się. Tylko że to sprzedawca decyduje czy koszty są czy nie są
>> nadmierne.
>
> W praktyce tak, ale pamiętaj że przed sądem będzie musiał to udowodnić.
>
>> Więc reklamując towar niezgodny z umową mogę sobie żadać wymiany - nie
>> jest to jednak wiążące dla sprzedawcy który może stwierdzić, że taniej
>> jest naprawić niż wymienić.
>
> Nadmierne koszty to nie jest to samo co taniej naprawić niż wymienić.
>
> KG
Dziękuję za odpowiedzi.
Dla ułatwienia (albo utrudnienia) dodam, że chodzi o telefon komórkowy
za 1zł. Skoro cena telefonu wynosi 1zł to można tu mówić o nadmiernych
kosztach wymiany? Raczej koszty serwisu mogą być nadmierne.
--
pozdrawiam
Schwester
-
12. Data: 2006-02-21 14:05:17
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
Od: "Artur" <27@.pl>
To Ciebie ten telefon kosztował 1zł, ale sprzedawce kosztuje na pewno
znacznie wiecej.
-
13. Data: 2006-02-24 20:00:07
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
Od: Rafał Święch <r...@g...pl>
Dnia Mon, 20 Feb 2006 16:15:22 +0100, kam napisał(a):
> Schwester napisał(a):
>> 1. Czy taki telefon jest odpowiedzią na reklamację?
>
> tak
> co innego udowodnienie, że miał miejsce
>
>> 2. Czy sprzedawca miał prawo odesłać rzecz do serwisu mimo iż żądałem
>> wymiany?
>
> Jeśli wykaże, że wymiana była niemożliwa albo wymagała nadmiernych kosztów.
>
>> 3. Czy jeśli sprzedawca wysłał rzecz do serwisu i ten wpisał naprawę do
>> karty gwarancyjnej to czy przez to nie tracę możliwości do złożenia
>> reklamacji w przyszłości?
>
> Trudno powiedzieć, zależy od okoliczności.
> O ile jeszcze możesz zaakceptować naprawę zamiast wymiany w ramach
> ustawy, to nie pozwoliłbym na wpisanie sobie, że reklamowałeś na
> podstawie gwarancji. Więc jeśli tak będzie to protestuj. Ale po co w
> ogóle oddawałeś kartę gwarancyjną?
>
> KG
Ja zrobilem ten sam błąd, oddałem karte, bo Pani w Salonie powiedziała, że
nie ma sensu rozpinać paragonu od karty, bo oni i tak jej nie uzupelnią a
tak przynajmniej mi nie zginie. Efekt taki, że wypełnili mi karte
gwarancyjną, nie chcieli oddać czystej, a w końcu nie oddali wcale. Na
dodatek nie naprawili telefonu. Efekt: sprawa w sądzie która trwa już
prawie rok.
-
14. Data: 2006-02-24 20:00:41
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
Od: Rafał Święch <r...@g...pl>
Dnia Mon, 20 Feb 2006 14:49:10 +0100, sg napisał(a):
> K. napisał(a):
>>> że żądam doprowadznia do stanu zgodnego z umową poprzez
>>> wymianę towaru na nowy. I tu zaczęły się schody, bo sprzedawca oznajmił,
>>> że nie praktykują wymiany tylko że oddadzą do serwisu i serwis naprawi.
>>> Wszelkie próby dyskusji na temat praw, jakie daje mi Ustawa o
>>> szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, że te ja mam prawo
>>> decydować,
>>
>> A gdzie w ustawie wyczytałeś, że to Ty decydujesz?
>>
>> K.
>>
>
>
> tutaj jest to troche dokładniej wyjaśnione:
> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=139#5
>
> sg
Poczytj ustawę to dowiesz się gdzie:)